162. člen
(oprostitve plačila uvoznih dajatev)
Plačila uvoznih dajatev je oproščeno naslednje blago:
1.
blago, ki ga uvozijo državni organi in organizacije, dobrodelne in človekoljubne organizacije in je namenjeno za brezplačno razdelitev osebam potrebnim pomoči ter drugo blago poslano brezplačno tem organizacijam za izpolnjevanje njihovih človekoljubnih nalog;
2.
oprema, ki jo imetnik uporablja za opravljanje svoje dejavnosti, pa le-to preseli v Slovenijo, če so izpolnjeni naslednji pogoji:
-
imetnik mora biti lastnik opreme 12 mesecev pred preselitvijo dejavnosti;
-
oprema bo služila istemu namenu kot v tujini; njena narava in velikost ustrezata dejavnosti konkretnega imetnika.
Oprostitev iz te točke velja tudi za živo živino, če se imetnik ukvarja s kmetijsko dejavnostjo kot edino dejavnostjo. Oprostitev iz te točke se ne more uveljaviti, če se s preselitvijo ne vzpostavi neke nove dejavnosti, ampak se na carinskem območju oprema uporabi v že ustanovljenem podjetju, organizaciji ipd. Prav tako oprostitve ni mogoče uveljaviti za transportna sredstva, zaloge, namenjene za porabo ali živalsko krmo, gorivo ali zaloge surovin, proizvodov ali polproizvodov, živo živino, katere imetniki so trgovci in drugo blago, ki ga določi vlada;
3.
zbirke, umetniški predmeti, knjižnično in arhivsko gradivo za muzeje in umetniške galerije ter javne knjižnice in arhive, če ni namenjeno nadaljnji prodaji;
4.
znanstveni instrumenti in oprema, ki se ne izdelujejo v Sloveniji in jih določi vlada;
5.
farmacevtski proizvodi za zdravstveno oziroma veterinarsko uporabo, ki se uporabljalo pri mednarodnih športnih manifestacijah, organiziranih na carinskem območju;
-
imetnik mora biti lastnik opreme 12 mesecev pred preselitvijo dejavnosti;
-
oprema bo služila istemu namenu kot v tujini; njena narava in velikost ustrezata dejavnosti konkretnega imetnika.
Oprostitev iz te točke velja tudi za živo živino, če se imetnik ukvarja s kmetijsko dejavnostjo kot edino dejavnostjo.
Oprostitev iz te točke se ne more uveljaviti, če se s preselitvijo ne vzpostavi neke nove dejavnosti ampak se na carinskem območju oprema absorbira v že ustanovljenem podjetju, organizaciji ipd. Prav tako oprostitve ni mogoče uveljaviti za transportna sredstva, zaloge, namenjene za porabo ali živalsko krmo, gorivo ali zaloge surovin, proizvodov ali polproizvodov, živo živino, katere imetniki so trgovci in drugo blago, ki ga določi vlada.
6.
teravpevtske substance človeškega izvora, reagenti za določanje krvnih skupin ter tipov tkiv, živalske, biološke in kemične substance, namenjene znanstvenim raziskavam, ter vzorci referenčnih substanc, namenjenih kontroli kvalitete medicinskih proizvodov, ki jih je odobrila Svetovna zdravstvena organizacija;
7.
instrumenti in aparati, namenjeni medicinskim raziskavam ali postavljanju diagnoz, ki se kot donacija pošiljajo bolnicam ali raziskovalnim medicinskim ustanovam.
8.
predmeti, ki so neposredno namenjeni opravljanju kulturne dejavnosti in se ne izdelujejo v Republiki Sloveniji, če je upravičenec registriran za opravljanje nepridobitne kulturne dejavnosti;
9.
farmacevtski proizvodi za zdravstveno oziroma veterinarsko uporabo, ki se uporabljajo pri mednarodnih športnih manifestacijah, organiziranih na carinskem območju;
10.
invalidske organizacije - za specifično opremo, priprave in instrumente (tehnične pripomočke) ter za nadomestne dele in potrošni material za to opremo, priprave in instrumente;
11.
invalidska podjetja in zavodi za usposabljanje in zaposlovanje invalidov - za opremo in tehnične pripomočke, ki jih uporabljajo pri svoji dejavnosti usposabljanja in zaposlovanja invalidov ter pripadajoče rezervne dele, če se ta oprema in tehnični pripomočki ne izdelujejo v Sloveniji.