19. člen
(postavke in vsebina poročila KRD)
(1)
Podatki se poročajo v poročilu KRD, v obliki obrazca KRD iz Priloge 5, ki je sestavni del tega navodila. Poroča se na način opredeljen v 3. členu tega navodila.
(2)
Izpolnjujejo se podatki na strani terjatev (A.TERJATVE) in na strani obveznosti (B. OBVEZNOSTI).
(3)
Pod »Vrsta instrumenta« se poroča:
-
S = sindicirano posojilo;
-
R = posojilo na podlagi repo poslov z vrednostnimi papirji;
-
T = poslovne terjatve in obveznosti, komercialni kredit in predujmi;
-
D = depozit (samo na strani terjatev);
-
E = lastniški deleži (pod 10 %);
-
V = dolžniški vrednostni papirji (samo na strani terjatev);
(4)
Pod postavko »Kapitalska povezanost« med dolžnikom in upnikom se vpiše šifro kapitalske povezanosti na osnovi naslednjih šifrantov:
1.
pri tujih naložbah v Sloveniji se poroča:
-
11 = terjatve oziroma obveznosti do tujih neposrednih vlagateljev – do nerezidentov, ki imajo 10 ali več odstotni lastniški delež v družbi poročevalki oziroma do njihove nadrejene družbe, ki obvladuje neposrednega vlagatelja – vertikalna povezanost;
-
12 = terjatve oziroma obveznosti do tujih družb, ki pripadajo skupini tujega neposrednega ali posrednega vlagatelja gre za odnos med poročevalcem in tujo sestrsko družbo, ki imata skupnega tujega lastnika – horizontalna povezanost;
2.
pri slovenskih naložbah v tujini se poroča:
-
21 = terjatve oziroma obveznosti do tujih prejemnikov neposrednih naložb – do nerezidentov, kjer ima poročevalec 10 ali več odstotni lastniški delež oziroma do njihovih podrejenih družb – vertikalna povezanost;
-
22 = terjatve oziroma obveznosti do tujih družb v skupini tujih prejemnikov neposrednih naložb – gre za odnos med poročevalcem in tujo sestrsko družbo, ki imata skupnega slovenskega lastnika – horizontalna povezanost;
3.
pri kapitalsko nepovezanih družbah se poroča:
-
3 = terjatve oziroma obveznosti do ostalih nerezidentov – do družb, s katerimi družba poročevalka ni kapitalsko povezana ali pa je lastniški delež manj kot 10 %.
V Prilogi 6, ki je sestavni del tega navodila, so prikazani primeri kapitalske povezanosti med dolžnikom in upnikom.
(5)
Pod postavko »Sektor nerezidenta« se vpiše sektor nerezidenta na osnovi šifranta »Sektorji« v Prilogi 7, ki je sestavni del tega navodila.
(6)
Pod postavko »Ročnost« se vpisujejo podatki po načelu originalne pogodbene ročnosti, za dolgoročne instrumente pa tudi njihov kratkoročni del po preostali zapadlosti. Vpiše se originalna ročnost na osnovi naslednjega šifranta:
-
K = kratkoročna (zapadlost do vključno enega leta);
-
D = dolgoročna (zapadlost daljša od enega leta).
(7)
Pod postavko »Država/Mednarodna institucija« se vpiše numerično šifro države nerezidenta iz šifranta ISO 3166 ali alfanumerično oznako mednarodne institucije oziroma organizacije iz šifranta, objavljenega na spletni strani Banke Slovenije.
(8)
Pod postavko »Valuta« se vpiše numerično šifro valute iz šifranta ISO 4217. Podatki o stanju in spremembah se vpisujejo v originalnih valutah. V primerih, ko je valuta zapiranja terjatve ali obveznosti druga kot valuta nastanka terjatve ali obveznosti, poročevalci poročajo v valuti, v kateri so prikazali nastanek terjatve/obveznosti.
(9)
Pod postavko »ISIN koda« se vpiše ISIN kodo posameznega tujega vrednostnega papirja in sicer samo na strani terjatev pri instrumentih V (dolžniški vrednostni papirji tujih izdajateljev) in E (v primeru lastniških vrednostnih papirjev).
(10)
Pod postavko »Glavnica« se poroča:
1.
Kot »Začetno stanje« se vpiše vrednost terjatve ali obveznosti na prvi dan meseca, za katerega se poroča. Začetno stanje, ki ima vedno pozitivno vrednost, mora biti enako končnemu stanju predhodnega meseca.
2.
