petek, 29.10.2021
Ljubljana, 29. oktobra (STA) - Vlada je v sredo sprejela spremembe uredbe o upravnem poslovanju, veljati pa bo začela 13. novembra. Uredba določa, da bodo organi državne uprave, občine in nosilci javnih pooblastil najkasneje do 4. aprila 2022 prešli na notranje poslovanje z dokumenti v elektronski obliki, so sporočili po seji vlade.
Organi državne uprave bodo dokumente odslej praviloma izdajali v elektronski obliki. Obvezno elektronsko poslovanje ne bo vplivalo na dostopnost organov, posamezniki bodo lahko vloge še naprej vlagali tudi v fizični obliki.
Uredba ureja tudi sistem naročanja strank za tiste, ki si storitev želijo opraviti fizično. Strankam bo zagotovljeno naročanje po telefonu ali elektronski pošti. Uporabnikom, ki se bodo naročili in se s tem izognili morebitnemu čakanju v vrstah v uradnih prostorih, bodo organi zagotavljali obravnavo v terminu, ki ga bodo predlagali sami, če to ne bo mogoče pa na prvi prosti termin.
Uradne ure organov državne uprave ostajajo nespremenjene. Vendar bo uredba predstojniku organa omogočila, da lahko zaradi povečanega interesa za upravno storitev (za izdajo osebnega dokumenta ali elektronskega potrdila) odredi, da organ začasno posluje tudi v soboto. Uredba v tem delu tudi poenostavlja poslovanje, saj odpravlja soglasja ministra za javno upravo, ki jih je do zdaj moral izdati pred spremembo poslovnega časa in uradnih ur.
Uredba širi nabor vlog, za katere ne velja krajevna pristojnost. Po novem bodo državljanke in državljani na katerikoli upravni enoti lahko oddali tudi vlogo za dovoljenja za učitelje vožnje, učitelje predpisov in strokovne vodje šol vožnje, izkaznice o vozniških kvalifikacijah, priglasitev in prijavo na vozniški izpit in vpis spremljevalcev v evidenco o vozniških dovoljenjih in evidenčni karton vožnje.
Širi se tudi nabor vlog v upravnih zadevah v pristojnosti Zavoda RS za zaposlovanje in Zavoda za zdravstveno zavarovanje Slovenije, ki jih ne bo treba podpisovati s kvalificiranim elektronskim podpisom, če bodo vložene preko informacijskega sistema teh zavodov. To so vloge za povračilo stroškov, ki se izplačajo iz sredstev obveznega zdravstvenega zavarovanja, vloge za prijavo in odjavo iz evidence brezposelnih oseb in evidence iskalcev zaposlitve ter vloge za nadomestilo stroškov iskanja zaposlitve.
Kvalificirani elektronski podpis prav tako ne bo več nujen pri vlogah za uveljavljanje pravice do denarnega nadomestila za primer brezposelnosti, do plačila prispevkov za obvezna socialna zavarovanja in do plačila prispevkov za pokojninsko in invalidsko zavarovanje eno leto pred izpolnitvijo minimalnih pogojev za pridobitev pravice do starostne pokojnine ter vlogah za uveljavljanje spodbude za zaposlitev prejemnikov denarnega nadomestila.
Tax-Fin-Lex d.o.o.
pravno-poslovni portal,
založništvo in
izobraževanja
Tax-Fin-Lex d.o.o.
Železna cesta 18
1000 Ljubljana
Slovenija
T: +386 1 4324 243
E: info@tax-fin-lex.si
PONUDBA
Predstavitev portala
Zakonodaja
Sodna praksa
Strokovne publikacije
Komentarji zakonov
Zgledi knjiženj
Priročniki
Obveščanja o zakonodajnih novostih
TFL AI
TFL IZOBRAŽEVANJA
TFL SVETOVANJE
TFL BREZPLAČNO
Brezplačne storitve
Preizkusite portal TFL
E-dnevnik Lex-Novice
E-tednik TFL Glasnik
Dodatni članki