1 Skladno s členom 16(5) vsaka država pogodbenica plača letne prispevke na posebne račune:
(i)
vsaka oseba, ki je v zadevni državi v predhodnem koledarskem letu ali drugem letu, skladno s sklepom skupščine, prejela skupno količino več kot 150 000 ton prispele nafte, skladno z opredelitvijo iz člena 1(3) Mednarodne konvencije o ustanovitvi Mednarodnega sklada za povrnitev škode, nastale zaradi onesnaženja z nafto, 1971, skladno s spremembami, in ki je ali bi bila zavezana plačilu prispevkov v Mednarodni sklad za povrnitev škode, nastale zaradi onesnaženja z nafto skladno s členom 10 navedene konvencije; in
(ii)
vsaka oseba, ki je bila v zadevni državi v predhodnem koledarskem letu ali drugem letu, skladno s sklepom skupščine, prejemnik skupne količine več kot 20 000 ton druge nafte, ki se prevaža v razsutem stanju, iz Dodatka I k Prilogi I k Mednarodni konvenciji o preprečevanju onesnaževanja morja z ladij, 1973, kakor je bila spremenjena z zadevnim Protokolom iz leta 1978, skladno s spremembami;
(b)
v primeru LNG računa, vsaka oseba, ki je bila v predhodnem koledarskem letu ali drugem letu, skladno s sklepom skupščine, neposredno pred raztovarjanjem, lastnica tovora LNG, raztovorjenega v pristanišču ali terminalu te države;
(c)
v primeru LPG računa, vsaka oseba, ki je bila v predhodnem koledarskem letu ali drugem letu, skladno s sklepom skupščine, v navedeni državi prejemnik LNG v skupni količini, ki presega 20 000 ton.
2 Skladno z odstavkom 3 se posebni računi iz odstavka 1 zgoraj začnejo voditi sočasno kot splošni račun.
3 Začetno poslovanje s posebnim računom iz člena 16(2) se odloži, dokler količine tovora, za katerega se plačuje prispevek, za navedeni račun v predhodnem koledarskem letu ali drugem letu, skladno s sklepom skupščine, ne presežejo naslednjih vrednosti:
(a)
350 milijonov ton tovora, za katerega se plačuje prispevek, za račun za nafto;
(b)
20 milijonov ton tovora, za katerega se plačuje prispevek, za račun za LNG; in
(c)
15 milijonov ton tovora, za katerega se plačuje prispevek, za račun za LPG.
4 Skupščina lahko ustavi poslovanje s posebnim računom, če:
(a)
količine tovora, za katerega se plačuje prispevek, za ta račun v predhodnem koledarskem letu padejo pod ustrezno raven iz odstavka 3; ali
(b)
ko po preteku šest mesecev od datuma zapadlosti prispevkov skupni neplačani prispevki za ta račun presegajo deset odstotkov zadnje terjatve za ta račun skladno z odstavkom 1.
5 Skupščina lahko obnovi poslovanje s posebnim računom, ki je bilo ustavljeno skladno z odstavkom 4.
6 Katera koli oseba, ki bi bila zavezana plačilu prispevkov na posebni račun, s katerim je bilo poslovanje odloženo skladno z odstavkom 3 ali ustavljeno skladno z odstavkom 4, plača zapadle prispevke za zadevni posebni račun na splošni račun. Za izračun prihodnjih prispevkov, odloženi ali ustavljeni posebni račun predstavlja novo področje na splošnem računu in zanj velja točkovni sistem HNS iz Priloge II.