četrtek, 13.1.2022
Ljubljana, 13. januarja (STA) - Vlada je določila besedilo predloga zakona o cestah, ki sicer ne vpeljuje bistvenih novih rešitev na področju upravljanja z javnimi cestami, se pa obstoječe določbe prilagajajo spremenjeni evropski zakonodaji. Je pa vlada predlagala določene poenostavitve postopkov, ki so se doslej izkazale za pomanjkljive.
S predlogom zakona je vlada posamezne določbe prilagodila spremenjeni zakonodaji predvsem na področju gradnje objektov, so po seji sporočili iz vladnega urada za komuniciranje. Med novimi oziroma spremenjenimi izrazi so izpostavili implementacijo spremembe evropskih tehničnih zahtev za hitro cesto, poleg tega se dodatno v zakon uvaja pojem varovanega parkirišča.
Z izrazom cestno zemljišče je vlada v predlogu zakona nadomestila sedanji izraz cestni svet. Ta označuje parcelo, na kateri je zgrajena cesta z vsemi sestavnimi deli, ki je v zemljiškem katastru evidentirana z mejo parcele in označena s parcelno številko. "Od meje te parcele se obojestransko meri varovalni pas posamezne kategorije ceste," so zapisali.
Po pojasnilih vlade je območje ceste prostor, ki v horizontalni ravnini obsega cestno zemljišče in obojestranska varovalna pasova, v zračni prostor pa sega 15 metrov pri državnih cestah in sedem metrov pri občinskih cestah nad vsako točko terena. Enaka vertikalna omejitev je tudi pri cestišču, z razliko, da se tam računa predpisana višina od točke na osi vozišča.
Podrobneje se ureja oziroma razmejuje tudi posamezna dela v okviru javnih cest, in sicer v povezavi z zakonskimi določbami gradbene zakonodaje. Opredeljen je obseg posameznih del, ki se lahko na javnih cestah izvajajo kot redna vzdrževalna dela, vzdrževalna dela, vzdrževalna dela v javno korist, rekonstrukcija in novogradnja ceste. Dodatno so opredeljene izjeme, ki se lahko v okviru vzdrževalnih del v javno korist izvajajo zunaj območja ceste (zunaj varovalnega pasu), kot so ukrepi za zaščito ceste, premostitveni objekti, protihrupni ukrepi, krajše kolesarske poti.
Predpisan je celoten postopek izvedbe vzdrževalnih del in vzdrževalnih del v javno korist od začetka del do pridobitve dovoljenja za obratovanje. Predviden je postopek za odvijanje prometa v celotnem času izvajanja del in odvijanje prometa pod posebnimi pogoji v primeru, ko dela na cesti še niso v celoti dokončana. Izvajanje vzdrževalnih del in vzdrževalnih del v javno korist poteka brez pridobljenega gradbenega dovoljenja.
Vlada predlaga tudi, da lastnik ali imetnik pravice uporabe vozila ali skupine vozil, s katerimi je bila presežena največja dovoljena osna obremenitev ceste, upravljavcu ceste plača odškodnino zaradi obremenitve nad s predpisi ali s prometno signalizacijo določeno največjo dovoljeno osno obremenitvijo. Odškodnina poleg dodatka za prekoračitev osnih obremenitev, ki je odvisen od škode na javni cestni infrastrukturi, obsega tudi stroške postopka.
Tax-Fin-Lex d.o.o.
pravno-poslovni portal,
založništvo in
izobraževanja
Tax-Fin-Lex d.o.o.
Železna cesta 18
1000 Ljubljana
Slovenija
T: +386 1 4324 243
E: info@tax-fin-lex.si
PONUDBA
Predstavitev portala
Zakonodaja
Sodna praksa
Strokovne publikacije
Komentarji zakonov
Zgledi knjiženj
Priročniki
Obveščanja o zakonodajnih novostih
TFL AI
TFL IZOBRAŽEVANJA
TFL SVETOVANJE
TFL BREZPLAČNO
Brezplačne storitve
Preizkusite portal TFL
E-dnevnik Lex-Novice
E-tednik TFL Glasnik
Dodatni članki