×

43. člen

Zakon o računovodstvu (ZR)

Uradni list SFRJ 12-119/1989 objava 24. 2. 1989

Veljavnost
velja od 1. 1. 1989 do 31. 12. 1999 stanje na dan11. 10. 2026
Oznake
kraticaZR SOP1989-07-0119
Sprejel
Skupščina SFRJ
Povezave
Zakon o računovodstvu (ZR)
Odpis ni obvezen za naslednje nematerialne in materialne naložbe:
1)
zemljišča in gozdove kot naravna bogastva, ki se ne izrabijo;
2)
vlaganja v pridobivanje nematerialnih in materialnih naložb do začetka uporabe (izkoriščanja) oziroma do roka, določenega z investicijskim elaboratom za začetek uporabe;
3)
predujme za pridobivanje nematerialnih in materialnih naložb, za katere se opravljata popravek vrednosti in odpis kot za druge terjatve;
4)
gradbene objekte in stvari, ki so v skladu z zakonom razglašeni za kulturne in zgodovinske spomenike (razen če se ti objekti ne uporabljajo za opravljanje dejavnosti, na podlagi katerih se pridobivajo prihodki) oziroma ki so muzejska vrednost ali likovno, kiparsko, filmsko in drugo umetniško delo;
5)
lokalne zemljate ali makadamske ceste ter objekte, ki so njihov sestavni del;
6)
gradbene objekte (razen stanovanj in stanovanjskih hiš) in opremo enot Jugoslovanske ljudske armade ter gradbene objekte (razen stanovanj in stanovanjskih hiš) in opremo, ki so na podlagi posebnih predpisov rezerva za splošno ljudsko obrambo in družbeno samozaščito oziroma za opravljanje funkcij javne in državne varnosti;
7)
spodnji ustroj železniških in drugih prog, cest, letališč, ulic, trgov, parkov in drugih zazidanih javnih površin;
8)
del nabavne vrednosti stanovanj in stanovanjskih hiš, porabljen za infrastrukturo, za varstvo življenjskega in delovnega okolja ter za splošno ljudsko obrambo in družbeno samozaščito;
9)
del nabavne vrednosti stanovanj in stanovanjskih hiš, porabljen za izdatke za dovod priključkov za energetsko, toplovodno, vodovodno, kanalizacijsko, telefonsko in drugo telekomunikacijsko omrežje več kot en meter od objekta;
10)
vse materialne naložbe pravne osebe, ki je v stečajnem ali likvidacijskem postopku, če v tem času ne opravlja dejavnosti, ter časovno neomejene nematerialne naložbe take pravne osebe.
Obračunana amortizacije delovnih sredstev v javnih podjetjih, podjetjih za zaposlovanje invalidov, pravnih osebah invalidov in v pravnih osebah negospodarskih dejavnosti ter obračunana amortizacija infrastrukture in vodnogospodarskih objektov se lahko zmanjša v breme lastnega kapitala največ za ustrezen znesek amortizacije teh objektov, sorazmeren delu, v katerem so se ti objekti gradili z nepovratnimi sredstvi, ali delu, v katerem se pravni osebi dejavnost financira iz davkov in prispevkov oziroma proračuna.
O zmanjšanju amortizacije iz drugega odstavka tega člena odloči organ oziroma darovalec, ki je zagotovil ali zagotavlja sredstva, oziroma skupščina družbenopolitične skupnosti, katere občani in pravne osebe so izločili sredstva s samoprispevkom ali jih izločajo z davki in prispevki, oziroma iz katere proračuna se pravna oseba financira.
Namesto da se vrnejo tistim, ki so jih združili, se obračunana sredstva amortizacije gradbenih objektov in opreme, združenih pri pravni osebi, lahko v skladu s pogodbo ali samoupravnim sporazumom o združitvi teh objektov in opreme oziroma z zakonom neposredno uporabljajo za velika popravila, s katerimi se podaljša doba uporabe in poveča vrednost teh objektov oziroma opreme v skladu z 39. členom tega zakona.
Drugi in tretji odstavek tega člena se nanašata tudi na opremo in druga delovna sredstva v podjetjih za zaposlovanje invalidov in organizacijah invalidov.
BREZPLAČNI PREIZKUS

Tax-Fin-Lex d.o.o.
pravno-poslovni portal,
založništvo in
izobraževanja

Tax-Fin-Lex d.o.o.
Železna cesta 18
1000 Ljubljana
Slovenija

T: +386 1 4324 243
E: info@tax-fin-lex.si

 
Dialog title
dialog window