sreda, 27.1.2021
Ljubljana, 27. januarja (STA) - Državni zbor v drugo ni podprl novele zakona o davku na tonažo. O njej je danes ponovno odločal po vetu državnega sveta, za potrditev pa bi bilo potrebnih najmanj 46 glasov poslancev. A je za glasovalo 17 poslancev, proti pa 41.
DZ je novelo zakona o davku na tonažo, s katero bi se za novih 10 let podaljšala posebna ureditev, po kateri za ladjarje velja alternativna davčna obravnava, sprejel 17. decembra lani. Teden dni pozneje so državni svetniki nanjo izglasovali odložilni veto.
V današnji predstavitvi stališč poslanskih skupin so podporo zakonu odrekli v NSi, pa tudi v SD, Levici in SNS.
"Odločamo o besedilu zakona, ki bi zasebniku znova podaril nekaj deset milijonov evrov državne pomoči, ne da bi za to zahteval ohranjanje dejavnosti, števila ladij ali zaposlenih pomorščakov," je bila kritična Bojana Muršič (SD).
Primož Siter iz Levice je izpostavil, da novela omogoča dodatne davčne odpustke za tuje korporacije, ki so registrirane v davčnih oazah in so hkrati v Sloveniji na seznamu davčnih dolžnikov.
"Če bi zakon dejansko pripomogel k izboljšanju konkurenčnosti firm v slovenski lasti in posledično tudi slovenskim zaposlenim, bi ga podprli, ker pa gre tukaj za interese privatnih žepov, še posebej tistih iz tujine, pa v SNS takim predlogom absolutno nasprotujemo," je podobno dejal Jani Ivanuša iz omenjene poslanske skupine.
"Zadevo smo še enkrat proučili, pridobili dodatne informacije. Tokrat zakona o tonaži ne moremo podpreti," je v imenu poslanske skupine NSi dejal poslanec Jožef Horvat.
Medtem je Marko Bandelli (SAB) menil, da je izterjava neplačanih davčnih obveznosti "pristojnost in obveznost davčne uprave", od katere takšno izterjavo SAB tudi pričakuje. Sicer pa si v stranki "prizadevamo za obstoj in razvoj slovenskega pomorstva, zato bomo zakon podprli".
Izterjavo neplačanih dolgov od Finančne uprave RS (Furs) pričakuje tudi Robert Polnar (DeSUS), ki pa je obenem menil, da bi zavrnitev novele pomenila izgubo davčnih zavezancev oziroma ladjarjev v Sloveniji, kar bi imelo negativne posledice za Luko Koper in manjšo možnost za zaposlitve naših pomorščakov ter dodatne težave pri organizaciji njihovega izobraževanja v Sloveniji.
"Če zakon ne bo sprejet, bo Slovenija edina pomorska država v Evropski uniji, ki takšne sheme oziroma davka na tonažo ne bo uporabljala. To bi pomenilo izgubo pomembnih konkurenčnih sposobnosti naše pomorske panoge," je bila prepričana Monika Gregorčič (SMC). "Poleg tega ta zakon spodbuja zaposlovanje slovenskih pomorščakov. Posledično to pomeni ohranjanje delovnih mest ter pomorskega znanja," je dodala.
Tax-Fin-Lex d.o.o.
pravno-poslovni portal,
založništvo in
izobraževanja
Tax-Fin-Lex d.o.o.
Železna cesta 18
1000 Ljubljana
Slovenija
T: +386 1 4324 243
E: info@tax-fin-lex.si
PONUDBA
Predstavitev portala
Zakonodaja
Sodna praksa
Strokovne publikacije
Komentarji zakonov
Zgledi knjiženj
Priročniki
Obveščanja o zakonodajnih novostih
TFL AI
TFL IZOBRAŽEVANJA
TFL SVETOVANJE
TFL BREZPLAČNO
Brezplačne storitve
Preizkusite portal TFL
E-dnevnik Lex-Novice
E-tednik TFL Glasnik
Dodatni članki