sreda, 10.2.2021
Ljubljana, 10. februarja (STA) - Odbor DZ za infrastrukturo, okolje in prostor je danes odrekel podporo predlogu novele zakona o prevozih v cestnem prometu, s katerim želijo v Levici bolje zaščititi izvajalce prevozov v cestnem prometu. Poslanci so se strinjali, da so kršitve delavskih pravic nedopustne, a je bila večina mnenja, da takšen predlog ni prava pot za ureditev razmer.
Kot je dejal poslanec Levice Miha Kordiš, je panoga prevozov v cestnem prometu ena najbolj prekariziranih v Sloveniji, nadzor nad kršitvami pa je zelo slab. Negotove, kratkotrajne, začasne, občasne in načeloma slabo plačane delovne aktivnosti so tako vse pogostejša in vse bolj uveljavljena oblika dela.
Na področju cestnega prometa so razmere po njegovih navedbah najslabše pri voznikih taksi služb in zunajlinijskih prevoznikov, ki so primorani delati precej več od dovoljenega. "Ker vozila, s katerimi opravljajo prevoze, niso opremljena s tahografi, delo pa so primorani opravljati v prekarni obliki zaposlitve, je nadzor nad njihovim delom praktično nemogoč," je poudaril.
Obvezno zaposlitev voznikov za določen ali nedoločen čas bi po predlogu novele uvedli z določbo, da mora imeti voznik domačega prevoznika med vožnjo pri sebi tudi pogodbo o zaposlitvi za določen ali nedoločen čas ter dokazila o izplačanih plačah in plačanih socialnih prispevkih za zadnje tri mesece. Obvezna vgradnja tahografa pa bi onemogočila goljufije, povezane z beleženjem delovnih ur.
V Levici so prepričani, da bi boljša zaščita izvajalcev prevozov v cestnem prometu prinesla tudi izboljšano prometno varnost, saj izčrpani vozniki predstavljajo tveganje za ostale udeležence v prometu.
K boljši zaščiti voznikov so pozvali tudi v Sindikatu poklicnih voznikov Slovenije ter Sindikatu prometa in zvez Slovenije. "Država v tem trenutku omogoča popolnoma prekaren poslovni model," je opozorila predstavnica slednjega Saška Kiara Kumer.
Na ministrstvu za infrastrukturo predloga novele ne podpirajo. Kot je pojasnil državni sekretar Aleš Mihelič, bi predlagana sprememba slovenska podjetja namreč postavila v neenakopraven položaj in zmanjšala njihovo konkurenčnost. "Dodatne stroške in administracijo namreč nalagamo le domačim prevoznikom, pa še to le na ozemlju Slovenije," je opozoril. Vprašanje zaposlovanja bi morali urediti v krovnem zakonu o delovnih razmerjih, je dodal.
Poslanci so si bili enotni, da kršitve delovne zakonodaje niso dopustne, in so pozvali k okrepitvi inšpekcijskega nadzora. Sicer pa so glede primernosti predloga novele zavzeli različna stališča.
Predlog novele je med drugim podprl Andrej Rajh (SAB), ki je izpostavil pomen tahografov kot sredstva za zaščito šibkejšega deležnika v delovnem razmerju. Da gre za nujne spremembe, ki bodo koristile širokemu krogu deležnikov, sta poslanske kolege opozorila tudi poslanca Levice Željko Cigler in Boštjan Koražija.
Franc Trček (SD) je v širši razpravi med drugim obsodil prekarizacijo prevozniškega sektorja in se zavzel za boljšo zaščito vseh zaposlenih, njegov strankarski kolega Dejan Židan pa je pozval k previdnosti pri spreminjanju zakonov, saj jih v Sloveniji po njegovih besedah spreminjamo prepogosto.
Ljubo Žnidar (SDS) in Mihael Prevc (NSi) sta medtem izpostavila, da se razprava vrti okoli manjšine podjetnikov, ki izkoriščajo delavce, medtem ko je večina prevoznikov vzornih delodajalcev. Prepričana sta, da spremembe zakonodaje niso nujne, saj je bistvo problematike v nespoštovanju obstoječih zakonov. "Če bomo zatrli kršitelje predpisov, bomo naredili vse potrebno," je dejal Žnidar.
Podporo predlogu sta odrekla tudi Boris Doblekar (SDS) in Mateja Udovč (SMC). Po Doblekarjevem mnenju ne gre za najbolj učinkovit ukrep, saj zakonodaja ni edini ukrep za zagotovitev varnosti v prometu, Udovčeva pa je med drugim opozorila, da Levica danes zagovarja predlog ukrepov, ki mu je še nekaj časa nazaj odločno nasprotovala. Gregor Perič (SMC) je pozval k socialnemu dialogu pred potrjevanjem tovrstnih ukrepov.
Na pomanjkljivosti predloga je opozorila tudi zakonodajno-pravna služba DZ, med drugim na nejasnost predlagane rešitve glede obveznosti uporabe tahografov in pomanjkljivo opredelitev tega, na koga bi se obveza zaposlitve nanašala. V Levici so sicer pripravili dopolnilo, ki pa po navedbah službe pomislekov ne odpravlja.
Tax-Fin-Lex d.o.o.
pravno-poslovni portal,
založništvo in
izobraževanja
Tax-Fin-Lex d.o.o.
Železna cesta 18
1000 Ljubljana
Slovenija
T: +386 1 4324 243
E: info@tax-fin-lex.si
PONUDBA
Predstavitev portala
Zakonodaja
Sodna praksa
Strokovne publikacije
Komentarji zakonov
Zgledi knjiženj
Priročniki
Obveščanja o zakonodajnih novostih
TFL AI
TFL IZOBRAŽEVANJA
TFL SVETOVANJE
TFL BREZPLAČNO
Brezplačne storitve
Preizkusite portal TFL
E-dnevnik Lex-Novice
E-tednik TFL Glasnik
Dodatni članki