petek, 8.1.2021
Ljubljana, 08. januarja (STA) - Ustavno sodišče je zavrglo pobudo za začetek postopka za oceno ustavnosti in zakonitosti akta za podelitev koncesije za vzpostavitev in upravljanje javnega sistema izposoje in souporabe električnih vozil na območju Mestne občine Ljubljana (Mol). Pobudo je vložilo podjetje Sharengo.
Družba Sharengo na območju Mola in v okolici nudi storitev izposoje in souporabe električnih vozil. V pobudi je izpodbijala koncesijski akt ljubljanske mestne občine, saj želi, da se dejavnost izposoje in souporabe električnih vozil na območju Mola še naprej opravlja kot povsem tržna dejavnost, so sporočili z ustavnega sodišča.
Ustavno sodišče je ocenilo, da "splošen in abstrakten pravni interes, ki se kaže v nestrinjanju pobudnice z izpodbijano ureditvijo, za začetek postopka za oceno ustavnosti in zakonitosti ne zadošča".
Sodniki se niso strinjali z navedbo, da koncesijski akt posega v položaj družbe, saj gre za splošni pravni akt, s katerim je Mol uredila vsebino koncesijskega razmerja in postopek podelitve koncesije. Na njegovi podlagi bo izpeljan postopek javnega razpisa, izdan akt o izbiri koncesionarja in sklenjena koncesijska pogodba. "Način opravljanja dejavnosti se zgolj z uveljavitvijo koncesijskega akta za pobudnico ni v ničemer spremenil," je sklenilo sodišče.
V Sharengo so opozorili tudi, da koncesijski akt Mola že vpliva na podeljevanje dovolilnic za parkiranje na javnih parkirnih mestih za namene storitve souporabe vozil. Mol namreč namerava vsa parkirna mesta, ki se trenutno oddajajo za ta namen, v prihodnje dodeliti izbranemu koncesionarju.
V tej luči je ustavno sodišče opozorilo, da je podjetju zagotovljeno sodno varstvo v upravnem sporu in da se v takih primerih lahko pobuda za postopek ugotavljanja ustavnosti vloži šele po izčrpanju pravnih sredstev zoper posamični akt, izdan na podlagi izpodbijanega predpisa, hkrati z ustavno pritožbo.
Ljubljanski mestni svetniki so o podelitvi koncesije za vzpostavitev in upravljanje javnega sistema izposoje in souporabe električnih vozil na območju občine odločali maja lani. Svetniki iz vrst Levice so takrat opozarjali, da je akt pripravljen po meri enega od dveh podjetij, ki tovrstne storitve ponujata v Ljubljani - Avant car in Sharengo. Občina bo od bodočega koncesionarja, ki ga bo iskala z javnim razpisom, zahtevala najmanj 200 električnih vozil, toliko pa jih ima prvi.
Tax-Fin-Lex d.o.o.
pravno-poslovni portal,
založništvo in
izobraževanja
Tax-Fin-Lex d.o.o.
Železna cesta 18
1000 Ljubljana
Slovenija
T: +386 1 4324 243
E: info@tax-fin-lex.si
PONUDBA
Predstavitev portala
Zakonodaja
Sodna praksa
Strokovne publikacije
Komentarji zakonov
Zgledi knjiženj
Priročniki
Obveščanja o zakonodajnih novostih
TFL AI
TFL IZOBRAŽEVANJA
TFL SVETOVANJE
TFL BREZPLAČNO
Brezplačne storitve
Preizkusite portal TFL
E-dnevnik Lex-Novice
E-tednik TFL Glasnik
Dodatni članki