21. člen
(oprostitev plačila okoljske dajatve zaradi zgorevanja goriva in predpisi o državnih pomočeh)
(1)
Oprostitev plačila okoljske dajatve zaradi zgorevanja goriva iz drugega odstavka 9. člena te uredbe in vračilo iz tretje alinee 15. člena se dodeljuje v skladu s 44. členom Uredbe Komisije (ES) št. 651/2014 z dne 17. junija 2014 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči za združljive s skupnim trgom z uporabo členov 87 in 88 Pogodbe (UL L št. 187 z dne 26. 6. 2014, str. 1; v nadaljnjem besedilu: Uredba 651/2014).
(2)
Do oprostitve plačila ali vračila že plačane okoljske dajatve iz prejšnjega odstavka je upravičen upravljavec, ki izpolnjuje naslednje pogoje:
-
da ni podjetje iz tretjega odstavka tega člena,
-
da nima neporavnanega vračila za preveč izplačane pomoči po pravilu de minimis ali državne pomoči na podlagi predhodnega poziva Ministrstva za finance,
-
da na dan vložitve vloge nima neporavnanih zapadlih davčnih obveznosti in drugih denarnih nedavčnih obveznosti v skladu z zakonom, ki ureja finančno upravo, če vrednost teh zapadlih neplačanih obveznosti ne presega 50 eurov,
-
da je predložil vse obračune davčnih odtegljajev za dohodke iz delovnega razmerja za obdobje zadnjih 2 let do dneva vložitve vloge,
-
da v zvezi s stroški za porabo goriva, ki je predmet oprostitve plačila okoljske dajatve po tej uredbi, ni prejel nobenih drugih javnih sredstev iz občinskih, državnih, mednarodnih ali drugih javnih virov in
-
da ima pravnomočno dovoljenje za izpuščanje toplogrednih plinov.
(3)
Do oprostitve plačila ali vračila že plačane okoljske dajatve iz prvega odstavka tega člena ni upravičeno:
-
podjetje iz sektorja ribištva in ribogojstva,
-
podjetje, ki bi oprostitev namenilo za lažje zaprtje nekonkurenčnih premogovnikov, kakor jo zajema Sklep Sveta št. 2010/787/EU z dne 10. decembra 2010 o državnih pomočeh za lažje zaprtje nekonkurenčnih premogovnikov (UL L 336/24 z dne 21. 12. 2010),
-
podjetje v težavah v skladu z 18. točko 2. člena Uredbe 651/2014 ter
-
podjetje, ki je naslovnik neporavnanega naloga za izterjavo zaradi predhodne odločbe Evropske komisije, ki je pomoč razglasila za nezakonito in nezdružljivo s skupnim trgom.
(4)
Upravljavec iz drugega odstavka 9. člena in tretje alineje 15. člena te uredbe mora spremljati višino državne pomoči na način, da vodi evidenco o oprostitvi plačila okoljske dajatve zaradi zgorevanja goriva v spletni aplikaciji ministrstva, s katero izračuna višino državne pomoči v eurih. Višino državne pomoči sporoči ministrstvu vsako leto najkasneje do 31. marca tekočega leta za preteklo koledarsko leto.