×

22. člen

Kolektivna pogodba za dejavnost kovinskih materialov in livarn Slovenije

Uradni list RS 14-545/2006 objava 14. 2. 2006

Veljavnost
velja od 14. 2. 2006 do 31. 10. 2014 stanje na dan11. 10. 2026
Oznake
SOP2006-01-0545
Sprejel
Drugi organi in organizacije
Povezave
Kolektivna pogodba za dejavnost kovinskih materialov in livarn ter za kovinsko in elektroindustrijo Slovenije Kolektivna pogodba za dejavnost kovinskih materialov in livarn Slovenije
22. člen
Letni dopust
(1)
Delavec ima pravico do letnega dopusta v minimalnem trajanju 4 tedne ne glede na to, ali dela polni delovni čas ali krajši delovni čas od polnega.
(2)
Pri določanju dolžine letnega dopusta se upoštevajo naslednji kriteriji:
-
delovna doba delavca
-
pogoji dela
-
socialno-zdravstveni kriteriji.
(3)
Kriterij delovne dobe delavca:
-
za delovno dobo nad 5 let delodajalec določi povečan dopust s podjetniško kolektivno pogodbo ali splošnim aktom, in sicer najmanj 1 dan letnega dopusta za vsakih dopolnjenih 5 let delovne dobe.
(4)
Kriterij pogojev dela so:
-
kriteriji pogojev dela se določijo v podjetniški kolektivni pogodbi ali splošnem aktu ob upoštevanju ocene tveganja.
-
nočnemu delavcu pripada 2 dni letnega dopusta
-
delavcu, ki dela v turnusu, pripada 1 dan letnega dopusta.
(5)
Socialno-zdravstveni kriteriji so:
-
pravico do povečanega letnega dopusta od 3 do 5 dni imajo delavci z najmanj 60-odstotno telesno okvaro, delovni invalidi, delavci, ki negujejo in varujejo težje telesno ali zmerno, težje ali težko prizadeto osebo
-
delavci, ki so dopolnili najmanj 50 let starosti, imajo pravico do povečanega letnega dopusta od 1 do 5 dni.
(6)
Delodajalec lahko v podjetniški kolektivni pogodbi ali s splošnim aktom določi še druge primere, v katerih bo delavcem povečan letni dopust (strokovna zahtevnost del, socialno-zdravstveno stanje delavca in njegove družine...).
(7)
Letni dopust delavca po zakonu in po kriterijih kolektivne pogodbe dejavnosti skupaj ne presega 35 delovnih dni, oziroma 37 delovnih dni za nočnega delavca, če ni drugače določeno s pogodbo o zaposlitvi. Ob uveljavitvi te pogodbe delavci ohranijo število dni letnega dopusta po odmeri za leto 2005 po kriterijih iz kolektivnih pogodb oziroma aktih delodajalca.
(8)
Delavec ima pravico trikrat med letom po en dan letnega dopusta izrabiti tiste dneve, ki jih sam določi, če o tem obvesti neposrednega vodjo najkasneje en dan pred nastopom dopusta.
(9)
Delavcu, ki izpolni kriterij za spremembo letnega dopusta, se sprememba upošteva v tekočem letu.
BREZPLAČNI PREIZKUS

Tax-Fin-Lex d.o.o.
pravno-poslovni portal,
založništvo in
izobraževanja

Tax-Fin-Lex d.o.o.
Železna cesta 18
1000 Ljubljana
Slovenija

T: +386 1 4324 243
E: info@tax-fin-lex.si

 
Dialog title
dialog window