×

116. člen

Podnebni zakon (PoZ)

Uradni list RS 56-2264/2025 objava 25. 7. 2025

Veljavnost
velja od 9. 8. 2025 stanje na dan11. 10. 2026
Oznake
kraticaPoZ SOP2025-01-2264 EPA2198-IX EVA2023-2570-0081
Sprejel
Državni zbor Republike Slovenije
116. člen
(prekrški)
(1)
Z globo 40.000 do 75.000 eurov se za prekršek kaznuje pravna oseba, če:
1.
ne zahteva odprtja računa upravljavca naprave, operatorja zrakoplova, ladjarske družbe ali reguliranega subjekta v registru Unije (tretji odstavek 27. člena),
2.
kot upravljavec naprave ali male naprave ne izvaja načrta za spremljanje iz dovoljenja za izpuščanje toplogrednih plinov (peti odstavek 32. člena oziroma peti odstavek 38. člena),
3.
kot upravljavec naprave ali male naprave pisno ne prijavi nameravane spremembe v obratovanju naprave ali spremembe upravljavca naprave (prvi odstavek 33. člena oziroma trinajsti odstavek 38. člena),
4.
kot upravljavec naprave ali male naprave izvede spremembo v obratovanju naprave ali spremembo upravljavca naprave, preden ministrstvo odloči o tej spremembi (četrti odstavek 33. člena oziroma trinajsti odstavek 38. člena),
5.
kot upravljavec naprave ali male naprave pisno ne prijavi nameravane spremembe načrta metodologije spremljanja (tretji odstavek 34. člena oziroma trinajsti odstavek 38. člena),
6.
kot upravljavec druge naprave ministrstvu ne pošlje načrta za podnebno nevtralnost za vsako od dejavnosti v svoji napravi, ne pošlje posodobljenega načrta za podnebno nevtralnost ali ne poroča o doseganju ciljev in mejnikov, določenih v načrtu za podnebno nevtralnost (prvi, tretji oziroma četrti odstavek 36. člena),
7.
kot upravljavec naprave ali male naprave pisno ne obvesti ministrstva o prenehanju delovanja naprave ali opravljanja dejavnosti (trinajsti odstavek 38. člena oziroma prvi odstavek 58. člena),
8.
kot upravljavec male naprave ne vloži vloge za spremembo načrta za spremljanje (trinajsti odstavek 38. člena),
9.
kot upravljavec male naprave ARSO ne pošlje poročila o emisijah toplogrednih plinov v predpisanem roku (sedmi odstavek 38. člena),
10.
kot upravljavec male naprave ne izpolni obveznosti izvajanja enakovrednih ukrepov tudi v letu, ki sledi letu, v katerem je mala naprava izpustila 25 000 ton ali več ekvivalenta ogljikovega dioksida brez emisij iz biomase (dvanajsti odstavek 38. člena),
11.
kot operator zrakoplova ministrstvu v roku ne pošlje podatkov o predvideni letni količini in vrsti goriva, ki ga bo uporabljal za izvajanje določene letalske dejavnosti (prvi odstavek 44. člena),
12.
kot operator zrakoplova pri ministrstvu v roku ne vloži vloge, ki vsebuje načrt za spremljanje (tretji odstavek 44. člena),
13.
kot operator zrakoplova ne izvaja načrta za spremljanje (peti odstavek 44. člena),
14.
kot ladjarska družba v roku ne pošlje vloge za odobritev načrta za spremljanje (prvi oziroma četrti odstavek 48. člena),
15.
kot ladjarska družba ne izvaja načrta za spremljanje (tretji oziroma peti odstavek 48. člena),
16.
kot regulirani subjekt ne izvaja načrta za spremljanje (4. točka četrtega odstavka 51. člena),
17.
kot regulirani subjekt ministrstvu pisno ne prijavi nameravane spremembe narave svoje dejavnosti ali goriv, ki jih sprošča v porabo, niti spremembe identitete reguliranega subjekta (peti odstavek 51. člena),
18.
kot regulirani subjekt izvede spremembo narave svoje dejavnosti ali goriv oziroma spremembo identitete reguliranega subjekta, preden ministrstvo odloči o tej spremembi (osmi odstavek 51. člena),
19.
kot upravljavec naprave, operator zrakoplova, ladjarska družba ali regulirani subjekt ne vloži vloge za spremembo načrta za spremljanje (prvi oziroma tretji odstavek 54. člena),
20.
kot regulirani subjekt ARSO do predpisanega roka ne pošlje poročila o povprečnem deležu stroškov, povezanih s predajo emisijskih kuponov (peti odstavek 55. člena),
21.
kot upravljavec naprave, operator zrakoplova, ladjarska družba ali regulirani subjekt ARSO do predpisanega roka ne pošlje poročila o emisijah toplogrednih plinov za preteklo leto skupaj s poročilom o preverjanju (prvi, drugi, četrti oziroma sedmi odstavek 55. člena),
22.
kot operator zrakoplova ARSO v predpisanem roku ne poroča o vplivih letalstva, ki niso povezani z ogljikovim dioksidom (deseti odstavek 55. člena),
23.
kot preveritelj preveri poročilo o emisijah toplogrednih plinov, ne da bi za to pridobil akreditacijsko listino (prvi oziroma drugi odstavek 56. člena),
24.
kot operator zrakoplova, ladjarska družba, regulirani subjekt ali stečajni upravitelj ministrstva pisno ne obvesti o prenehanju opravljanja določene dejavnosti (prvi odstavek 58. člena),
(2)
Z globo od 30.000 do 50.000 eurov se za prekršek iz prejšnjega odstavka kaznuje samostojni podjetnik posameznik ali posameznik, ki samostojno opravlja dejavnost.
(3)
Z globo od 2.000 do 3.500 eurov se za prekršek iz prvega odstavka tega člena kaznuje tudi odgovorna oseba pravne osebe, odgovorna oseba samostojnega podjetnika posameznika ali odgovorna oseba posameznika, ki samostojno opravlja dejavnost.
BREZPLAČNI PREIZKUS

Tax-Fin-Lex d.o.o.
pravno-poslovni portal,
založništvo in
izobraževanja

Tax-Fin-Lex d.o.o.
Železna cesta 18
1000 Ljubljana
Slovenija

T: +386 1 4324 243
E: info@tax-fin-lex.si

 
Dialog title
dialog window