sobota, 22.6.2024
Ljubljana, 22. junija (STA) - V času stavke na upravnih enotah se predvsem pred ljubljansko upravno enoto vsak dan vije dolga vrsta. Na ministrstvu za javno upravo se tega zavedajo, a na večini upravnih enot delo po njihovi oceni poteka brez večjih motenj. Ker pa se stranke po storitve, za katere ne velja krajevna pristojnost, odpravijo drugam, je tudi marsikje drugje gneča.
Na ministrstvu za javno upravo so v sporočilu za javnost opozorili še, da je tudi sicer aktualno obdobje pred poletnimi dopusti med bolj obremenjenimi zaradi večjega pripada upravnih zadev s področja urejanja osebnih dokumentov, ki jih uporabniki lahko urejajo na katerikoli upravni enoti.
Uporabnikom zato svetujejo, naj pred obiskom pokličejo na upravno enoto in se pozanimajo o razpoložljivih terminih ter o morebitnih alternativah. Na ta način se lahko izognejo nepotrebnemu čakanju in pridobijo natančne informacije, so navedli.
Svetujejo tudi, naj uporabniki storitve, za katere ni krajevne pristojnosti, opravijo na upravni enoti, kjer ne stavkajo oziroma kjer delo poteka nemoteno. Prav tako jih pozivajo, da k urejanju zadev pristopijo pravočasno, še posebej, če gre za menjavo osebnih dokumentov. Veliko storitev je mogoče opraviti tudi prek portala eUprava, so še spomnili.
Na nekaterih upravnih enotah več kot polovica strank od drugje
Zaradi daljših vrst na nekaterih upravnih enotah se stranke po storitve, predvsem po osebno izkaznico, potni list in vozniško dovoljenje, že odpravljajo drugam. Tako denimo na upravnih enotah v bližini Ljubljane, denimo Grosupljem in Kamniku, kjer ne stavkajo, pojasnjujejo, da je strank, ki prihajajo z območja drugih upravnih enot, več kot polovica, v Cerknici celo 75 odstotkov. "A za nas so vse stranke," je za STA dejala v. d. načelnika upravne enote Grosuplje Urška Novak. V Grosupljem po njenih besedah stranke čakajo tudi do dve ali tri ure, zgodi se tudi, da v času uradnih ur vse ne pridejo na vrsto. Tiste stranke, ki se želijo na termin naročiti,takšnih je sicer manjšina, dobijo zdaj termin konec julija ali v začetku avgusta.
V Kamniku, kjer strank ne naročajo, se po besedah načelnika upravne enote Mihaela Novaka v najbolj zasedenem delu dneva čaka do približno uro. "Predvsem naše domače stranke so malce nejevoljne, ker morajo čakati. Če ne bi bilo strank od drugod, bi naše poservisirali brez čakanja, mogoče bi čakale pet ali deset minut," je pojasnil.
Medtem pa denimo ni treba čakati v vrsti na upravnih enotah Dravograd in Cerknica, kjer prav tako ne stavkajo. "Mogoče je treba počakati na vrsti ob sredah popoldne, a ne gre za ure čakanja, kvečjemu mogoče nekaj minut," je za STA dejala Marina Gajič z upravne enote Dravograd.
Načelnica upravne enote Cerknica Valentina Palčič Petrič, ki je delež strank z območij drugih upravnih enot ocenila na 75 odstotkov, pa je ob tem opozorila, da zaradi povečanega pripada zadev, za katere ni krajevne pristojnosti, stojijo druge zadeve, ki jih na manjših upravnih enotah vodijo isti zaposleni, denimo prekrškovni postopki dovoljenja za orožje, za društva in za prireditve.
Tudi Novak iz Kamnika je izpostavil veliko obremenjenost zaposlenih. Robert Doler z upravne enote Lendava pa je izrazil nasprotovanje spodbujanju, naj gredo stranke na manjše upravne enote, saj to pomeni dodatno obremenitev za njihove zaposlene. Prepričan je, da je treba težavo rešiti tam, kjer je nastala.
Ker v Lendavi zaposleni stavkajo ob sredah, čeprav tudi takrat izvajajo precejšen del storitev, ob četrtkih pa na upravnih enotah ni uradnih ur, so petki postali najbolj obremenjeni dnevi, je še pojasnil Doler. A čakalne dobe po njegovih navedbah niso dolge.
Tudi v Ilirski Bistrici in Novi Gorici, kjer prav tako stavkajo enkrat na teden, razmere obvladujejo. Kot je pojasnila Nataša Urh Kastelic z upravne enote Ilirska Bistrica, se niso odločili za naročanje strank, ker ni čakalnih vrst. V Novi Gorici pa medtem sprejemajo naročene in nenaročene stranke, pri čemer je načelnik upravne enote Andrej Markočič pojasnil, da sistem e-samonaročanja koristijo predvsem stranke iz Ljubljane. Danes jih naročajo za termine čez 14 dni, za nekatere storitve čez tri tedne, sicer pa sprejemajo tudi nenaročene, "nobenemu ne zapremo vrat", je dejal.
Kot je pojasnil Markočič, v Novi Gorici ne opažajo prelivanja strank med sosednjimi upravnimi enotami, prihajajo pa k njim stranke z območja Ljubljana, ki po njegovih ocenah pot združijo tudi z nakupovanjem v Italiji ali s podaljšanim koncem tedna, ki ga preživijo v Brdih, kjer v tamkajšnjem krajevnem uradu uredijo tudi izdelavo osebne izkaznice ali vozniškega dovoljenja.
