torek, 25.4.2023
Brdo pri Kranju, 25. aprila (STA) - Predstavniki ministrstva za zdravje so na Brdu pri Kranju deležnikom v zdravstvu predstavili nacionalno strategijo kakovosti in varnosti v zdravstvu za obdobje 2023-2031. Na ministrstvu poudarjajo, da gre za enega od korakov, ki bodo bolniku omogočili dostop do zdravstvenih storitev primerljive kakovosti na območju celotne Slovenije.
Kot je na predstavitvi povedal direktor urada za nadzor, kakovost in investicije v zdravstvu Aleš Šabeder, strategija zasleduje štiri globalne cilje zdravstva ob upoštevanju temeljnih načel kakovosti, kot so uspešnost, varnost, dostopnost, učinkovitost, enakopravnost in osredotočenost na bolnika. Med štirimi globalnimi cilji zdravstva pa je izpostavil izide za posameznika in populacijo, stroške na posameznika in populacijo, izkušnje bolnikov in zadovoljstvo zaposlenih.
Strategija po besedah vodje sektorja za sistem kakovosti in varnosti v zdravstvu na ministrstvu Suzane Šuklar zasleduje več ciljev za izboljšanje kakovosti zdravstvenih storitev, med njimi večjo uspešnost zdravstvenih storitev, osredotočenost na potrebe bolnikov, večjo varnost in učinkovitost zdravstvenih obravnav, enakopravnost in boljša dostopnost do zdravstvene obravnave.
"Tako kot že vsi naši dosedanji koraki pri prenovi zdravstvenega sistema je v tej nacionalni strategiji še posebej v ospredju bolnik. Prek te strategije bomo jasno prišli do našega ključnega in zadnjega cilja, da vsak prebivalec Slovenije pride do kakovostne zdravstvene obravnave, ne glede na to, kje živi, je povedal državni sekretar na ministrstvu za zdravje Tadej Ostrc.
Po njegovih navedbah sledi najpomembnejši korak - implementacija strategije. Na njeni podlagi bodo pripravili akcijski načrt, ki ga bodo skupaj s strategijo predstavili tudi državnemu zboru.
Šuklar je naštela tudi predloge nadaljnjih korakov, med njimi pripravo zakona o kakovosti in varnosti v zdravstvu, kjer pripravljajo izhodišča, pregled in posodobitev kazalnikov kakovosti v zdravstvu v skladu z mednarodnimi smernicami, implementacijo kazalnikov kakovosti v zdravstveni sistem ter spodbujanje izobraževanja na temo kakovosti zdravstvenega osebja.
Poudarila je tudi, da je treba pritožbe uporabnikov zdravstvenega sistema resno obravnavati, zato si na ministrstvu želijo v letošnjem letu poenotiti več anket o zadovoljstvu uporabnikov.
Eden od naslednjih korakov bo tudi preoblikovanje dela urada za nadzor, kakovost in investicije v zdravstvu v nacionalno agencijo za kakovost v zdravstvu, je spomnil Šabeder. Pri tem bo Sloveniji po besedah Ostrca pomagala švicarska agencija za kakovost
Joao Breda iz Svetovne zdravstvene organizacije (WHO) je ministrstvu za zdravje čestital za sprejetje strategije, ki "je korak v pravo smer". Dejal je, da ima Slovenija med evropskimi državami WHO enega najboljših zdravstvenih sistemov zaradi primarne ravni zdravstva, strokovnih kadrov, vedno pa so možne izboljšave. S sprejeto strategijo bo Slovenije zelo uspešna, je prepričan.
Ministrstvo za zdravje je novo nacionalno strategijo kakovosti in varnosti v zdravstvu za obdobje 2023-2031 sicer sprejelo v začetku aprila.
Tax-Fin-Lex d.o.o.
pravno-poslovni portal,
založništvo in
izobraževanja
Tax-Fin-Lex d.o.o.
Železna cesta 18
1000 Ljubljana
Slovenija
T: +386 1 4324 243
E: info@tax-fin-lex.si
PONUDBA
Predstavitev portala
Zakonodaja
Sodna praksa
Strokovne publikacije
Komentarji zakonov
Zgledi knjiženj
Priročniki
Obveščanja o zakonodajnih novostih
TFL AI
TFL IZOBRAŽEVANJA
TFL SVETOVANJE
TFL BREZPLAČNO
Brezplačne storitve
Preizkusite portal TFL
E-dnevnik Lex-Novice
E-tednik TFL Glasnik
Dodatni članki