četrtek, 9.7.2020
Bruselj, 09. julija (STA) - Evropski parlament je v sredo zvečer podprl revizijo pravil za izboljšanje delovnih pogojev za voznike in odpravo izkrivljanja konkurence v cestnem prevozu. Gre za tri pravne akte, ki so jih ministri držav članic EU sprejeli aprila letos, so sporočili iz Evropskega parlamenta.
Nova evropska zakonodaja spreminja pravila o napotitvi voznikov, času vožnje in počitka ter o izvrševanju pravil o kabotaži, torej o prevozu blaga, ki ga v državi gostiteljici začasno opravljajo prevozniki iz druge države članice. Namen sprememb je ustaviti izkrivljanje konkurence v sektorju cestnega prometa ter zagotoviti boljše pogoje za počitek voznikov.
Prevozniki bodo morali svoje dejavnosti organizirati tako, da se bodo lahko vozniki v mednarodnem prevozu tovora redno vračali domov. To se bo moralo zgoditi vsake tri ali štiri tedne, odvisno od ureditve delovnega časa. Obvezni redni tedenski počitek ne sme biti opravljen v kabini tovornjaka. Če se ta počitek opravi stran od doma, mora prevoznik plačati stroške namestitve.
S pomočjo tahografov bodo oblasti tudi beležile prečkanje mejnih prehodov, kar bo pomagalo preprečevati goljufije. Da bi omejili sistematsko kabotažo, bodo morala vozila po kabotaži počakati najmanj štiri dni, preden bodo smela znova opravljati kabotažo v isti državi.
Pravil ne bo mogoče zaobiti niti s slamnatimi podjetji, saj bodo morali prevozniki dokazati, da v državi članici, kjer imajo sedež, dejansko opravljajo dejavnost. Po novih pravilih se bodo morali tovornjaki vsakih osem tednov vrniti v matični kraj prevoznega podjetja. Evropska pravila o prevozu bodo veljala tudi za lahka gospodarska vozila z maso nad 2,5 tone, ki bodo po novcem prav tako morala biti opremljena s tahografi.
Z novimi pravili je določen tudi pravni okvir, ki bo odpravil razlike v nacionalnih pristopih in voznikom zagotovil pravično plačilo. Pravila o napotitvi voznikov bodo veljala za kabotažo in mednarodni prevoz, izvzeti pa bodo tranzit, dvostranski prevozi ter dvostranski prevozi z dvema dodatnima nakladanjema ali razkladanjema.
Sprejeta pravila bodo v uradnem listu EU objavljena v naslednjih tednih. Pravila o napotitvi se bodo začela uporabljati 18 mesecev po začetku veljavnosti pravnega akta, pravila o času počitka, vključno z zahtevo o vračanju voznikov, pa 20 dni po objavi v uradnem listu. Pravila o vračanju tovornjakov in druge spremembe pravil za dostop do trga se bodo začele uporabljati 18 mesecev po začetku veljavnosti akta o dostopu do trga, so še zapisali v Evropskem parlamentu.
Tax-Fin-Lex d.o.o.
pravno-poslovni portal,
založništvo in
izobraževanja
Tax-Fin-Lex d.o.o.
Železna cesta 18
1000 Ljubljana
Slovenija
T: +386 1 4324 243
E: info@tax-fin-lex.si
PONUDBA
Predstavitev portala
Zakonodaja
Sodna praksa
Strokovne publikacije
Komentarji zakonov
Zgledi knjiženj
Priročniki
Obveščanja o zakonodajnih novostih
TFL AI
TFL IZOBRAŽEVANJA
TFL SVETOVANJE
TFL BREZPLAČNO
Brezplačne storitve
Preizkusite portal TFL
E-dnevnik Lex-Novice
E-tednik TFL Glasnik
Dodatni članki