torek, 16.12.2025
Strasbourg, 16. decembra (STA) - Evropska komisija predlaga odpravo prepovedi prodaje novih vozil z motorjem z notranjim zgorevanjem v EU, predvideno za leto 2035. Kot so pojasnili, bodo lahko proizvajalci izpuste med drugim deloma kompenzirali z uporabo nizkoogljičnega jekla. Mali električni avtomobili bodo medtem deležni posebne obravnave.
Uredba EU, sprejeta leta 2023 v okviru t. i. evropskega zelenega dogovora, določa cilj 100-odstotnega zmanjšanja emisij ogljikovega dioksida za nove avtomobile in kombije do leta 2035 glede na leto 2021. To bi pomenilo, da od začetka leta 2035 v uniji ne bi bilo mogoče več prodajati novih vozil z motorjem z notranjim zgorevanjem.
Zdaj pa Evropska komisija predlaga, da bi cilj zmanjšanja emisij ogljikovega dioksida iz izpušnih cevi znižali na 90 odstotkov. Preostalih deset odstotkov bi morali proizvajalci od leta 2035 dalje glede na predlog kompenzirati z uporabo nizkoogljičnega jekla v proizvodnji vozil ali prek trajnostnih obnovljivih goriv, kot so biogoriva in e-goriva, danih na trg.
Kot je pojasnil podpredsednik Evropske komisije, pristojen za industrijo, Stephane Sejourne, bi bila tako v EU še naprej do določene mere dovoljena prodaja vozil z motorjem z notranjim zgorevanjem, priključnih hibridnih vozil in hibridnih različic vozil z razširjenim dosegom.
EU s tem svojih podnebnih ciljev ne postavlja pod vprašaj, je še zatrdil podpredsednik komisije. "Cilji ostajajo enaki, le način izračuna se spreminja," je pojasnil.
Z danes predstavljenim predlogom, ki ga bosta zdaj obravnavala Svet EU in Evropski parlament, želi Bruselj proizvajalcem vozil zagotoviti tudi dodatno fleksibilnost pri doseganju vmesnih ciljev zmanjšanja emisij ogljikovega dioksida. Tako bodo lahko cilje glede izpustov avtomobilov in kombijev za leta 2030, 2031 in 2032 dosegli v triletnem obdobju. Če na primer ne bodo dosegli cilja za leto 2031, bodo to lahko kompenzirali z večjim zmanjšanjem v prihodnjih dveh letih.
Obenem Bruselj predlaga znižanje cilja zmanjšanja emisij ogljikovega dioksida za leto 2030 za kombije s 50 na 40 odstotkov in dodatno prožnost za doseganje cilja za 2030 za težka vozila.
Sejourne je ob tem napovedal posebno obravnavo proizvodnje malih električnih avtomobilov, dolgih do 4,20 metra, ki bi bila tudi nova podkategorija osebnih vozil.
Med drugim bi se takšna vozila, proizvedena v EU, pri izračunu povprečnega zmanjšanja izpustov posameznega proizvajalca namesto kot eno vozilo štela kot 1,3 vozila. To bi po pojasnilih virov na komisiji znižalo povprečje izpustov vseh vozil, ki jih bo proizvedlo podjetje, spodbuditi pa želijo tudi njihovo proizvodnjo.
Predlog bi omogočil še enostavnejšo, cenejšo in bolj konkurenčno proizvodnjo malih električnih vozil, saj bi bila regulatorna pravila prihodnjih deset let minimalna, je povedal podpredsednik komisije.
V to kategorijo bo po pričakovanjih sodil tudi novi električni twingo, ki ga bo francoski Renault v začetku prihodnjega leta začel izdelovati v novomeškem Revozu. Kot so novembra ob predstavitvi v Parizu navedli v Renaultu, bo namreč twingo, katerega doseg bo z enim polnjenjem znašal 263 kilometrov, dolg 3,79 metra.
Bruselj želi z danes predstavljenim svežnjem ukrepov spodbuditi tudi večji delež brez- in nizkoemisijskih vozil v voznih parkih evropskih podjetij. Obvezen delež, prilagojen vsaki članici posebej, bi glede na predlog veljal za podjetja z več kot 250 zaposlenimi.
Tax-Fin-Lex d.o.o.
pravno-poslovni portal,
založništvo in
izobraževanja
Tax-Fin-Lex d.o.o.
Železna cesta 18
1000 Ljubljana
Slovenija
T: +386 1 4324 243
E: info@tax-fin-lex.si
PONUDBA
Predstavitev portala
Zakonodaja
Sodna praksa
Strokovne publikacije
Komentarji zakonov
Zgledi knjiženj
Priročniki
Obveščanja o zakonodajnih novostih
TFL AI
TFL IZOBRAŽEVANJA
TFL SVETOVANJE
TFL BREZPLAČNO
Brezplačne storitve
Preizkusite portal TFL
E-dnevnik Lex-Novice
E-tednik TFL Glasnik
Dodatni članki