Kot »Povečanje« se vpiše vrednost povečanja terjatev ali obveznosti v mesecu, za katerega se poroča. Na primer: pri finančnem posojilu se vpiše vrednost koriščenja sredstev; pri depozitu se vpiše vrednost povečanja vezanih in vpoglednih sredstev; pri trgovinskem kreditu se vpiše vrednost izvoza ali uvoza blaga ali storitve in predujma. Vpišejo se tudi podatki o prekvalifikacijah kapitala (lastniški delež – poročanje tudi na poročilih SN) v dolžniške inštrumente, o kapitalizaciji obresti ter pogodbeno dogovorjene spremembe ročnosti. Pri vrednostnih papirjih in drugih lastniških deležih se vpiše neto vrednost nakupa ali prodaje v mesecu, za katerega se poroča.
3.
Kot »Zmanjšanje« se vpiše vrednost zmanjšanja terjatev ali obveznosti; odplačil glavnice v mesecu, za katerega se poroča in podatke o prekvalifikacijah terjatev ali obveznosti v druge oblike instrumentov (lastniški delež – poročanje tudi na poročilu SN) ter pogodbeno dogovorjene spremembe ročnosti. Pri trgovinskem kreditu se vpiše vrednost izvoza ali uvoza blaga ali storitve in predujma. Pri vrednostnih papirjih in drugih lastniških deležih se vpiše neto vrednost nakupa ali prodaje v mesecu, za katerega se poroča.
4.
Kot »Ostale spremembe« se vpiše podatke o enostranskih odpisih in vseh ostalih spremembah po pogodbi, kot so sprememba kapitalske povezanosti med dolžnikom in upnikom, sprememba sektorja nerezidenta, države, valute, pripojitve, povečanje lastniških deležev preko 10 %, cenovne spremembe pri vrednostnih papirjih. V cenovnih spremembah se upoštevajo tudi spremembe vrednosti naložb (instrument E, V), ki niso posledica nakupa ali prodaje, ampak vrednotenja naložb.
5.
Kot »Končno stanje« se vpiše vrednost terjatve ali obveznosti na zadnji dan meseca, za katerega se poroča.
6.
Kot »Kratkoročni del končnega stanja« se vpiše del končnega stanja s preostalim dospetjem do vključno enega leta glede na zadnji dan meseca, za katerega se poroča. Tega stolpca se ne izpolnjuje pri »Vrsti instrumenta« E (lastniški deleži).
7.
Kot »Zapadla neplačana glavnica« se ločeno prikaže to kategorijo stanja terjatve ali obveznosti. Tega stolpca se ne izpolnjuje pri »Vrsti instrumenta« E (lastniški deleži).
(11)
Pod postavko »Obresti« se poroča obresti in druge dohodke. Druge dohodke se poroča le pri vrsti instrumenta E (lastniški deleži). Pri vrsti instrumenta E (lastniški deleži) in V (nakupi in prodaje dolžniških vrednostnih papirjev) se vpisuje samo polje »Plačane obresti ali izplačan dohodek«. Pri ostalih instrumentih je potrebno vpisati vsa polja. Vpisuje se naslednje podatke:
1.
Kot »Začetno stanje obračunanih obresti« se vpiše vrednost terjatve ali obveznosti obračunanih obresti na prvi dan meseca, za katerega se poroča. Začetno stanje, ki ima vedno pozitivno vrednost, mora biti enako končnemu stanju predhodnega meseca.
2.
Kot »Obračunane obresti« se vpiše vrednost obračunanih obresti v mesecu, za katerega se poroča. V primeru negativne obrestne mere na strani terjatev, se vrednost poroča kot obveznost in obratno.
3.
Kot »Plačane obresti/izplačan dohodek« se vpiše vrednost plačanih ali prejetih obresti v mesecu, za katerega se poroča, podatke o prekvalifikacijah terjatev v druge oblike instrumentov (lastniški delež – poročanje tudi na poročilu SN) in o kapitalizaciji obresti. Vključuje se tudi izplačilo ali prejem dividend in drugih izplačanih ali prejetih dohodkov iz naslova kapitala in lastništva vrednostnih papirjev.
4.
Kot »Ostale spremembe« se vpiše podatke o enostranskih odpisih in vseh ostalih spremembah po pogodbi, kot so sprememba kapitalske povezanosti med dolžnikom in upnikom, sprememba sektorja nerezidenta, države, valute.
5.
Kot »Končno stanje obračunanih obresti« se vpiše vrednost terjatve ali obveznosti obračunanih obresti na zadnji dan meseca, za katerega se poroča.
6.
Kot »Kratkoročni del končnega stanja« se vpiše del končnega stanja s preostalim dospetjem do vključno enega leta glede na zadnji dan meseca, za katerega se poroča.
7.
Kot »Zapadle neplačane obresti« se ločeno prikaže to kategorijo stanja terjatve ali obveznosti.
8.
Postavko »Garancija Republike Slovenije« se izpolni samo na strani obveznosti, pri instrumentih F in S, in sicer kot: