SIR*IUS je revija za teorijo in prakso revizije, računovodstva, davkov, financ, ocenjevanja vrednosti in drugih sorodnih področij (naslednica revije Revizor). Zbirka obsega arhiv od leta 2013 dalje. Izhaja 6 x letno.
Želite dostop do člankov revije?
Brezplačna registracijaDr. Samo Javornik
Spoštovani bralci, z vidika globalnih kriterijev velikosti večina slovenskih organizacij spada med majhne in srednje družbe (SME).
Mag. Petra Finžgar, Vanja Hvala
Organizacije, ki bodo prepoznale prednosti vpeljave neprekinjenega notranjega revidiranja in učinke na zmanjšanje tveganj, bodo stremele k razporeditvi virov za implementacijo sistema neprekinjenega notranjega revidiranja in sprotno spremljanje posameznih poslovnih procesov. S tem bo omogočeno hitrejše odkrivanje nepravilnosti in neustreznih oziroma pomanjkljivo vzpostavljenih notranjih kontrolnih postopkov. Notranjerevizijski postopki bodo z implementacijo učinkovitejši, zagotovilo notranje revizije obsežnejše, področja notranjega revidiranja pa učinkoviteje in hitreje pokrita. Kljub temu ne smemo zanemariti dodatnega vložka iz naslova priprave kakovostnih podatkov, tehnološke podpore, izobraževanja in dodatnih kadrovskih virov, kar lahko predstavlja povečane začetne stroške.
Mag. Miha Ozimek
V članku raziskujemo, kako lahko organizacije ocenijo in obvladujejo malo verjetna tveganja z zelo velikim vplivom. Izhajajoč iz koncepta črnih labodov, ki ga je utemeljil Nassim Nicholas Taleb, ter dodatnih ugotovitev iz ekonomskih raziskav, članek poudarja pomembnost prepoznavanja in priprave na redke, vendar zelo vplivne dogodke. Poudarek je na kritiki obstoječih metod napovedovanja in iskanju alternativnih pristopov, ki temeljijo na odpornosti in prilagodljivosti. Članek vključuje tudi podrobno analizo zgodovinskih primerov črnih labodov ter njihovega vpliva na ekonomske in finančne sisteme.
Mag. Matic Štern
Globalni trendi kažejo na vedno večji obseg uporabe storitev v oblaku, kar organizacijam pomaga pri obvladovanju tveganj upravljanja informacijske podpore predvsem z vidika obvladovanja informacijske infrastrukture. Se pa pri uporabi krepijo druga tveganja, povezana predvsem z zanesljivostjo delovanja storitev v oblaku (zanesljivost ponudnika) in posameznimi vidiki skladnosti s predpisi. Notranja revizija mora presoditi vpliv teh tveganj na doseganje ciljev organizacije in jih – če ugotovi, da gre za ključna tveganja – vključiti v načrt dela notranje revizije. V prispevku so predstavljene osnovne značilnosti storitev v oblaku ter z njimi povezana tveganja tako z vidika uporabe kot tudi zagotavljanja storitev v oblaku. Za oba vidika so v prispevku pripravljena izhodiščna temeljna revizijska vprašanja, ki jih notranji revizor lahko uporabi pri načrtovanju obsega in pripravi delovnega programa notranjerevizijskega posla. Podani so tudi primeri gradiv za podrobnejša sodila v okviru mednarodno uveljavljenih standardov in dobrih praks.
Tina Toman Pfajfar
V članku so predstavljene novosti pri pravilih notranjega revidiranja iz Hierarhije pravil notranjega revidiranja.
