Portal TFL

STA novice / Levica bi z novelo zakona o drugem tiru iz projekta izključila tuj kapital (dopolnjeno)

sreda, 14.4.2021

Ljubljana, 14. aprila (STA) - V Levici ostro nasprotujejo udeležbi tujega kapitala pri drugem tiru med Divačo in Koprom. Iz projekta bi ga izločili z novelo zakona o drugem tiru. Kot so poudarili, bi imela udeležba Madžarske, pri kateri vztraja vlada Janeza Janše, številne negativne posledice.

"Vemo, da je vlada Janeza Janše obudila idejo, ki je bila nekaj let pokopana in to je ideja o sodelovanju zalednih držav, konkretno Madžarske, pri upravljanju in izgradnji drugega tira. V Levici smo ves čas takšnim idejam nasprotovali in še vedno ocenjujemo, da bi bil vstop druge države v 2TDK škodljiv," je pripravo novele zakona v današnji izjavi za javnost utemeljil poslanec Levice Matej T. Vatovec.

Vstop druge države po mnenju Levice ne bi pomenil zgolj škode za projekt, ampak tudi za javne finance in strateške interese Slovenije. V predlogu novele zakona o izgradnji, upravljanju in gospodarjenju z drugim tirom železniške proge Divača-Koper je Levica črtala določbo, ki omogoča vstop tujega kapitala v lastniško strukturo projektnega podjetja 2TDK.

Vatovec je spomnil, da je vlada že pripravila pobudo za sklenitev sporazuma z Madžari. Po njegovem mnenju je samo vprašanje časa, kdaj bo ta sporazum prišel v DZ. Z novelo zakona želijo po poslančevih besedah "na pravni podlagi zabetonirati odločitev, ki je pravilna, in sicer da drugi tir Slovenija zgradi z lastnimi viri in tako ohrani ves vpliv nad enim ključnih infrastrukturnih in strateških projektov v Sloveniji".

Novelo zakona, ki so jo pripravili v Levici, po besedah vodje poslanske skupine SAB Maše Kociper "absolutno" podpirajo tudi v SAB. Spomnila je, da so v opozicijski stranki pred časom že zahtevali sklic seje komisije za nadzor javnih financ, na kateri so opozorili, da je popolnoma nepotrebno, da se v gradnjo drugega tira zoper vključuje Madžarsko.

Nekdanja ministrica za infrastrukturo in predsednica SAB Alenka Bratušek je po besedah Kociprove vložila veliko truda in napora, da je Madžare izločila iz projekta in kljub temu zaprla njegovo finančno konstrukcijo. "Finančna konstrukcija je bila zaprta in popolnoma vzdržna brez sodelovanja tujcev," je poudarila in dodala, da je takšna rešitev cenejša pa tudi boljša iz načelnega razloga.

"V SAB absolutno nasprotujemo temu, da se v finančno konstrukcijo in izgradnjo drugega tira ponovno vključuje Madžare in se sprašujemo, kaj je pravzaprav pravi razlog za takšna dejanja vlade," je sklenila Kociprova.

Pobuda za sklenitev sporazuma med Slovenijo in Madžarsko o sodelovanju pri izgradnji in gospodarjenju z drugim tirom železniške proge Divača-Koper je sicer označena z oznako interno. Izhodišča, ki jih je pred meseci neuradno pridobila STA, so predvidevala, da bi Madžarska kot družbenica v projekt vstopila z 200-milijonskim kapitalskim vložkom v projektno podjetje 2TDK.

Dobiček bi se začel izplačevati, ko bi začel drugi tir obratovati, torej predvidoma leta 2027. Donos na vložek ne bi bil zagotovljen, letni izplačani dobiček pa ne bi smel presegati treh odstotkov osnovnega kapitala družbe. Slovenija bi v zameno za kapitalski vložek Madžarski pomagala tudi pri pridobivanju zemljišča v Luki Koper ali ob njej.

BREZPLAČNI PREIZKUS

Tax-Fin-Lex d.o.o.
pravno-poslovni portal,
založništvo in
izobraževanja

Tax-Fin-Lex d.o.o.
Železna cesta 18
1000 Ljubljana
Slovenija

T: +386 1 4324 243
E: info@tax-fin-lex.si

CERTIFIKATI IN EU PROJEKTI

 
x - Dialog title
dialog window