sreda, 6.4.2022
Ljubljana, 06. aprila (STA) - DZ je na današnji seji z 42 glasovi za in 12 proti sprejel zakon o cestah, ki ob prenosu evropske zakonodaje prinaša razne posodobitve predvsem na področju varnosti cestne infrastrukture. Zakon med drugim ureja področje odvoza pokvarjenih tovornih vozil z avtocest in hitrih cest.
Glavni namen priprave nove zakonodaje je prenos evropske direktive o izboljšanju varnosti cestne infrastrukture, ki nadgrajuje minimalne standarde za varnost cestne infrastrukture in izvajanje presoj varnosti ter jih razširja z glavnih evropskih prometnic še na primarne ceste, torej hitre ceste in državne ceste, je na današnji obravnavi zakona v DZ pojasnil državni sekretar na ministrstvu za infrastrukturo Aleš Mihelič.
Poseben poudarek se daje tudi ranljivim udeležencem v prometu, torej pešcem, kolesarjem in motoristom, določneje se opredeljuje redne in izredne varnostne preglede cest, obveznosti posameznih deležnikov in način izbora presojevalcev varnosti cest.
Zakon je po vsebini zelo podoben dosedanjemu, ključne spremembe pa prinaša na področjih odvoza pokvarjenih ali poškodovanih vozil z omrežja avtocest in hitrih cest, na novo definira tudi videonadzor cestnega prometa.
Podporo zakonu so izrekle skoraj vse poslanske skupine, ki so na današnji seji predstavile svoje mnenje, torej NSi, Konkretno, SNS, DeSUS in SD.
Predloga zakona pa niso podprli v LMŠ. Rudi Medved je pojasnil, da sicer vsebuje nekatere rešitve, ki so dobre in potrebne, a se tudi v njem skrivajo "podtaknjenci". Spomnil je, da na slovenskih avtocestah in hitrih cestah že nekaj let velja določilo, da ima Dars monopol pri izbiri izvajalca za odvoz pokvarjenih težkih vozil z območja avtocest in hitrih cest, kar je po njegovi oceni sicer prav.
A zakon zdaj vsebuje pogoj, da mora imeti izvajalec tudi za 600 ali pa 700 kilogramov težak avtomobil, najmanj dve vozili za odvoz vozil s 3500 kilogrami, najmanj eno vozilo za odvoz vozil s 7500 kilogrami in najmanj eno vozilo, namenjeno odstranjevanju vozil s 44.000 kilogrami skupne mase. Ta del zakona je označil za napad na "vse tiste obrtnike in podjetnike, ki imajo ustrezno opremo in lahko odvažajo pokvarjena vozila z avtocest in hitrih cest, pod maso 3500 kilogramov".
Poslanski skupini LMŠ in nepovezanih poslancev sta zato vložili dopolnilo, ki po besedah Medveda tega "podtaknjenca" izloča iz zakona, a so poslanci na glasovanju dopolnilo zavrnili.
Tax-Fin-Lex d.o.o.
pravno-poslovni portal,
založništvo in
izobraževanja
Tax-Fin-Lex d.o.o.
Železna cesta 18
1000 Ljubljana
Slovenija
T: +386 1 4324 243
E: info@tax-fin-lex.si
PONUDBA
Predstavitev portala
Zakonodaja
Sodna praksa
Strokovne publikacije
Komentarji zakonov
Zgledi knjiženj
Priročniki
Obveščanja o zakonodajnih novostih
TFL AI
TFL IZOBRAŽEVANJA
TFL SVETOVANJE
TFL BREZPLAČNO
Brezplačne storitve
Preizkusite portal TFL
E-dnevnik Lex-Novice
E-tednik TFL Glasnik
Dodatni članki