četrtek, 31.10.2024
Ljubljana, 31. oktobra (STA) - Socialni partnerji bodo v petek, 8. novembra, na seji Ekonomsko-socialnega sveta (ESS) opravili prvo razpravo na temo stalne sheme skrajšanega delovnega časa za ohranitev delovnih mest v primeru nepredvidljivih okoliščin, je napovedal minister Luka Mesec. Predvsem se bo treba pogovoriti, kako take sheme uporabljati panožno, je poudaril.
Kot je v torek ob robu novinarske konference o ustanovitvi posebne enote inšpektorata za delo za prednostno odzivanje spomnil Mesec, na ministrstvu za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti od poletja pripravljajo shemo za skrajšan delovnik v primeru krize. Po njegovih besedah so take sheme med pandemijo covida-19 po Evropi rešile 18 milijonov delovnih mest, zato je prepričan, da jim to daje dober zgled, kako take sheme zastaviti.
"Za zdaj je v zakonu oris treh pogojev: če se pojavi splošna recesija in se zviša brezposelnost, če se pojavi naravna nesreča ali če se pojavi epidemija. Država v teh primerih aktivira tako shemo, ki bo pomagala podjetjem, da v času krize dobijo subvencije za skrajševanje delovnega časa, zato da ljudi ni treba odpuščati," je pojasnil Mesec.
Ob tem je napovedal, da bodo socialni partnerji prvo razpravo na to temo opravili 8. novembra na seji ESS.
S socialnimi partnerji se bodo predvsem morali pogovoriti o tem, kako take sheme uporabljati panožno; da se torej ne čaka na splošno recesijo, ampak se jih aktivira takrat, ko zaznajo krizo v določeni panogi. Mesec je ob tem izpostavil nevarnost, da se zaradi dogajanja v Nemčiji pojavi kriza v avtomobilski industriji.
"Z zaskrbljenostjo spremljamo, kaj se dogaja v nemški avtomobilski industriji. Kot vemo, je Nemčija naš največji izvozni trg, tako da se bo to na žalost poznalo tudi pri nas," je dejal minister. Zagotovil je, da bo vlada naredila vse, da bo učinek tega dogajanja pri nas čim manjši in da ljudje ne bodo izgubljali delovnih mest.
Shema skrajšanega delovnega časa je eden od ukrepov, ki jih v luči dogajanja v Nemčiji zagovarjajo tudi predstavniki slovenske avtomobilske industrije. Od vlade pričakujejo, da bo s takšnimi začasnimi ukrepi vzdrževala zaposlenost tam, kjer bo prišlo do začasnih nihanj v povpraševanju.
Nemška avtomobilska industrija se trenutno sooča z vse večjimi izzivi, kot so naraščajoča konkurenca kitajskih električnih vozil v Evropi, sankcije proti Rusiji, cenovna vojna v segmentu električnih vozil in šibkejše povpraševanje na Kitajskem po vozilih, izdelanih v Nemčiji.
S predstavniki slovenske avtomobilske industrije sta o stanju in izzivih v tej panogi sredi meseca govorila tudi predsednik vlade Robert Golob in gospodarski minister Matjaž Han. Srečanje je sledilo sporočilu podjetja Mahle iz Šempetra pri Gorici o ukinitvi več kot 600 delovnih mest.
Tax-Fin-Lex d.o.o.
pravno-poslovni portal,
založništvo in
izobraževanja
Tax-Fin-Lex d.o.o.
Železna cesta 18
1000 Ljubljana
Slovenija
T: +386 1 4324 243
E: info@tax-fin-lex.si
PONUDBA
Predstavitev portala
Zakonodaja
Sodna praksa
Strokovne publikacije
Komentarji zakonov
Zgledi knjiženj
Priročniki
Obveščanja o zakonodajnih novostih
TFL AI
TFL IZOBRAŽEVANJA
TFL SVETOVANJE
TFL BREZPLAČNO
Brezplačne storitve
Preizkusite portal TFL
E-dnevnik Lex-Novice
E-tednik TFL Glasnik
Dodatni članki