ponedeljek, 4.5.2020
Ljubljana, 04. maja (STA) - Ljubljanski mestni svetniki so na seji, prvi po razglasitvi epidemije koronavirusa, potrdili vrsto občinskih aktov. Med drugim so prikimali uporabi sredstev proračunske rezerve za financiranje ukrepov preprečevanja širjenja covida-19, spremembam pri zbiranju odpadkov v občini in podelitvi koncesije za souporabo vozil. Govorili so tudi o Kanalu C0.
Ljubljanski mestni svet je na začetku današnje seje potrdil novega svetnika SDS Matjaža Vedeta, ki bo nadomestil Anžeta Logarja. Slednji je namreč marca prevzel vodenje zunanjega ministrstva. Na seji, ki so jo izvedli na Ljubljanskem gradu, je večina svetnikov podprla vse občinske predloge, med drugim o uporabi sredstev proračunske rezerve do višine dveh milijonov evrov za financiranje ukrepov za preprečevanja širjenja covida-19.
Občina bo sredstva med drugim namenila nabavi zaščitnih sredstev, za nadomestila plač vpoklicanih pripadnikov sil zaščite, reševanja in pomoči Mestne občine Ljubljana ter za zagotavljanje obrokov hrane socialno ogroženim otrokom in starejšim.
Svetniki so se danes dotaknili tudi gradnje povezovalnega kanalizacijskega kanala C0 na odseku med čistilno napravo Brod in Ježico. Občina je za današnjo sejo pripravila sklep, ki občini daje pravno podlago za sklepanje pogodb o uporabi zasebnih parcel za določen čas oziroma o ustanovitvi služnosti v javno korist. Če pa to zaradi nasprotovanja lastnikov ne bo mogoče, bo imela občina možnost uvedbe postopka za omejitev lastninske pravice z uporabo za določen čas. Na občini pričakujejo, da bodo imeli s temi postopki za okoli 300.000 evrov stroškov za plačilo odškodnin.
"S tovrstnimi oviranji in nasprotovanji, ki se dogajajo vse od začetka gradnje, se resno ogroža koriščenje finančnih sredstev, pridobljenih z odločbo Evropske unije v skupnem znesku 81 milijonov evrov," je na današnji seji opozoril vodja občinskega oddelka za gospodarske dejavnosti in promet David Polutnik.
V NSi so si prizadevali za umik te točke z dnevnega reda. Kot je pojasnil Jožef Horvat (NSi), so umik predlagali zaradi pravnih pomot razlage gradbene zakonodaje in pogojev pridobitve gradbenega dovoljenja, na osnovi presoje vplivov na okolje za področje gradnje kanala C0, čez vodovarstveno območje Kleško polje.
Prav tako so svetniki kljub nasprotovanju nekaterih svetnikov prikimali spremembam pri zbiranju komunalnih odpadkov v občini. Te med drugim prinašajo nekatere novosti, kot so mini zbirni centri. Te bi občina uredila v večjih soseskah, kjer bo mogoče odložiti na primer manjše elektronske odpadke, jedilno olje, zdravila, baterije, kozmetiko, čistila, barve in lake, kozarce, krožnike, knjige in podobno.
Vodja svetniškega kluba Levica Milan Jakopovič je izrazil obžalovanje, da občina ni upoštevala njihovih pripomb, ki so jih izpostavili že ob obravnavi osnutka odloka. Med drugim jih moti zagrožena kazen do 400 evrov za brskanje po smeteh, kar je po mnenju Levice nesorazmerna globa s težo prekrška.
Mestni svetniki so podprli tudi podelitev koncesije za vzpostavitev in upravljanje javnega sistema izposoje in souporabe električnih vozil na območju občine. Kot je dejal Matic Sopotnik iz občinskega oddelka za gospodarske dejavnosti in promet, želi občina na ta način občanom in obiskovalcem prestolnice omogočiti učinkovit, preprost, finančno dostopen, varen sistem souporabe vozil, ki bo trajnostno naravnan in bo vzdržno dopolnjeval javni prevoz, hkrati pa med drugim prispeval k znižanju emisij.
Med drugimi je Levica nasprotovala tudi temu predlogu, ob začetku seje so si prizadevali za umik te točke z dnevnega reda. Kot je dejala Urška Honzak iz Levice, je jasno, da je akt pripravljen po meri enega od dveh podjetij, ki tovrstne storitve ponujata v Ljubljani. To sta Avant car in Sharengo. Občina bo od bodočega koncesionarja, ki ga bo iskala z javnim razpisom, zahtevala najmanj 200 električnih vozil, toliko jih ima prvi.
"V Levici menimo, da bi morala biti ta storitev ponujena v okviru Ljubljanskega potniškega prometa (LPP). Flota električnih vozil bi se lahko razširila in uvedla v LPP," je dejala Honzakova.
Občina je sicer predlagala, da koncesionar zagotavlja in vzdržuje vozni park, občina pa bi mu v času koncesijskega obdobja v uporabo dala vse parkirne prostore na javnih površinah, ki jih je občina namenila storitvi souporabe vozil. Koncesionar bi letno za parkirni prostor občini plačal 100 evrov.
Ljubljanski svetniki so podprli tudi ustanovitev občinskega sveta za preventivo in vzgojo v cestnem prometu, ki bo služil kot strokovno posvetovalno telo mestnega sveta. Svet bo imel predsednika, podpredsednika in 11 članov.
Tax-Fin-Lex d.o.o.
pravno-poslovni portal,
založništvo in
izobraževanja
Tax-Fin-Lex d.o.o.
Železna cesta 18
1000 Ljubljana
Slovenija
T: +386 1 4324 243
E: info@tax-fin-lex.si
PONUDBA
Predstavitev portala
Zakonodaja
Sodna praksa
Strokovne publikacije
Komentarji zakonov
Zgledi knjiženj
Priročniki
Obveščanja o zakonodajnih novostih
TFL AI
TFL IZOBRAŽEVANJA
TFL SVETOVANJE
TFL BREZPLAČNO
Brezplačne storitve
Preizkusite portal TFL
E-dnevnik Lex-Novice
E-tednik TFL Glasnik
Dodatni članki