četrtek, 19.11.2020
Ljubljana, 19. novembra (STA) - Predlog novele zakona o prevozih v cestnem prometu, ki so ga pripravili v SAB in po katerem bi imeli upokojenci brezplačni prevoz na avtobusih mestnega prometa v občinah, kjer takšen prevoz izvajajo, je končal pot v DZ. V koalicijskih strankah so med drugim menili, da je predlog populističen, in izpostavili potrebo po sistemski rešitvi.
Predlog novele zakona, ki so ga pripravili v SAB, je zavrnil že matični odbor DZ za infrastrukturo, okolje in in prostor. Kot je v današnji predstavitvi stališč poslanskih skupin izpostavil Andrej Rajh (SAB), je stranka novelo vložila na podlagi dobrih izkušenj po uvedbi brezplačnega medkrajevnega prevoza za upokojence, starejše od 65 let, vojne veterane in invalide. "To ugodnost je do sedaj izkoristilo že več kot 150.000 uporabnikov, kar potrjuje uspešnost, učinkovitost in smotrnost tega ukrepa," je dejal.
Kot je izpostavil, je nekaj občin v Sloveniji navedenim kategorijam že zagotovilo brezplačni mestni linijski promet, ne pa tudi največji mestni občini v Sloveniji, Maribor in Ljubljana. S potrditvijo novele bi po Rajhovi oceni naredili tudi velik korak v smeri spodbujanja trajnostne mobilnosti, zmanjšanja izpustov toplogrednih plinov, zmanjšanja prometa v mestnih središčih in izboljšanja prometne varnosti.
V večini opozicijskih strank so predlog podprli. Tudi Soniboj Knežak (SD) je spomnil, da je uvedba brezplačnega medkrajevnega potniškega prometa požela veliko pohval in dodal, da v praksi odlično deluje. Predlog novele zakona po oceni Željka Ciglerja (Levica) ne potrebuje "neke prevelike intelektualne sposobnosti", zato ga zavračanje s strani posameznih strank preseneča, "ker sem jih ocenil, da so mogoče malce močnejši v premisleku".
Iz vrst SNS in SMC je bilo slišati, da je predlog novele populističen. "Večina lokalnih skupnosti v Sloveniji že nudi brezplačne prevoze za starejše in invalide," je dejal Jani Ivanuša (SNS).
"To je že druga novela zakona o prevozih v cestnem prometu v zadnjih dveh mesecih, ki jo je predlagala poslanska skupina SAB. Cilj zadnje novele, ki smo jo obravnavali septembra, je bil, da se na zakonski ravni uredi upravičenost do brezplačnih vozovnic v času poletnih počitnic za dijake in študente. Ne glede na to, da je SAB v teh dveh novelah predlagal vsebinsko različne rešitve pa imata kar nekaj skupnih točk. To so predvsem netočne ocene finančnih posledic za proračun in politično všečni predlogi," je dejala Mateja Udovč (SMC).
"Večina teh istih poslank in poslancev sedanje koalicije je brezplačni medmestni avtobusni prevoz podprla, mestnega pa ne," je medtem spomnil Rudi Medved (LMŠ). "Ampak, sedaj ker brezplačnega mestnega prevoza za upokojence ni predlagala koalicija, je to sedaj pa slab predlog. In nas ne bo čudilo, če bo v kratkem v parlament priromal predlog z enako vsebino, vendar bo takrat pravi, ker bo koalicijski," je dodal.
Mihael Prevc (NSi) se je vprašal, zakaj takšnih predlogov v SAB niso vlagali še slabo leto nazaj, kot so bili v vladi in bi z vso odgovornostjo zagotovili tudi potrebna finančna sredstva v proračunu. "Ker je predlagana rešitev del sprememb, ki jih ministrstvo za infrastrukturo namerava vključiti v zakon, ki bo celovito in sistemsko urejal prenovo javnega potniškega prometa, v NSi nismo naklonjeni takim parcialnim rešitvam," je pojasnil.
Tudi Franci Kepa (SDS) je dejal, da bi predlagana parcialna zakonska rešitev v tem trenutku povzročila večje finančne posledice, ki v proračunu za leto 2021 niso predvidene. "Pomembno je tudi, da so navedbe predlagatelja, da bi zaradi izvajanja zakona nastale finančne posledice, ocenjene na približno 3,8 milijona evra, letno podcenjene in ne upoštevajo vseh stroškov izvajalcev prevozov v mestnem linijskem prometu," je izpostavil.
Tudi v DeSUS predloga ne podpirajo. Kot je dejal Ivan Hršak se z idejo strinjajo in jo podpirajo, vendar pa ugotavljajo, da predlagatelj zasleduje zgolj parcialno rešitev. Če bi želeli integrirati mestni in medkrajevni linijski promet ter na ta način zagotoviti enake pogoje za vse uporabnike, bi po besedah Hršaka potrebovali močnega upravljavca, ki ga še nimamo oziroma je šele v nastajanju.
Tax-Fin-Lex d.o.o.
pravno-poslovni portal,
založništvo in
izobraževanja
Tax-Fin-Lex d.o.o.
Železna cesta 18
1000 Ljubljana
Slovenija
T: +386 1 4324 243
E: info@tax-fin-lex.si
PONUDBA
Predstavitev portala
Zakonodaja
Sodna praksa
Strokovne publikacije
Komentarji zakonov
Zgledi knjiženj
Priročniki
Obveščanja o zakonodajnih novostih
TFL AI
TFL IZOBRAŽEVANJA
TFL SVETOVANJE
TFL BREZPLAČNO
Brezplačne storitve
Preizkusite portal TFL
E-dnevnik Lex-Novice
E-tednik TFL Glasnik
Dodatni članki