Po ocenah upravnih enot delo med stavko skorajda enako kot prej
Tudi na upravnih enotah, kjer stavkajo vse delovne dni, ne beležijo takšnih vrst, kot so pred upravno enoto Ljubljana. Od strank ne zahtevajo, da se naročijo vnaprej, je pa to zaželeno predvsem na večjih upravnih enotah, kot sta Maribor in Celje, kjer sicer beležijo nekaj več gneče. "Takšne vrste, kot je v Ljubljani, takega dirjanja čez dvorišča pri nas ni," je za STA dejala namestnica načelnika upravne enote Celje Andreja Ulaga Kovač.
Stranke tako v Mariboru kot v Celju informirajo, da imajo možnost zadeve, ki niso v krajevni pristojnosti upravne enote, urediti tudi drugje, a jih tja ne napotujejo. To sicer ni posledica stavke, saj se je to dogajalo tudi že prej, saj so večje upravne enote tudi bolj obremenjene, so izpostavili.
Delo med stavko poteka skorajda enako, kot pred njo. "Zaposleni si lahko v miru privoščijo odmor za malico, v miru uredijo kakšno interno delo, ker pred sabo nimajo kilometrske vrste, ker se stranke posamično spušča do okenc, v postopkih pa ni bistvene razlike," je dejala Ulaga Kovač. Večje čakalne vrste v Celju pričakujejo od naslednjega tedna dalje, saj zaposleni začenjajo s koriščenjem letnih dopustov.
"Nam je skorajda onemogočeno stavkati, ker moramo praktično vse opravljati, kot da ne stavkamo," je dejala namestnica sindikalne zaupnice na mariborski upravni enoti Tina Sterguljc. Ob tem pa so se "izjemno povečali pritiski", tako s strani ministrstva kot strani strank, opozarja.
Tudi pred manjšimi upravnimi enotami, kjer stavkajo vse delovne dni, se vrste čakajočih ne vijejo. Opažajo pa porast obiska strank iz okoliških krajev, predvsem z območja večjih upravnih enot.
Na upravni enoti Žalec težave zaznavajo pri vpisu kandidatov za opravljanje vozniškega izpita, saj to ni nujna naloga. Nekaj strank so napotili to urejat na upravno enoto Laško, kjer ne stavkajo. Opažajo pa, da k njim hodijo tudi ljudje iz Ljubljane, predvsem za urejanje osebnih dokumentov, je za STA dejala načelnica upravne enote Žalec Simona Stanter.
"Trudimo se zagotavljati bistvene naloge, da bi bili državljani čim manj oškodovani, ker zaposleni stavkamo, ker kot veste, stavka ni naperjena proti strankam," je za STA izpostavila načelnica upravne enote Trbovlje Nina Žnidaršič.
Največji izziv na upravnih enotah dovoljenja za tujce
Medtem ko na področju gradbenih dovoljenj na omenjenih upravnih enotah ne zaznavajo posebnosti in daljših čakalnih dob, kot največji izziv izpostavljajo dovoljenja za tujce, kar sicer ni povezano s stavko. Ogromno je povečanje vlog za dovoljenja za tujce, ki jih rešujejo z obstoječimi kadri, stavka pa "na te razmere ne vpliva", je pojasnil Markočič iz Nove Gorice.
Na več upravnih enotah so omenili tudi dodatne obremenitve zaradi prerazporeditve zadev s področja tujcev z območja upravne enote Maribor. "Te stranke delajo konkretne pritiske za prioritetno reševanje njihovih zadev," je dejal načelnik upravne enote Gornja Radgona Sašo Norčič.
Ponekod so pojasnili, da zadev s področja dovoljenj za tujce ne uspejo rešiti v rokih, a da to ni odvisno le od njih, saj se postopki zavlečejo tudi zaradi pridobivanja soglasij drugih institucij. "So zaostanki, se pa ne utapljamo," je pojasnila Novak z grosupeljske upravne enote.
Doler z lendavske upravne enote je opozoril tudi na nekatere zlorabe pri pridobivanju dovoljenj za tujce, saj prihaja do fiktivnih prijav prebivališča in tudi odpiranja obratov podjetij na območju njihove upravne enote, da bi s tem zadostili pogoju krajevne pristojnosti. Tovrstno zlorabo po njegovih besedah ugotovijo v 20-30 odstotkih primerov.
Tax-Fin-Lex d.o.o.
pravno-poslovni portal,
založništvo in
izobraževanja
Tax-Fin-Lex d.o.o.
Železna cesta 18
1000 Ljubljana
Slovenija
T: +386 1 4324 243
E: info@tax-fin-lex.si
PONUDBA
Predstavitev portala
Zakonodaja
Sodna praksa
Strokovne publikacije
Komentarji zakonov
Zgledi knjiženj
Priročniki
Obveščanja o zakonodajnih novostih
TFL AI
TFL IZOBRAŽEVANJA
TFL SVETOVANJE
TFL BREZPLAČNO
Brezplačne storitve
Preizkusite portal TFL
E-dnevnik Lex-Novice
E-tednik TFL Glasnik
Dodatni članki