četrtek, 17.6.2021
Ljubljana, 17. junija (STA) - Odbor DZ za infrastrukturo, okolje in prostor je v drugi obravnavi potrdil predlog novele zakona o pravilih cestnega prometa. Poslanci koalicije in opozicije se niso strinjali glede smiselnosti zniževanja glob za prehitro vožnjo, dogovorili pa so se o umiku rešitev, ki jih je kot sporne ocenjevala zakonodajno-pravna služba DZ.
Novela zakona o pravilih cestnega prometa med drugim znižuje kazni za prehitro vožnjo in zvišuje kazni za telefoniranje med vožnjo in parkiranje na mestih za invalide. Uvaja tudi možnost dovoljenja za zavijanje desno pri rdeči luči na semaforju, ureja vožnjo z električnimi skiroji in daje pravno podlago za preizkušanje samovozečih vozil na slovenskih cestah.
Poslanci so imeli glede predlaganih sprememb različna stališča. Tako na koalicijski kot na opozicijski strani so pozdravljali rešitve, kot so višje kazni za telefoniranje med vožnjo ter ureditev področja vožnje z električnimi skiroji. Mnenja pa so se kresala glede vprašanja, ali je zniževanje kazni za prehitro vožnjo poteza, ki bo prispevala h krepitvi prometne varnosti.
"Zakaj se kazni za prehitro vožnjo znižujejo, če je to eden od glavnih razlogov za hude prometne nesreče?" se je spraševala Nataša Sukič iz Levice. Tudi Tina Heferle iz LMŠ je poudarjala, da vlada za določene prekrške kazni zvišuje, za druge pa znižuje. "Nižate denarne kazni, ne predpišete pa kakih alternativnih ukrepov, s katerim bi dosegli odvračilni učinek," je očitala glede prehitre vožnje in izrazila prepričanje, da se bo s tem varnost v prometu zmanjšala.
"Z visokimi kaznimi smo dosegli bore malo. Z nižjimi kaznimi bomo še manj," se je strinjal Robert Pavšič iz LMŠ. Menil je, da je lahko denarna kazen "nič, če je na drugi strani nek vzgojni ukrep, ki pripelje do spoznanja, da si naredil nekaj narobe", pri čemer je izpostavil možnosti, kot so tečaj varne vožnje, začasni odvzem vozniškega dovoljenja ali družbeno koristno delo.
Državni sekretar na ministrstvu za infrastrukturo Aleš Mihelič je menil, da nima smisla govoriti o previsokih ali prenizkih, pač pa o primernih globah. Izpostavil je finančno šibkejše posameznike, ki jih lahko visoka kazen zaradi prehitre vožnje "pokoplje". Globe po novem po njegovem ne bodo oderuške, varnost v cestnem prometu pa se bo krepila tudi s povečanim nadzorom in preventivnimi ukrepi, je napovedal.
Prikimali so mu tudi nekateri koalicijski poslanci. Slovenija po številu smrtnih žrtev na cestah zaostaja za Avstrijo, ki ima nižje globe, je opozoril Mihael Prevc (NSi). Da tehnologija napreduje in so avtomobili opremljeni z vse več tehnologijami, ki vozniku pomagajo hitro se odzvati na različne situacije na cesti, pa je dejal Gregor Perič (SMC).
Precej razprave so poslanci namenili tudi predlaganim določilom, ki bi na novo uredila odgovornost lastnika vozila, kadar ni mogoče ugotoviti, kdo je bil za volanom. Zakonodajno-pravna služba DZ je namreč ocenila, da predlagana ureditev ni v skladu z zakonom o prekrških, vprašljiva je bila tudi z vidika skladnosti z ustavo. Mihelič je sicer poudarjal, da bo skladnost z ustavo lahko presojalo ustavno sodišče, poslanci koalicije in opozicije pa so dosegli dogovor, da so omenjena sporna določila z dopolnilom iz novele umaknili.
Tax-Fin-Lex d.o.o.
pravno-poslovni portal,
založništvo in
izobraževanja
Tax-Fin-Lex d.o.o.
Železna cesta 18
1000 Ljubljana
Slovenija
T: +386 1 4324 243
E: info@tax-fin-lex.si
PONUDBA
Predstavitev portala
Zakonodaja
Sodna praksa
Strokovne publikacije
Komentarji zakonov
Zgledi knjiženj
Priročniki
Obveščanja o zakonodajnih novostih
TFL AI
TFL IZOBRAŽEVANJA
TFL SVETOVANJE
TFL BREZPLAČNO
Brezplačne storitve
Preizkusite portal TFL
E-dnevnik Lex-Novice
E-tednik TFL Glasnik
Dodatni članki