Portal TFL

STA novice / ZPS potrošnike pred decembrskimi nakupi opozarja na njihove pravice

četrtek, 10.12.2020

Ljubljana, 10. decembra (STA) - Zveza potrošnikov Slovenije (ZPS) je potrošnike, ki decembra opravijo več nakupov za darila, spomnila na njihove pravice. Na spletu kupljen izdelek lahko potrošniki v Sloveniji vrnejo 14 dni od prejema izdelka, ne da bi morali navesti razlog vračila. Pred prevzemom na spletu kupljenega izdelka pa naj potrošniki preverijo, ali ta ni poškodovan.

Kot so sporočili z ZPS, se pri nakupu daril lahko tudi zaplete, zato so za potrošnike pripravili nekaj nasvetov. V primeru, da je potrošnik v fizični trgovini kupil izdelek, ki ima napako, lahko izbira, ali bo od prodajalca zahteval popravilo izdelka, znižanje kupnine, zamenjavo izdelka, ali pa vračilo kupnine. Brezhiben izdelek pa lahko potrošniki zamenjajo ali vrnejo le ob soglasju prodajalca.

"Le od prodajalčeve poslovne prakse pa je odvisno, ali bo dovolil zamenjavo izdelka z drugim, izstavil dobropis, ali pa celo vrnil kupnino v roku, ki je običajno naveden že na računu. Zato potrošnikom svetujemo, da pred nakupom preverijo, kakšne možnosti trgovec ponuja, če jim kupljeni izdelki ne ustrezajo, sicer pa ni z njimi nič narobe," so poudarili.

Vračilo izdelkov, ki so kupljeni na daljavo, torej po spletu, pa je zaradi narave takšnega nakupa zakonsko urejeno drugače. "Ko potrošniki kupujete po spletu, lahko kupljeni izdelek vrnete v zakonsko določenem roku (v Sloveniji je to 14 dni od prejema izdelka), ne da bi vam bilo treba navesti razlog vračila. Trgovec vam mora v 14 dneh, odkar ste ga obvestili o odstopu od pogodbe, vrniti celoten znesek, ki ste ga vplačali. Gre za smiselno pravilo, saj potrošnik izdelka pred nakupom ne more pregledati, na razpolago ima le slike in podatke, ki jih zagotovi trgovec," so povzeli zakonska določila.

Če potrošnik prevzame izdelek in šele naknadno ugotovi, da je ta poškodovan, bo težko dokazoval, da je škoda nastala v postopku dostave. Zato na ZPS svetujejo, da potrošniki pred prevzemom izdelka natančno preverijo, ali je brezhiben, tudi če je sam paket nepoškodovan. Poškodovanih pošiljk naj ne sprejemajo, ampak jih nemudoma zavrnejo. Prej naj poškodbe tudi fotografirajo in o razlogih zavrnitve pošiljke skupaj s slikovnim gradivom pisno obvestijo prodajalca.

V primeru, da izdelek ni takšen, kot je bilo dogovorjeno, potrošnik lahko zahteva zamenjavo za nov izdelek, popravilo, vračilo kupnine ali vračilo dela kupnine v sorazmerju z napako. "S prodajalcem komunicirajte pisno in ne pozabite na rok, v katerem morate prodajalca obvestiti o odkriti napaki - ta rok je dva meseca, odkar ste napako odkrili, in največ dve leti od nakupa," svetujejo.

Če pa je potrošnik kupil tehnični izdelek, za katerega velja tudi obvezna garancija, pa se v primeru napak na izdelku lahko sam odloči, ali želi uveljavljati stvarno napako ali pravice iz garancije. V okviru garancije je najprej upravičen do popravila izdelka. Šele če ta v roku 45 dni ni popravljen, pa lahko zahtevata zamenjavo za nov brezhiben izdelek oz. vračilo kupnine.

BREZPLAČNI PREIZKUS

Tax-Fin-Lex d.o.o.
pravno-poslovni portal,
založništvo in
izobraževanja

Tax-Fin-Lex d.o.o.
Železna cesta 18
1000 Ljubljana
Slovenija

T: +386 1 4324 243
E: info@tax-fin-lex.si

CERTIFIKATI IN EU PROJEKTI

 
x - Dialog title
dialog window