×

30. člen

Kolektivna pogodba za dejavnost kovinskih materialov in livarn ter za kovinsko in elektroindustrijo Slovenije

Uradni list RS 37-2392/1996 objava 18. 7. 1996

Veljavnost
velja od 26. 7. 1996 do 29. 6. 2005 stanje na dan9. 11. 2026
Oznake
SOP1996-01-2392
Sprejel
Drugi organi in organizacije
Povezave
Kolektivna pogodba za črno in barvasto metalurgijo in livarne ter kovinsko in elektroindustrijo Slovenije Kolektivna pogodba za dejavnost elektroindustrije Slovenije
Delavec ima pravico do letnega dopusta v minimalnem trajanju 20 delovnih dni ne glede na to, ali dela polni delovni čas ali krajši delovni čas od polnega.
Pri določanju dolžine letnega dopusta se upoštevajo zlasti naslednji kriteriji:
-
delovna doba delavca,
-
pogoji dela,
-
socialno-zdravstveni kriteriji.
Kriterij delovne dobe delavca
–
skupna delovna doba do 5 let         20 dni
–
za skupno delovno dobo nad 5 let delodajalec določi povečan dopust s kolektivno pogodbo oziroma s splošnim aktom, in sicer najmanj 1 dan dopusta za vsakih dopolnjenih 5 let delovne dobe.
Kriterij pogojev dela
a)
Če delavec dela v posebno težkih delovnih razmerah, ima pravico do povečanega dopusta, ki ga delodajalec določi v opisu delovnega mesta, ki je sestavni del pravilnika o notranji organizaciji in sistemizaciji delovnih mest. Za dela v posebno težkih delovnih razmerah se štejejo dela pri virih ionizirajočih sevanj in druga težka, naporna in za zdravje škodljiva dela ter dela s posebnimi telesnimi obremenitvami in psihičnimi napetostmi.
b)
Delavcem, ki po pogodbi o zaposlitvi delajo v izmenskem delu:
– z nočnim delom                                2 dni
– turnusno delo (štiriizmensko delo,
vratarji, neprekinjen delovni proces, ipd.)     1 dan
Socialno-zdravstveni kriterij
Pravico do povečanega letnega dopusta od 3 do 5 dni imajo delavke in delavci, ki so dopolnili najmanj 50 let starosti, delavci z najmanj 60-odstotno telesno okvaro, delovni invalidi, delavci, ki negujejo in varujejo težje telesno ali zmerno, težje ali težko duševno prizadeto osebo. Materi z otrokom do 15 let starosti ali očetu samohranilcu pripada en dan dopusta.
Delodajalec lahko v kolektivni pogodbi ali splošnem aktu določi še druge primere, v katerih bo delavcem povečal letni dopust (delovna doba, strokovna zahtevnost delovnega mesta, socialno zdravstveno stanje delavca in njegove družine…).
Proste sobote se ne vštevajo v dopust. Pri obračunu letnega dopusta se upošteva petdnevni delovni teden.
Delavec ima pravico trikrat med letom po en dan letnega dopusta izrabiti tiste dneve, ki jih sam določi, če o tem obvesti neposrednega vodjo najkasneje en dan pred nastopom dopusta.
Delavcu, ki izpolni kriterij za povečanje letnega dopusta, se povečanje upošteva pri odmeri v tekočem letu.
BREZPLAČNI PREIZKUS

Tax-Fin-Lex d.o.o.
pravno-poslovni portal,
založništvo in
izobraževanja

Tax-Fin-Lex d.o.o.
Železna cesta 18
1000 Ljubljana
Slovenija

T: +386 1 4324 243
E: info@tax-fin-lex.si

 
Dialog title
dialog window