Portal TFL

STA novice / Referendumska kampanja predvsem na družbenih omrežjih (tema)

ponedeljek, 28.4.2025

Ljubljana, 28. aprila (STA) - Kampanja pred referendumom o dodatkih k pokojnini za izjemne umetniške dosežke se preveša v drugo polovico. Doslej ni postregla s pestrim predvolilnim dogajanjem, organizatorji kampanje so še najbolj aktivni na družbenih omrežjih, napovedujejo tudi udeležbo na predreferendumskih soočenjih. Po večini ne načrtujejo finančno izdatne kampanje.

Uradna enomesečna kampanja pred referendumom o zakonu o dodatku k pokojnini za izjemne dosežke na področju umetnosti je stekla 11. aprila.

Za referendumsko kampanjo štejejo oglaševalske vsebine in druge oblike propagande, katerih namen je vplivati na odločanje volivcev pri glasovanju na referendumu. V kampanjo pred referendumom o dodatku k pokojninam za umetniške dosežke se je podalo 12 organizatorjev, od tega 11 političnih strank in ena pravna oseba.

Za podporniki in nasprotniki zakona je že polovica kampanje, za prepričevanje in nagovarjanje volivcev imajo še dva tedna časa, do 9. maja do polnoči, ko bo nastopil volilni molk.

Nagovarjanje volivcev predvsem na družbenih omrežjih, v načrtu tudi soočenja

V kampanjo so se podale vse parlamentarne stranke, ob tem pa še zunajparlamentarne SLS, Zeleni Slovenije, Pirati, Fokus, Glas upokojencev in Nova socialdemokracija.

Po večini so v odgovorih za STA o svojih načrtih za kampanjo navedle, da bodo aktivne predvsem na digitalnih kanalih, še posebej na družbenih omrežjih. Na slednjih sta v zadnjih tednih še najbolj aktivni predlagateljica referenduma opozicijska SDS in koalicijska Levica, iz vrst katere prihaja ministrica za kulturo Asta Vrečko, ki je pripravila zakon.

V SDS, SD, Zelenih Slovenije, Glasu upokojencev, Novi Socialdemokraciji in Fokusu načrtujejo tudi neposredno nagovarjanje volivcev na terenu. Glas upokojencev pod vodstvom Pavla Ruparja pa namerava izvesti še nekaj pogovornih večerov o temi referenduma.

V SD so navedli še, da kampanjo še načrtujejo, da pa bo ta "zmerna in vsebinsko usmerjena", medtem ko so v Levici o njihovi kampanji navedli, da bo med drugim temeljila tudi na sodelovanju in povezovanju z vsemi, ki razumejo pomen zakona in škodljivost referenduma.

SDS in Pirati so med oblikami nagovarjanja volivcev navedli tudi nagovarjanje s plakati.

Edina pravna oseba, ki se je podala v kampanjo, Društvo Asociacija pa je za STA navedlo, da bodo javnost nagovarjali po komunikacijskih kanalih društva in z medijskimi nastopi.

Udeležbo na soočenjih in v medijih so napovedali tudi vsi ostali organizatorji.

Po napovedih kampanja finančno skromna

Če kampanja doslej še ni postregla s pestrim predvolilnim dogajanjem, pa organizatorji po večini napovedujejo, da vanjo tudi ne bodo vložili večjih finančnih vložkov. Zneskov, ki jih bodo namenili za kampanjo, sicer po večini ne razkrivajo.

"Verjamemo, da moč kampanje ne leži v sredstvih, temveč v vsebini in spoštljivem nagovoru ljudi," so zapisali v koalicijski SD. V Levici napovedujejo "minimalni finančni vložek", saj da se jim ne zdi smiselno vlagati večjih zneskov v nasprotovanje referendumu, ki je po njihovem mnenju nesmiseln in nepotreben. V Društvu Asociacija bodo v kampanjo vložili le "delo sodelavcev strokovne pisarne".

Tudi Zeleni in Pirati, v Fokusu in Novi socialdemokraciji napovedujejo finančno skromno kampanjo. V SLS pa napovedujejo, da kampanje v klasičnem smislu ne bodo izvajali in vanjo ne bodo vložili ničesar. "Verjamemo, da si ljudje zaslužijo iskren pristop brez marketinškega cirkusa," so zapisali.

"Za kampanjo ne bomo porabili nič, odločili smo se, da s prostovoljnim delom in naklonjenostjo posameznih institucij lahko pripeljemo kampanjo do zaključka brez stroškov," pa načrtujejo v Glasu upokojencev.

V NSi so navedli, da finančnega okvirja nimajo podrobneje določenega, medtem ko v največji vladni stranki Svoboda, ki poziva predvsem k bojkotu referenduma, pravijo, da se bodo držali zakonsko določenih omejitev.

Te določajo, da stroški referendumske kampanje na državni ravni ne smejo preseči 0,25 evra na posameznega volilnega upravičenca v državi, organizatorji kampanje bodo lahko torej za prepričevanje volivcev porabili dobrih 420.000 evrov. V nasprotju z volilnimi kampanjami pa organizatorju referendumske kampanje ne pripada pravica do povračila stroškov.

O usodi zakona volivci 11. maja

Na referendumu bodo volivci odločali, ali so za uveljavitev zakona, ki ureja pravico do dodatka k pokojnini za izjemne dosežke na področju umetnosti ter določa pogoje in postopek za njegovo priznanje.

Splošno referendumsko glasovanje bo potekalo v nedeljo, 11. maja. V tednu pred referendumsko nedeljo bo, kot običajno, v torek, sredo in četrtek potekalo predčasno glasovanje na za to namenjenih voliščih. Prav tako bodo mogoče tudi druge oblike posebnega glasovanja, in sicer po pošti tako na območju Slovenije kot iz tujine, na nekaterih voliščih s sedežem na diplomatsko-konzularnem predstavništvu ter izven okraja stalnega prebivališča na t. i. voliščih omnia.

Za uspešnost referenduma mora proti zakonu glasovati večina volivcev, ki so veljavno glasovali, pod pogojem, da proti zakonu glasuje najmanj petina vseh volivcev.

BREZPLAČNI PREIZKUS

Tax-Fin-Lex d.o.o.
pravno-poslovni portal,
založništvo in
izobraževanja

Tax-Fin-Lex d.o.o.
Železna cesta 18
1000 Ljubljana
Slovenija

T: +386 1 4324 243
E: info@tax-fin-lex.si

CERTIFIKATI IN EU PROJEKTI

 
x - Dialog title
dialog window