ponedeljek, 22.6.2020
Ljubljana, 22. junija (STA) - Zveza potrošnikov Slovenije (ZPS), ki v torek praznuje 30-letnico delovanja, poudarja, da to ni čas za veselje, ampak za ukrepanje. Ob epidemiji covida-19 se je po njihovem mnenju namreč izkazalo, da potrošniki nimajo ustreznega zastopnika v vladi, niti stalnega posvetovalnega organa. Zato pozivajo k vzpostavitvi politike varstva potrošnikov.
"Če je bila Slovenija ob vstopu v EU primer zgledne ureditve potrošniške politike, danes to ni več," so zapisali v zvezi. Predsednica ZPS Breda Kutin je ob tem poudarila, da so potrošniki vsi, tudi tisti, ki sprejemajo odločitve, ki vplivajo na celotno družbo.
Menjave vlad in prevlada neoliberalnega ekonomskega modela gospodarstva so po njenih besedah zmanjševale pomen potrošniške politike in postopoma rušile temelje učinkovitega varstva potrošnikov.
Zato potrebujemo nacionalno strategijo, vladni program in posvetovalno telo za usklajevanje politike varstva potrošnikov. Ob obletnici Kutinova poziva k dialogu in poudarja, da so v ZPS pripravljeni zastopati interese potrošnikov pri oblikovanju razvojnih politik.
Želi si ministrstva, ki bo upoštevalo interese potrošnikov in jih ne bo podrejalo drugim interesom. "Naj potrošniška politika v Sloveniji spet postane primer zgledne ureditve v EU še pred predsedovanjem Slovenije Svetu EU," je pozvala.
Epidemija je sprožila številne probleme, ki vplivajo na položaj potrošnikov in ki jih brez sodelovanja potrošnikov ter njihovih predstavnikov ne bo mogoče reševati. Izhod iz te krize ne bo preprost, potrebno bo sodelovanje in zaupanje potrošnikov. Ne samo tako, da bodo potrošniki spet trošili. Za našo skupno prihodnost je pomembno, kako in za kaj bodo porabljali svoj denar, so poudarili v ZPS.
"Pravice potrošnikov postajajo vse bolj pravice državljanov in so si bistveno bližje, kot je videti na prvi pogled, a ne ene ne druge nam niso dane enkrat za vselej, za njihovo uveljavljanje in ohranjanje si je treba vseskozi prizadevati. Zato ne bomo tiho," je sklenila Kutinova.
ZPS je neodvisna neprofitna nevladna organizacija, ki od leta 1990 dalje varuje in zastopa interese potrošnikov. Poslanstvo ZPS kot nacionalne potrošniške organizacije je zastopanje interesov potrošnikov pri obravnavanju vseh pomembnih vprašanj, ki vplivajo na položaj potrošnikov v družbi.
Sodeluje pri oblikovanju zakonov in predpisov, ki urejajo vprašanja varstva potrošnikov, uveljavlja interese potrošnikov v odnosu do ponudnikov blaga in storitev in še posebej do velikih sistemov, kot so banke, zavarovalnice, zdravstvo, komunale in druge.
Sodelujejo tudi v mednarodnih projektih in odborih, so člani mednarodne neprofitne organizacije za izvajanje potrošniških testiranj ICRT, evropske in svetovne potrošniške organizacije.
Tax-Fin-Lex d.o.o.
pravno-poslovni portal,
založništvo in
izobraževanja
Tax-Fin-Lex d.o.o.
Železna cesta 18
1000 Ljubljana
Slovenija
T: +386 1 4324 243
E: info@tax-fin-lex.si
PONUDBA
Predstavitev portala
Zakonodaja
Sodna praksa
Strokovne publikacije
Komentarji zakonov
Zgledi knjiženj
Priročniki
Obveščanja o zakonodajnih novostih
TFL AI
TFL IZOBRAŽEVANJA
TFL SVETOVANJE
TFL BREZPLAČNO
Brezplačne storitve
Preizkusite portal TFL
E-dnevnik Lex-Novice
E-tednik TFL Glasnik
Dodatni članki