četrtek, 3.12.2020
Ljubljana, 03. decembra (STA) - Danes minevata dve leti od uveljavitve prepovedi geografskega blokiranja in drugih oblik diskriminacije potrošnikov. V Evropski komisiji ugotavljajo, da se pozitivni rezultati uredbe že kažejo, priložnosti za izboljšave pa so v prvi vrsti v boljši ozaveščenosti potrošnikov.
Pred dvema letoma uvedena pravila prepovedujejo geografsko blokiranje kupcev, ki obiščejo spletno mesto druge države članice, in jim omogočajo, da sami izberejo, na katerem spletnem mestu bodo kupili proizvod ali storitev.
Trgovci morajo spletne kupce iz drugih držav EU obravnavati enako kot domače, npr. glede cene ali pogojev nakupa. Prav tako ne smejo več drugače obravnavati kupcev na podlagi kraja izdaje njihove kreditne ali debetne kartice.
Trgovci se sicer lahko sami odločijo, katera plačilna sredstva sprejemajo, prepovedana pa je diskriminacija zaradi državljanstva v okviru posamezne plačilne blagovne znamke.
Evropska komisija je 30. novembra letos objavila poročilo, ki analizira prvih 18 mesecev izvajanja veljavne uredbe ter možne učinke razširitve njenega področja uporabe, tudi v zvezi z avtorsko zaščitenimi vsebinskimi storitvami, so sporočili z gospodarskega ministrstva. Predpisi namreč še ne veljajo za avtorsko zaščitene digitalne vsebine, kot so e-knjige, prenosljiva glasba in spletne igre.
Bruselj ocenjuje, da bi bila razširitev smiselna, saj se je število potrošnikov, ki skušajo dostopati do čezmejnih avdiovizualnih vsebin, med letoma 2015 in 2019 skoraj podvojilo. Dostopnost do teh vsebin je medtem zelo različna glede na kraj prebivanja - v Nemčiji je znašala do 43,1 odstotka, v Grčiji pa vsega 1,3 odstotka.
Iz poročila sicer izhaja, da polovica anketiranih potrošnikov pozna pravila o prepovedi geografskega blokiranja. Nekateri pozitivni učinki se zaznavajo tudi pri boljši dostopnosti in lažji prijavi na tuje spletne strani ponudnikov, ki delujejo v EU.
Poročilo med drugim navaja tudi, da so pristojni organi držav članic za pomoč in izvrševanje določil, ki so trgovce seznanjali z uveljavljenimi pravili in s tem zagotavljali skladnost poslovanja trgovcev z uredbo, v tem obdobju dosegli več kot 50-odstotno stopnjo sporazumnih rešitev.
Številne pomembne ovire za potrošnike so se pri čezmejnih nakupih zmanjšale, z neomejenim dostopom do čezmejnih spletnih mest pa se je povečala količina nakupov z dostavo v državo kupca, čeprav uredba prodajalcev ne zavezuje k čezmejni dostavi.
Tax-Fin-Lex d.o.o.
pravno-poslovni portal,
založništvo in
izobraževanja
Tax-Fin-Lex d.o.o.
Železna cesta 18
1000 Ljubljana
Slovenija
T: +386 1 4324 243
E: info@tax-fin-lex.si
PONUDBA
Predstavitev portala
Zakonodaja
Sodna praksa
Strokovne publikacije
Komentarji zakonov
Zgledi knjiženj
Priročniki
Obveščanja o zakonodajnih novostih
TFL AI
TFL IZOBRAŽEVANJA
TFL SVETOVANJE
TFL BREZPLAČNO
Brezplačne storitve
Preizkusite portal TFL
E-dnevnik Lex-Novice
E-tednik TFL Glasnik
Dodatni članki