(1)
Če je kmetijsko gospodarstvo organizirano v obliki samostojnega podjetnika posameznika ali v obliki fizične osebe, ki nima stalnega prebivališča v Republiki Sloveniji in je vpisana v centralni register prebivalstva, se kot prva vzpostavitev kmetijskega gospodarstva iz točke (a) drugega odstavka 50. člena Uredbe 1307/2013/EU šteje prvi vpis fizične osebe, ki je samostojni podjetnik posameznik, ali fizične osebe, ki nima stalnega prebivališča v Republiki Sloveniji in je vpisana v centralni register prebivalstva, kot nosilca kmetijskega gospodarstva v RKG.
-
je v letu 2015 prvič postala nosilec kmetijskega gospodarstva ali je postala nosilec kmetijskega gospodarstva v obdobju petih let pred prvo vložitvijo vloge za plačilo za mlade kmete v skladu s predpisom, ki ureja izvedbo ukrepov kmetijske politike za tekoče leto;
-
ni starejša od 40 let v letu prve vložitve vloge za plačilo za mlade kmete.
(2)
Pogoj za pridobitev plačila za mlade kmete je, da je mladi kmet iz prejšnjega odstavka tega člena v letu vložitve vloge za plačilo za mlade kmete lastnik ali zakupnik najmanj 3 ha kmetijskih površin, ki jih je prijavil v skladu s 33. členom Uredbe 1307/2013/EU, oziroma lastnik ali zakupnik vsaj 1 ha kmetijskih površin, ki jih je prijavil v skladu s 33. členom Uredbe 1307/2013/EU, če je prijavil manj kot 3 ha kmetijskih površin.
(3)
Kot ustrezna dokazila za prejšnji odstavek se upoštevajo:
-
v primeru lastništva: upošteva se kmetijska površina, ki je vpisana v zemljiško knjigo na dan oddaje vloge za plačilo za mlade kmete, in vpis parcel kmetijskih površin v zemljiškem katastru na dan oddaje vloge za plačilo za mlade kmete;
-
v primeru zakupa: zakupna pogodba, sklenjena za obdobje najmanj petih let, ki je vpisana v zemljiško knjigo na dan oddaje vloge za plačilo za mlade kmete, in vpis parcel kmetijskih površin v zemljiškem katastru na dan oddaje vloge za plačilo za mlade kmete.
(4)
Ne glede na prejšnji odstavek se za nosilca kmetijskega gospodarstva, ki je prevzel kmetijo med 1. januarjem 2011 in 31. decembrom 2014 v skladu s 13. členom Uredbe o ukrepih 1., 3. in 4. osi Programa razvoja podeželja Republike Slovenije za obdobje 2007–2013 v letih 2011–2013 (Uradni list RS, št. 28/11, 37/11 – popr., 103/11, 87/12, 63/13 in 38/14), šteje, da izpolnjuje pogoje iz drugega odstavka tega člena.
(2)
Če je nosilec kmetijskega gospodarstva pravna oseba, veljajo za mladega kmeta določbe 49. člena Uredbe 639/2014/EU, razen prvega a odstavka 49. člena Uredbe 639/2014/EU.
-
je član poslovodstva pravne osebe in ima vsaj polovico glasovalnih pravic v pravni osebi,
-
ni starejša od 40 let v letu prve vložitve vloge za plačilo za mlade kmete s strani pravne osebe.
(3)
Kot dokazilo za izpolnjevanje pogojev iz prejšnjega odstavka se štejejo statut pri delniški družbi oziroma družbena pogodba pri družbi z neomejeno odgovornostjo, družbi z omejeno odgovornostjo, komanditni delniški družbi in dvojni družbi oziroma drugi ustanovitveni akti pri drugih pravnorganizacijskih oblikah.
(4)
Če je kmetijsko gospodarstvo organizirano v obliki kmetije, se za plačilo za mladega kmeta uporabljajo določbe 49. in 50. člena Uredbe 639/2014/EU, razen prvega (a) odstavka 49. člena Uredbe 639/2014/EU. Kot prva vzpostavitev kmetijskega gospodarstva iz točke (a) drugega odstavka 50. člena Uredbe 1307/2013/EU se šteje prvi vpis fizične osebe kot nosilca kmetije v RKG, ki v skladu s točko (b) prvega pododstavka prvega odstavka 49. člena Uredbe 639/2014/EU nad kmetijo izvaja učinkovit in dolgotrajni nadzor v smislu odločitev, povezanih z upravljanjem, ugodnostmi in finančnimi tveganji.
(5)
Šteje se, da nosilec kmetije izvaja učinkovit in dolgotrajni nadzor nad kmetijo iz prejšnjega odstavka, če:
-
je odgovoren za izvajanje kmetijske dejavnosti na kmetiji in sprejema odločitve, povezane z upravljanjem oziroma vodenjem kmetije,
-
je nosilec kmetije do najmanj 30. maja leta, ki sledi letu, za katero je vložil vlogo za izplačilo plačila za mlade kmete,
-
ima v skladu z zakonom, ki ureja kmetijstvo, za kmetijske površine kmetijskega gospodarstva, ki so vpisane v RKG, pravico do uporabe kot lastnik ali zakupnik ali ima za uporabo kmetijskih zemljišč soglasje lastnika zemljišč, če je nosilec pravic, obveznosti in sankcij, ki se nanašajo na sheme neposrednih plačil, in če se sredstva iz naslova neposrednih plačil nakazujejo le na njegov transakcijski račun.
(6)
Kot dokazila o izpolnjevanju pogojev iz prejšnjega odstavka se upoštevajo:
1.
v primeru iz prve alineje prejšnjega odstavka: izpolnjen obrazec »Izjava o odgovornosti in upravljanju kmetije« iz priloge 3, ki je sestavni del te uredbe (v nadaljnjem besedilu: izjava), ki jo izpolnijo in podpišejo nosilec kmetije in polnoletni člani kmetije, ki so vpisani v RKG na dan vložitve zbirne vloge za tekoče leto in jo posredujejo agenciji v skladu s predpisom, ki ureja izvedbo ukrepov kmetijske politike. Ne glede na prejšnji stavek izjave ni treba posredovati, če ne gre za prvo vzpostavitev kmetijskega gospodarstva ali če ni sprememb pri članih kmetije, vpisanih v RKG na dan vložitve zbirne vloge za tekoče leto, v primerjavi s stanjem v RKG na dan vložitve zbirne vloge za leto, ko je bila posredovana zadnja izjava;
2.
v primeru iz druge alineje prejšnjega odstavka: vpis v RKG;
3.
v primeru iz tretje alineje prejšnjega odstavka: podatki iz RKG.
(7)
Ne glede na prvo alinejo petega odstavka tega člena se šteje, da je nosilec kmetije odgovoren za izvajanje kmetijske dejavnosti na kmetiji in sprejema odločitve, povezane z upravljanjem oziroma vodenjem kmetije, če izpolnjuje enega izmed naslednjih pogojev:
-
če je upravičen do sredstev v skladu s predpisom, ki ureja izvajanje podukrepa pomoč za zagon dejavnosti za mlade kmete;
-
če za tekoče leto za primarno kmetijsko proizvodnjo vodi na svoje ime knjigovodstvo za davčne namene.
(8)
Ne glede na četrti odstavek tega člena nosilec kmetije ni upravičen do plačila za mlade kmete, če je eden izmed prejšnjih nosilcev kmetije že prejel plačilo za mlade kmete.