Central European Public Administration Review (Srednjeevropska revija za javno upravo) je recenzirana znanstvena revija, ki objavlja izvirne članke o razvoju in analizi javne uprave in upravljanja. Revija daje prednost prispevkom, ki obravnavajo področne raziskave integralno in multidisciplinarno, z vključevanjem vidikov prava, ekonomije in menedžmenta, političnih, organizacijskih, informacijskih in drugih z javno upravo povezanih ved. Cilj revije je zaobjeti osrednji evropski prostor, ne le geografsko, temveč predvsem s spodbujanjem razvoja evropskih načel, značilnih za to regijo pri reformah javne uprave.
Želite dostop do člankov revije?
Brezplačna registracijaArmenia Androniceanu, Irina Georgescu, Oana-Matilda Sabie
Namen: V zadnjih letih je digitalizacija gonilo sprememb pri ustvarjanju delovnih mest in povečevanju gospodarske rasti, vendar v vseh državah in panogah ne poteka enakomerno. Prispevek izpostavlja dejavnike, ki vplivajo na gospodarski razvoj in blaginjo v državah EU. Njegov namen je prikazati razvoj držav EU z vidika digitalne preobrazbe ter kako so drugi kazalniki, kot so e-uprava, indeks človekovega razvoja, produktivnost dela in gospodarska rast, vplivali na blaginjo v državah EU v obdobju 2019–2021.
Eglė Vaidelytė, Vaidas Morkevičius, Eglė Butkevičienė, Michiel S. de Vries
Namen: Prispevek predlaga alternativo za merjenje pomena prosocialnih vrednot za delovno motivacijo zaposlenih v javnem in zasebnem sektorju. Dosedanje raziskave pomen vrednot merijo tako, da jih obravnavajo kot samostojne vrednote ali pa uporabljajo faktorski poskus, kjer zaposlene sprašujejo, ali se zavzemajo za določeno vrednoto ali ne.
Lenart Milan Lah, Žiga Kotnik
Namen: Namen prispevka je s pomočjo pregleda literature opredeliti potencialne dejavnike, ki vplivajo na relativno višino stroškov izpolnjevanja obveznosti iz okoljske regulative, in predlagati konceptualni celostni model posrednega vpliva teh dejavnikov na produktivnost podjetij. V literaturi je bila povezava med stroški izpolnjevanja obveznosti iz okoljske regulative in produktivnostjo podjetij preverjena v okviru tako imenovane Porterjeve hipoteze.
Tatjana Stanimirović
Namen: Koncept trajnostnega razvoja predvideva vključevanje državljanov v proračunski proces. Pandemija covida-19 in njene posledice so pomen udeležbe državljanov še dodatno potrdile, zato je namen prispevka oceniti stopnjo zanimanja za proračunska vprašanja in razloge za stagnacijo na področju transparentnosti proračunskega procesa v Sloveniji, ki jo Sloveniji pripisuje raziskava Open Budget Index (OBI).
Jana Janderová
Namen: Članek obravnava razvoj preglednosti v okviru češke javne uprave od devetdesetih let prejšnjega stoletja dalje. Preglednost, ki je subtilno preplete- na z odgovornostjo, spodbuja demokracijo in prispeva k preprečevanju zlorab ali drugih oblik nezakonitega ravnanja s strani oblasti. Pravico do dostopa do informacij je treba zato razlagati dovolj široko, hkrati pa je treba spoštovati tudi druge pravice, kot sta zasebnost ali poslovna skrivnost. Članek pojasnjuje ravnovesje med omenjenimi pravicami, doseženo skozi dolgoletno sodno prakso, analizira napredek v stališčih sodišč in posledične izboljšave v upravni praksi ter proučuje razmerje med pravico do obveščenosti in odgovornostjo.
Beniamin Rozczyński
Namen: Namen raziskave je bil proučiti sociološka vprašanja, povezana z biografsko izkušnjo udeleženca v upravnem postopku v državah Višegrajske skupine (dojemanje organov javne uprave in njihove organizacije, trenutne zahteve javnosti na področju delovanja javne uprave, zagotavljanje ustreznih materialnih in nematerialnih orodij za uradnike). Sekundarni cilj raziskave je bil opredeliti naravo, pomen, posledice in obliko celovite posodobitve obstoječih poenostavitev upravnega postopka (avtor razume pojem poenostavitve upravnega postopka kot »od splošnega upravnega postopka ločen upravni postopek, za katerega je značilna poenostavitev splošnih normativnih rešitev«).
Glen Wright, Sergii Slukhai, Bohdan Yakymchuk
Namen: Namen članka je izmeriti učinek prostovoljnega združevanja, tj. pristopa, ki je bil v Ukrajini uporabljen v petletnem obdobju izvajanja decentralizacije, in oceniti, kako uspešne so bile te reforme pri izboljšanju fiskalnega položaja lokalnih oblasti. Ukrajina je leta 2015 končno zagnala dolgo odlašani proces decentralizacije, ki je potekal kot prostovoljno združevanje s poudarkom na okrepitvi fiskalnih virov združenih enot. Decentralizacija je temeljila na treh stebrih: (1) prostovoljno združevanje teritorialnih enot, (2) krepitev finančnih virov s prihodki iz lastnih virov in subvencijami za infrastrukturo ter (3) medobčinsko sodelovanje za izboljšano izvajanje storitev.
Stanisław Zakroczymski
Namen: Članek skuša ugotoviti, ali je Evropska listina lokalne samouprave v praksi učinkovit instrument za zaščito avtonomije lokalne samouprave na Poljskem, ter opredeliti prispevek poljske sodne in upravne prakse k razumevanju njenih načel. Dodatno težo obravnavani tematiki daje politični kontekst. Poljska je dolga leta veljala za vzorno, lokalni avtonomiji naklonjeno državo, vendar vladne politike v zadnjem času vse bolj izkazujejo težnje po ponovni centralizaciji.
Tax-Fin-Lex d.o.o.
pravno-poslovni portal,
založništvo in
izobraževanja
Tax-Fin-Lex d.o.o.
Železna cesta 18
1000 Ljubljana
Slovenija
T: +386 1 4324 243
E: info@tax-fin-lex.si
PONUDBA
Predstavitev portala
Zakonodaja
Sodna praksa
Strokovne publikacije
Komentarji zakonov
Zgledi knjiženj
Priročniki
Obveščanj o zakonodajnih novostih
TFL IZOBRAŽEVANJA
TFL SVETOVANJE
TFL BREZPLAČNO
Brezplačne storitve
Preizkusite portal TFL
E-dnevnik Lex-Novice
E-tednik TFL Glasnik