Portal TFL

STA novice / Zavod za blagovne rezerve: Štiri priporočila računskega sodišča smo že izpolnili

sreda, 6.1.2021

Ljubljana, 06. januarja (STA) - Na Zavodu RS za blagovne rezerve so napovedali, da bodo na osnutek revizijskega poročila računskega sodišča o nakupih zaščitne opreme odgovorili v skladu s predvidenimi roki. Kot so pojasnili v odzivu za STA, je zavod dobil štiri priporočila, ki pa so jih z novim vodstvom že vzpostavili in izpolnili.

"Dejstvo je, da covida-19 nismo poznali in je šlo za izredno kritične razmere, v katerih nismo imeli zaščitne opreme, nismo vedeli, katera oprema je nujno potrebna in v kakšnih količinah jo potrebujemo, " so v odzivu na osnutek poročila računskega sodišča navedli na zavodu za blagovne rezerve. Dodali so, da so se vsi "z nadčloveškimi napori trudili izvesti vse potrebne aktivnosti, da se zagotovi potrebno zaščitno varovalno opremo in zaščiti življenja državljank in državljanov".

Osnutek poročila sicer za zavod za blagovne rezerve ugotavlja, da je posamezne pogodbe sklepal, še preden so bile znane dejanske potrebe. Po navedbah zavoda je razlog za to preprost. Zavedali so se, da ni osebne varovalne in zaščitne opreme v zadostnih količinah in jasno je bilo, da jo bodo potrebovali. Da se ni izgubljal čas, so po njihovih navedbah sproti sklepali pogodbe za nakup opreme z namenom zagotovitve najnujnejše količine.

Napačna pa je po njihovih trditvah ugotovitev računskega sodišča, da je zavod vodil podatke po vrednosti zalog, in ne po vrsti in količini opreme. Glede tega bodo zaprosili za pojasnilo. "Zavod je vzpostavil dnevno ažuriran in maksimalno transparenten seznam vseh podpisanih pogodb v realizaciji. Na tej podlagi so bile sproti vidne vrednosti zalog in vse količine opreme," so pojasnili.

Osnutek revizijskega poročila sicer tudi ugotavlja, da je v nekaterih primerih odločitve o oddaji javnega naročila sprejel kar uslužbenec zavoda, ki za to ni imel veljavnega pooblastila direktorja zavoda. Zavod tudi ni utemeljil razlogov za sklepanje aneksov neposredno po sklenitvi pogodb oz. še po preklicu epidemije, ko so bile naročene že zadostne količine opreme, po navedbah Dela ugotavlja sodišče.

Da je prihajalo do določenih odklonov, je novo vodstvo zavoda že ugotovilo in tudi ukrepalo, so danes zatrdili na zavodu. Aneksi k pogodbam v času prvega vala epidemije so se po njihovih navedbah sklepali predvsem zaradi sprememb, ki so se dogajale na takrat izredno nepredvidljivem trgu.

Po prihodu v. d. direktorja zavoda Tomija Rumpfa so se z aneksi sanirale razmere, v katere je zavod postavilo prejšnje vodstvo, zoper katerega se je tudi iz teh razlogov ukrepalo tako, kot je bilo novo vodstvo dolžno, pojasnjujejo na zavodu. Aneksi, ki so se sklepali po prihodu novega vodstva, so se po njihovih trditvah vedno sklepali na podlagi poslovne odločitve.

Na dnevnem nivoju se je spremljalo stanje zalog v skladiščih in stanje načrtovanih prihodov opreme na podlagi sklenjenih pogodb, to primerjalo z dnevno izdajo opreme iz Roj in tako načrtovalo, kaj je treba nujno dobaviti, so zagotovili.

V osnutku revizijskega poročila računskega sodišča je po poročanju časnika Delo navedeno, da nabave niso bile učinkovite, ni pa nihče izpostavljen kot posebej problematičen. Po oceni računskega sodišča ni bil vzpostavljen učinkovit sistem ocenjevanja potreb po nujno potrebni opremi.

BREZPLAČNI PREIZKUS

Tax-Fin-Lex d.o.o.
pravno-poslovni portal,
založništvo in
izobraževanja

Tax-Fin-Lex d.o.o.
Železna cesta 18
1000 Ljubljana
Slovenija

T: +386 1 4324 243
E: info@tax-fin-lex.si

CERTIFIKATI IN EU PROJEKTI

 
x - Dialog title
dialog window