Portal TFL

STA novice / Sodišče EU: Okoljska združenja morajo imeti možnost izpodbijati ES-homologacijo s prepovedano opremo opremljenih vozil

torek, 8.11.2022

Luxembourg, 08. novembra (STA) - Sodišče EU je danes presodilo, da morajo priznana združenja za varstvo okolja imeti možnost pred sodiščem izpodbijati ES-homologacijo vozil, ki so opremljena s prepovedanimi odklopnimi napravami. Odločitev sodišča sodi v okvir afere dieselgate, ko je prišlo do razkritja, da je avtomobilski proizvajalec Volkswagen goljufal na testih izpušnih plinov.

Nemško združenje za varovanje okolja Deutsche Umwelthilfe pred upravnim sodiščem nemške zvezne dežele Schleswig-Holstein izpodbija odločitev nemškega zveznega urada za motorna vozila, s katero je ta za nekatera vozila znamke Volkswagen dovolil uporabo programske opreme, s katero se vračanje onesnaževalnih plinov zmanjšuje glede na zunanjo temperaturo. V združenju so prepričani, da je tako temperaturno okno odklopna naprava, ki je s pravom EU prepovedana, so v sporočilu za javnost spomnili na Sodišču EU.

Nemčija, proti kateri je tožba vložena, medtem trdi, da združenje ni upravičeno do izpodbijanja sporne odločbe, ki spreminja ES-homologacijo, ter da je temperaturno okno združljivo z evropskim pravom. Sodišče v Schleswig-Holsteinu se je za pomoč obrnilo na Sodišče EU, in sicer za razlago Aarhuške konvencije glede udeležbe javnosti pri odločanju in dostopu do pravnega varstva v okoljskih zadevah ter glede homologacije motornih vozil.

V današnji sodbi je Sodišče EU presodilo, da je treba Aarhuško konvencijo razlagati tako, da nasprotuje temu, da združenje za varovanje okolja, ki je na podlagi nacionalnega prava upravičeno do vlaganja pravnih sredstev, pred nacionalnim sodiščem ne more izpodbijati upravne odločbe o odobritvi ali spremembi ES-homologacije, ki bi bila lahko v nasprotju s prepovedjo uporabe odklopnih naprav, ki zmanjšujejo učinkovitost sistemov za uravnavanje emisij, so poudarili na sodišču.

Glede zadevnega temperaturnega okna pa so spomnili, da so glede enakega temperaturnega okna že razsodili, da je naprava, ki upoštevanje mejnih vrednosti emisij zagotavlja le, kadar je zunanja temperatura med 15 in 33 stopinjami Celzija in kadar je nadmorska višina vožnje nižja od 1000 metrov, 'odklopna naprava'.

Kot so zapisali, je uporaba odklopnih naprav, ki zmanjšujejo učinkovitost sistemov za uravnavanje emisij, prepovedana. "Vendar je mogoče odklopno napravo, kot je Sodišče EU že razsodilo, izjemoma upravičiti, če se dokaže, da je ta naprava strogo potrebna za preprečevanje tako hudega neposrednega tveganja okvare ali poškodbe motorja, ki povzroča konkretno nevarnost pri vožnji vozila," so poudarili.

Afera dieselgate je izbruhnila septembra 2015, ko je ameriška okoljska agencija EPA javnosti razkrila Volkswagnovo goljufanje na testih izpušnih plinov. Škandal, ki je vplival na celotno avtomobilsko industrijo, je nemškega avtomobilskega proizvajalca stal na desetine milijard evrov, preiskovalci so pod drobnogled vzeli tudi več njegovih tekmecev, na sodiščih pa je še množica odprtih primerov.

Pravico v aferi dieselgate na sodiščih iščejo tudi slovenski kupci Volkswagnovih dizelskih vozil, v katere je proizvajalec namestil napravo za prirejanje delovanja motorja med merjenjem izpustov. Ti so svoje zahtevke proti proizvajalcu prenesli na spletno platformo Myright v okviru kampanje Zveze potrošnikov Slovenije.

BREZPLAČNI PREIZKUS

Tax-Fin-Lex d.o.o.
pravno-poslovni portal,
založništvo in
izobraževanja

Tax-Fin-Lex d.o.o.
Železna cesta 18
1000 Ljubljana
Slovenija

T: +386 1 4324 243
E: info@tax-fin-lex.si

CERTIFIKATI IN EU PROJEKTI

 
x - Dialog title
dialog window