mag. Lidija Vincekovič, dr. Muhamed Turkanović, dr. Tina Beranič
V Sloveniji od 26. januarja 2023 velja Zakon o varstvu osebnih podatkov (ZVOP-2), to je lokalna zakonodaja s področja varstva osebnih podatkov, usklajena z zahtevami Splošne uredbe o varstvu podatkov (GDPR). Eno od načel GDPR-ja je odgovornost, kar pomeni, da je dokazovanje skladnosti za varstvo osebnih podatkov stvar upravljavca oz. obdelovalca. Iz tega izhaja, da je pomembno, da ima organizacija, ki obdeluje osebne podatke, transparenten pregled nad stanjem skladnosti varstva osebnih podatkov, prav tako pa zaradi spreminjajoče se tehnologije, pravnih zahtev in okolja, v katerem deluje, redno izvaja preglede skladnosti varstva osebnih podatkov, vse zaradi izpolnjevanja zakonodajnih predpisov. Pregledali smo mednarodne standarde in okvire na področju varovanja podatkov in zaščite zasebnosti ter primerjali relevantne standarde ISO, okvir zasebnosti NIST in COBIT 5 z zahtevami GDPR-ja, da bi ugotovili, ali je lahko osnova za tak pregled kateri od obstoječih standardov oz. okvirov. Nadalje smo predstavili revizijski program organizacije ISACA glede skladnosti z določbami GDPR-ja, ga dopolnili z zahtevami ZVOP-2 ter z njim izvedli revizijo skladnosti varstva osebnih podatkov v eni od slovenskih organizacij. Dopolnjen revizijski program se je izkazal kot učinkovito orodje za preverjanje skladnosti z GDPR-jem in ZVOP-2, saj smo odkrili kar nekaj neskladnosti.
Tatjana Jevševar
Z Zakonom o javnih financah in Zakonom o nujnih ukrepih za zagotovitev stabilnosti zdravstvenega sistema ter z določili 30.a člena Zakona o zdravstveni dejavnosti so javni zdravstveni zavodi, katerih ustanovitelj je država, obvezani zagotavljati notranje revidiranje in revidiranje računovodskih izkazov. Pri izvajanju teh revizij in še posebej v okviru revizij računovodskih izkazov, ki so za revizijske družbe in javne zdravstvene zavode novost, so bila izpostavljena številna vprašanja glede posebnosti pri poslovanju in računovodenju, saj je način delovanja in financiranja javnega zdravstvenega zavoda pomembno drugačen kot pri drugih javnih zavodih javnega sektorja v Sloveniji. Zato so v članku pojasnjene posebnosti ekonomike v zdravstvu, poleg tega pa še sistem financiranja in s tem računovodenja v javnih zdravstvenih zavodih.
Iz prakse za prakso
IZ PRAKSE ZA PRAKSO (PR-REV 6-6/24) Revizijski svet Slovenskega inštituta za revizijo je v sodelovanju z Agencijo za javni nadzor nad revidiranjem 2024 obravnaval pravila izbire primerjalnega merila za določanje pomem- bnosti, kadar revizijske družbe izvajajo pregled poročila o razmerjih s povezanimi družbami v skladu s 546. členom ZGD-1 in Stališčem 2.
Iz prakse za prakso
IZ PRAKSE ZA PRAKSO (PR-OC 6-6/24) Odbor pooblaščenih ocenjevalcev vrednosti je prejel pobudo za dodatno pojasnilo glede ocenjevanja vrednosti v okoliščinah, v kateri je treba oceno vrednosti izvesti na podlagi posebnih zakonskih, regulativnih ali drugih oblastvenih zahtev, ki se razlikujejo od zahtev MSOV-jev. Pobudo je obravnaval Odbor sekcije pooblaščenih ocenjevalcev vrednosti in pripravil strokovno razlago.
Iz prakse za prakso
IZ PRAKSE ZA PRAKSO (PR-DAV 6-6/24)
Iz prakse za prakso
IZ PRAKSE ZA PRAKSO (PR-DAV 6-7/24) prašanje oddaje napovedi davka na motorna vozila za vozila, ki so brez predhodne registracije v Sloveniji namenjena za izvoz, je obravnaval Odbor sekcije preizkušenih davčnikov in o tem pripravil strokovno razlago
Iz prakse za prakso
IZ PRAKSE ZA PRAKSO (PR-RAC 6-8/24) Odbor sekcije preizkušenih računovodij in računovodij je na svoji seji obravnaval računovodsko evidentiranje neizrabljenega letnega dopusta ter o tem pripravil strokovno razlago.
Tax-Fin-Lex d.o.o.
pravno-poslovni portal,
založništvo in
izobraževanja
Tax-Fin-Lex d.o.o.
Železna cesta 18
1000 Ljubljana
Slovenija
T: +386 1 4324 243
E: info@tax-fin-lex.si
PONUDBA
Predstavitev portala
Zakonodaja
Sodna praksa
Strokovne publikacije
Komentarji zakonov
Zgledi knjiženj
Priročniki
Obveščanja o zakonodajnih novostih
TFL AI
TFL IZOBRAŽEVANJA
TFL SVETOVANJE
TFL BREZPLAČNO
Brezplačne storitve
Preizkusite portal TFL
E-dnevnik Lex-Novice
E-tednik TFL Glasnik