sreda, 23.12.2020
Ljubljana, 23. decembra (STA) - Vlada je danes sprejela predloge stališč do več uredb EU s področja migracij in azila. Med drugim Slovenija meni, da solidarnost med državami članicami v primeru migracij ne bi smela biti obvezna v normalnih okoliščinah, temveč le v kriznih razmerah, je po seji vlade sporočil vladni urad za komuniciranje (Ukom).
Vlada sicer podpira uredbo o skladu za azil in migracije ter spremembe, predvidene v zvezi s postopki določanja odgovorne države članice za obravnavo posamezne prošnje za mednarodno zaščito in ustrezno ravnotežje med odgovornostjo in solidarnostjo. Slovenija meni, da solidarnost ne bi smela biti obvezna v normalnih okoliščinah, temveč le v kriznih razmerah.
Ocenjuje tudi, da bi morale imeti države članice širši nabor možnosti za izkaz solidarnosti, pri čemer bi bilo treba upoštevati tudi njihove integracijske in absorpcijske zmogljivosti ter migracijske razmere na njihovem ozemlju.
Je tudi proti uvedbi posebne kategorije oseb, izkrcanih v operacijah iskanja in reševanja, saj da bi to lahko predstavljalo dodatno spodbudo tveganim prečkanjem morja. V shemo premeščanja bi morali biti vključeni le tisti, za katere obstaja velika verjetnost, da potrebujejo mednarodno zaščito.
Vlada podpira tudi predlog uredbe o ravnanju v kriznih razmerah in primeru višje sile na področju migracij in azila. Ob tem sicer opozarja, da bo podpora Slovenije odvisna tudi od razpleta pogajanj glede ostalih zakonodajnih predlogov iz sklopa pakta o migracijah in azilu. Predlaga tudi izboljšave, med drugim koncepta poenostavljenega postopka za začasno priznanje statusa zaščite v času kriznih razmer.
Izrekla je tudi podporo predlogu uredbe o vzpostavitvi skupnega postopka za mednarodno zaščito v uniji in obvezno izvedbo mejnega postopka v čim širšem obsegu postopkov obravnave prošnje za mednarodno zaščito, izdajo enega pravnega akta, ki vsebuje tako odločbo o vrnitvi kot tudi zavrnitev prošnje za mednarodno zaščito, in določitev najkrajšega roka za vložitev pravnega sredstva.
Zaradi hitrega spreminjanja okoliščin v posameznih izvornih državah pa ne podpira določb, da se prag ugodno rešenih prošenj za mednarodno zaščito oblikuje letno na podlagi Eurostatovih statistik, temveč predlaga krajše obdobje. Ne podpira niti široke določitve izjem iz obvezne uporabe postopka na meji, češ da to lahko vodi do zlorab.
Predlaga tudi nekatere izboljšave, na primer glede jasnosti določb o možnostih, ko se lahko država članica tudi v primerih obvezne uporabe postopka na meji odloči za ugotavljanje, katera članica je pristojna za obravnavo prošnje za mednarodno zaščito.
Vlada je podprla tudi predlog uredbe o uvedbi preverjanja državljanov tretjih držav na zunanjih mejah in enoten način obravnave tistih, ki ne izpolnjujejo pogojev za vstop. Zaradi možnosti podvajanja z drugimi oblikami nadzora pa ne podpira vzpostavitve spremljevalnega mehanizma za zagotovitev spoštovanja temeljnih pravic v okviru postopka preverjanja pred vstopom. Je tudi proti informiranju oseb o njihovih pravicah in obveznostih v okviru postopka preverjanja pred vstopom, saj je to že zagotovljeno v drugih postopkih.
Med drugim predlaga izboljšave glede definiranja zunanjih meja, na katerih se izvaja ta uredba ter postopkov na notranjih mejah med državami članicami EU, ki so obenem zunanja schengenska meja. Slovenija bo predlagala dopolnitev členov, ki bodo določali pravila preverjanja na takih mejah.
Tax-Fin-Lex d.o.o.
pravno-poslovni portal,
založništvo in
izobraževanja
Tax-Fin-Lex d.o.o.
Železna cesta 18
1000 Ljubljana
Slovenija
T: +386 1 4324 243
E: info@tax-fin-lex.si
PONUDBA
Predstavitev portala
Zakonodaja
Sodna praksa
Strokovne publikacije
Komentarji zakonov
Zgledi knjiženj
Priročniki
Obveščanja o zakonodajnih novostih
TFL AI
TFL IZOBRAŽEVANJA
TFL SVETOVANJE
TFL BREZPLAČNO
Brezplačne storitve
Preizkusite portal TFL
E-dnevnik Lex-Novice
E-tednik TFL Glasnik
Dodatni članki