torek, 23.9.2025
Ljubljana, 23. septembra (STA) - Predlog pravilnika o ocenjevanju znanja in napredovanju učencev v OŠ, ki je v javni obravnavi, opredeljuje postopek preverjanja znanja. Po besedah pristojnega ministra Vinka Logaja ločuje preverjanje kot povratno informacijo učitelju na eni strani in ocenjevanje kot zaključek procesa in merjenje doseganja standardov na določenih področjih na drugi.
Preverjanje znanja mora biti del procesa, ocenjevanje pa je samo zaključek procesa, je minister za vzgojo in izobraževanje Logaj avgusta dejal o predlogu pravilnika, ki je v javni obravnavi do 1. oktobra. Preverjanje po njegovih navedbah pomeni učiteljevo ugotavljanje, ali učenci dosegajo takšne standarde znanja, da lahko začne ocenjevati. Kot je ilustriral, kot "preverjanje in ocenjevanje" zdaj v šolah v ponedeljek pišejo kontrolno nalogo, ki jo učitelj ne oceni, nekaj dni kasneje pa kontrolno nalogo, ki jo oceni. Vendar lahko učitelj povratno informacijo dobi na različne načine, ne samo s kontrolno nalogo, je poudaril.
Direktorica zavoda za šolstvo Jasna Rojc je dodatno pojasnila, da sta s strokovnega stališča preverjanje in ocenjevanje popolnoma različna postopka in imata različen namen. V Sloveniji se po njenih besedah pogosto osredotočamo na to, kaj počne učitelj v razredu. V uspešnih državah medtem pozornost praviloma namenjajo "učencu in temu, kaj se z njim dogaja, torej procesu učenja, ne procesu poučevanja".
"Preverjanje je torej nekaj, kar bi moralo biti precej širše in je ključno za to, da bo učenje učenca uspešno," je opozorila. "Če se je otrok na neki točki izgubil in ne sledi več učiteljevi razlagi, namreč njegovo učenje ne bo uspešno. Potem se bo verjetno naučil na pamet," je posvarila. Po njenih besedah se je namen preverjanja s pisanjem dveh zaporednih testov, kot je omenil minister, izgubil. Glede na to vidi kot edino modro, da se preverjanje in ocenjevanje popolnoma ločita.
Logaj in Rojc sta na novinarska vprašanja o predlogu pravilnika odgovarjala na novinarski konferenci v okviru konference ravnateljic in ravnateljev vzgojno-izobraževalnih zavodov v organizaciji zavoda za šolstvo z naslovom Spremembam odpiramo vrata, ki je bila 21. avgusta.
Tax-Fin-Lex d.o.o.
pravno-poslovni portal,
založništvo in
izobraževanja
Tax-Fin-Lex d.o.o.
Železna cesta 18
1000 Ljubljana
Slovenija
T: +386 1 4324 243
E: info@tax-fin-lex.si
PONUDBA
Predstavitev portala
Zakonodaja
Sodna praksa
Strokovne publikacije
Komentarji zakonov
Zgledi knjiženj
Priročniki
Obveščanja o zakonodajnih novostih
TFL AI
TFL IZOBRAŽEVANJA
TFL SVETOVANJE
TFL BREZPLAČNO
Brezplačne storitve
Preizkusite portal TFL
E-dnevnik Lex-Novice
E-tednik TFL Glasnik
Dodatni članki