(1)
Osnova za obračun obveznosti države zavodu so določeni prispevki za obvezno pokojninsko in invalidsko zavarovanje in sicer:
-
obračunani neplačani prispevki po 74. členu Zakona o zaposlitveni rehabilitaciji in zaposlovanju invalidov (Uradni list RS, št. 16/07 – uradno prečiščeno besedilo, 87/11, 96/12 – ZPIZ-2 in 98/14);
-
prispevki zavarovanca in delodajalca za upravičence do starševskega dodatka;
-
prispevki delodajalca za kmete in člane kmečkih gospodarstev, ki so obvezno oziroma prostovoljno vključeni v pokojninsko in invalidsko zavarovanje;
-
prispevki zavarovanca in delodajalca za kmete in člane kmečkih gospodarstev, ki jim je bil prispevek zmanjšan ali odpisan po Zakonu o pogojih, pod katerimi se kmetom zmanjšani ali odpisani prispevki štejejo za plačane (Uradni list RS, št. 48/92 in 21/95; v nadaljnjem besedilu: ZPKZ);
-
del prispevkov zavarovanca in delodajalca za samozaposlene zavarovance v prvih 24 mesecih poslovanja po prvem vpisu v poslovni register ali v drug register oziroma evidenco, ki je predpisana za določeno dejavnost;
-
del prispevkov delodajalca iz 156. člena in prvega odstavka 157. člena ZPIZ-2;
-
prispevki zavarovanca oziroma delodajalca za zavarovance, ki so na podlagi določb predpisov upravičeni do oprostitve, zmanjšanja ali vračila prispevkov.
(2)
Obveznost države zavodu iz prve alineje prvega odstavka tega člena se določi v višini oproščenih prispevkov zavarovanca in delodajalca, ki se obračunajo za obvezno pokojninsko in invalidsko zavarovanje skladno z zakonom, ki ureja zaposlitveno rehabilitacijo in zaposlovanje invalidov.
(3)
Obveznost države zavodu iz druge alineje prvega odstavka tega člena se določi v višini prispevka zavarovanca in delodajalca, ki se obračuna od osnove, od katere so bili zavarovani.
(4)
Obveznost države zavodu iz tretje alineje prvega odstavka tega člena se določi v višini prispevka delodajalca za kmete in člane kmečkih gospodarstev, ki se obračuna od osnove, na podlagi katere so zavarovani.
(5)
Obveznost države zavodu iz četrte alineje prvega odstavka tega člena se določi v višini prispevkov zavarovanca in delodajalca za kmete in člane kmečkih gospodarstev, ki jim je bil prispevek zmanjšan ali odpisan po določbah ZPKZ.
(6)
Obveznost države zavodu iz pete alineje prvega odstavka tega člena se določi v višini dela prispevkov zavarovanca in delodajalca za samozaposlene zavarovance v prvih 24 mesecih poslovanja po prvem vpisu v poslovni register ali v drug register oziroma evidenco, ki je predpisana za določeno dejavnost.
(7)
Obveznost države zavodu iz šeste alineje prvega odstavka tega člena se določi v višini dela prispevkov delodajalca za starejše delavce v skladu z 156. členom ZPIZ-2 in dela prispevkov delodajalcev za prvo zaposlitev v skladu z 157. členom ZPIZ-2.
(8)
Obveznost države zavodu iz sedme alineje prvega odstavka tega člena se določi v višini oproščenega prispevka zavarovanca oziroma delodajalca.