sreda, 15.3.2023
Ljubljana, 15. marca (STA) - Novi pravilnik o poklicnih boleznih, ki bo začel veljati 1. maja, po navedbah ministrstva za zdravje prinaša zaposlenim možnost za potrditev poklicne bolezni in s tem izboljšanje delovnih pogojev. Posamezniku s potrjeno poklicno boleznijo denimo omogoča kritje vseh stroškov zdravstvenih storitev, povezanih z boleznijo, so zapisali.
Prav tako mu omogoča stoodstotno nadomestilo plače v času bolniške odsotnosti zaradi te bolezni.
Po navedbah ministrstva se bodo delovni pogoji zaposlenih zaradi odkrivanja in registracije poklicnih bolezni izboljšali, ustrezno bodo lahko poskrbeli za tiste, ki so že zboleli, dolgoročno pa preprečili nastanek novih bolezni.
Poklicne bolezni so bolezni, ki jih povzroči daljši neposreden vpliv delovnega procesa in delovnih pogojev na določenem delovnem mestu. Z izzivi prepoznavanja teh bolezni se v Sloveniji soočamo že 30 let, saj je bil postopek pri ugotavljanju vzročne povezave med boleznijo in izpostavljenostjo kemičnim, fizikalnim in biološkim dejavnikom na delovnem mestu precej pomanjkljiv, so opomnili.
S sprejetim pravilnikom pa so te pomanjkljivosti lahko naslovili in natančno določili postopke pri prepoznavanju poklicnih bolezni. Nabor bolezni, ki so na nacionalnem seznamu poklicnih bolezni, je že posodobljen, sproti pa se bo dopolnjeval.
Tax-Fin-Lex d.o.o.
pravno-poslovni portal,
založništvo in
izobraževanja
Tax-Fin-Lex d.o.o.
Železna cesta 18
1000 Ljubljana
Slovenija
T: +386 1 4324 243
E: info@tax-fin-lex.si
PONUDBA
Predstavitev portala
Zakonodaja
Sodna praksa
Strokovne publikacije
Komentarji zakonov
Zgledi knjiženj
Priročniki
Obveščanja o zakonodajnih novostih
TFL AI
TFL IZOBRAŽEVANJA
TFL SVETOVANJE
TFL BREZPLAČNO
Brezplačne storitve
Preizkusite portal TFL
E-dnevnik Lex-Novice
E-tednik TFL Glasnik
Dodatni članki