sreda, 3.7.2024
Bruselj, 03. julija (STA) - Evropska komisija je odobrila načrt nemškega letalskega prevoznika Lufthansa za prevzem dela državne italijanske letalske družba ITA Airways, a pod določenimi pogoji. Bruselj je sprva izrazil zaskrbljenost glede varstva konkurence, na katero pa sta Lufthansa in italijanska država odgovorili z več napovedanimi zavezami, ki jih morata zdaj izpolniti.
"Odobritev je pogojena s popolnim spoštovanjem zavez, ki jih predlagata Lufthansa ter italijansko ministrstvo za gospodarstvo in finance", je sporočila Evropska komisija.
Ta je zapisala, da je opravila poglobljeno preiskavo predlagane združitve, v kateri so se pojavile skrbi, da bi se lahko potniki zaradi omejene konkurence soočili z višjimi cenami in slabšo kakovostjo letalskih storitev v Italijo in iz nje ter da bi okrepljeni položaj ITA Airways na milanskem letališču Linate oteževal dostopnost konkurenci.
Zaradi omenjenih skrbi je Evropska komisija zavrnila načrt o združitvi, a sta Lufthansa in italijansko ministrstvo pozneje predstavila nove zaveze, s katerimi sta odgovorila na pomisleke Bruslja. Za lete na kratkih razdaljah sta se tako zavezala, da bosta med drugim enemu ali dvema konkurenčnima letalskima prevoznikoma omogočila začetek direktnih letov med Rimom ali Milanom in nekaterimi letališči v srednji Evropi.
Glede letov na dolge razdalje sta se zavezala k sklenitvi sporazum s tekmeci, kar bi privedlo do povečane pogostosti direktnih letov in/ali izboljšalo povezave za lete z enim postankom na vsaki progi. Komisija je pri oceni upoštevala dejstvo, da bo italijanska država po združitvi obdržala kontrolni delež v letalski družbi. Lufthansa in pristojno italijansko ministrstvo sta predstavila tudi predlog glede omenjenega letališča v Milanu, da se skrbi komisije ne bi uresničile.
Kot so poudarili pri Evropski komisiji, bo do združitve Lufthanse in ITA Airways lahko prišlo šele, ko bo komisija odobrila upravičence do koristi iz zavez glede letov na kratke in dolge razdalje ter letališča Linate. "Te zaveze sicer v celoti naslavljajo pomisleke glede konkurence, ki jih je opredelila komisija," so poudarili v Bruslju.
Pregled dogovora o prevzemu ITA Airways je EU začela novembra lani, Evropska komisija pa je po preliminarni preiskavi uvedla poglobljen postopek in tudi po podrobnejši preiskavi zavrnila načrt nemškega nacionalnega letalskega prevoznika, da odkupi 41-odstotni delež ITA Airways. Zdaj sta torej z novimi zavezami družbi uspeli prepričati komisijo, da poslu prižge zeleno luč.
Lufthansa se je po mesecih pogajanj maja lani z italijansko državo dogovorila, da bo dokapitalizirala ITA Airways s 325 milijoni evrov in s tem v družbi pridobila omenjeni manjšinski delež.
ITA Airways je nastala leta 2021 iz nekdanjega nacionalnega prevoznika Alitalia, ki je dolga leta ustvarjal izgubo, država pa je nad njim prevzela popolno lastništvo.
Tax-Fin-Lex d.o.o.
pravno-poslovni portal,
založništvo in
izobraževanja
Tax-Fin-Lex d.o.o.
Železna cesta 18
1000 Ljubljana
Slovenija
T: +386 1 4324 243
E: info@tax-fin-lex.si
PONUDBA
Predstavitev portala
Zakonodaja
Sodna praksa
Strokovne publikacije
Komentarji zakonov
Zgledi knjiženj
Priročniki
Obveščanja o zakonodajnih novostih
TFL AI
TFL IZOBRAŽEVANJA
TFL SVETOVANJE
TFL BREZPLAČNO
Brezplačne storitve
Preizkusite portal TFL
E-dnevnik Lex-Novice
E-tednik TFL Glasnik
Dodatni članki