Portal TFL

STA novice / Predlog Levice o spremembi zakona o SŽ končal parlamentarno pot

sreda, 4.3.2020

Ljubljana, 04. marca (STA) - Predlog spremembe zakona o družbi Slovenske železnice (SŽ), s katerim je želela Levica preprečiti privatizacijo družbe SŽ-Tovorni promet, je po današnji drugi obravnavi poslancev končal parlamentarno pot. Predlaganim spremembam je namreč rdečo luč prižgalo že matično telo.

Poslanec Levice Miha Kordiš je v DZ izpostavil, da je družba SŽ-Tovorni promet najbolj rentabilna družba v skupini, "pa vendar se je vladajoči razred že pred leti odločil tudi to dobro stoječo državno družbo prodati". Prepričan je, da se s prodajo omenjene družbe začenja postopna privatizacija celotnih Slovenskih železnic.

"Zakon, ki smo ga predlagali v Levici, je bil verjetno zadnje upanje za to, da se zaustavi prodaja SŽ-Tovorni promet oz. privatizacija Slovenskih železnic," je opozoril in dodal, da Avstrijci "niti približno ne razmišljajo o tem, da bi analogno hčerinsko družbo avstrijskih državnih železnic prodali, še posebej ne za nekaj 10 milijonov nekemu češkemu medijskemu tajkunu, ki si dodatno štuka dobiček še s kurjenjem premoga v elektrarnah".

Da je bil predlog sprememb zakona dober, je ocenil tudi Dušan Šiško (SNS). "Z velikim obžalovanjem smo spremljali odločitev, da zakon na odboru ni prejel ustrezne podpore za nadaljnjo obravnavo. V SNS nasprotujemo vsakršnemu nadaljnjemu razkosanju slovenskih družb. Država ni slab lastnik," je ocenil Šiško.

V SD po besedah Soniboja Knežaka menijo, da ni vsakdo primeren partner za tako pomembno družbo, kot so SŽ, "poudariti pa moramo, da je informirana presoja in končna odločitev o morebitnih partnerstvih v pristojnosti SDH in vlade kot njegove skupščine". Knežak je poudaril, da ne more biti parlament tisti, "ki bi nas v konkretnem primeru s predlogi zakona obranil pred partnerstvom morebitnimi špekulativnim ali neprimernim partnerjem".

Gregor Perič iz SMC je spomnil na izjave predstavnika SŽ na februarski seji odbora za finance, da predlagana novela onemogoča iskanje strateškega partnerja, kar posledično pomeni, da bi se onemogočilo tudi povečanje konkurenčnosti s širitvijo na tuje trge. "Predstavnik je opozoril tudi, da sploh ne gre za prodajo odvisne družbe SŽ-Tovorni promet, temveč le za iskanje strateškega partnerja," je dodal. V SMC po Peričevih besedah željo poslovodstva, da se družba razvija, pozdravljajo in se zavedajo, da so poslovne priložnosti tiste, ki jih ne smejo omejevati.

Predlogu Levice so nasprotovali tudi v NSi, pri čemer pa je poslanec Aleksander Reberšek opozoril, da je stanje železniške infrastrukture alarmantno, saj je celotno omrežje zastarelo in ne omogoča primerne hitrosti prevozov. "Za nujno posodobitev obstoječe železniške in pristaniške infrastrukture ter graditev nove, je potrebno pridobiti vsa razpoložljiva javna, predvsem kohezijska in zasebna sredstva, tudi s podelitvijo dolgoročnih koncesij ali prodajo dela dejavnosti," je dejal.

Andrej Rajh (SAB) je Levici očital, da s predlogom zavaja. "Lahko bi rekli, da je sam sebi kontradiktoren. V oceni finančnih posledic je namreč navedeno, da predlog ne bo imel posledic za proračun Slovenije, kar pa ne drži. Glede na to, da predlagatelji zagovarjajo dokapitalizacijo družbe SŽ-Tovorni promet s strani države, v kolikor bi bila potrebna, kar bi zagotovo imelo nezanemarljive posledice za državni proračun," je izpostavil.

Ivan Hršak (DeSUS) je dodal, da v matični družbi obljubljajo, da bo odločitev o morebitnem strateškem partnerju sprejeli le ob pogoju, da bo imelo tako povezovanje pozitiven vpliv na SŽ-Tovorni promet in skupino Slovenske železnice, zato v njihovi poslanski skupini pričakujejo, da bodo dano obljubo držali.

BREZPLAČNI PREIZKUS

Tax-Fin-Lex d.o.o.
pravno-poslovni portal,
založništvo in
izobraževanja

Tax-Fin-Lex d.o.o.
Železna cesta 18
1000 Ljubljana
Slovenija

T: +386 1 4324 243
E: info@tax-fin-lex.si

CERTIFIKATI IN EU PROJEKTI

 
x - Dialog title
dialog window