sobota, 1.2.2020
Ljubljana, 01. februarja (STA) - Določba zakona o motornih vozilih, ki začenja veljati danes, onemogoča podaljšanje veljavnosti prometnega dovoljenja tistim lastnikom avtomobila, ki se niso odzvali obveznemu vpoklicu vozila, so sporočili iz Zveze potrošnikov Slovenije (ZPS). Opozorili so, da ima lahko ukrep tudi negativne posledice, in pozvali k zaščiti potrošnikov.
ZPS je že ob izbruhu Volkswagnove afere z goljufanjem na testih izpušnih plinov dizelskih avtomobilov postavila vprašanje, ali bi se lahko zgodilo, da lastnikom avtomobilov, ki se ne bi odzvali obveznemu vpoklicu, ne bi več podaljšali veljavnosti prometnega dovoljenja in torej avtomobilov ne bi več smeli registrirati.
Kot so zapisali v petkovem sporočilu, dosedanja zakonodaja tega ni predvidevala, danes pa je začela veljati določba prenovljenega zakona o motornih vozilih, ki v primeru, da je vpoklic izveden zaradi resne nevarnosti za cestni promet, okolje ali zdravje, onemogoča podaljšanje veljavnosti prometnega dovoljenja. "Dobronamerna poteza zakonodajalca lahko v sebi skriva tudi nekaj pasti," so opozorili in ministrstvo za infrastrukturo pozvali k ustrezni zaščiti potrošnikov.
Avtomobilske tovarne vpoklice zaradi najrazličnejših vzrokov objavljajo tako rekoč iz dneva v dan, a le nekaj je takšnih, ki ustrezajo pogojem, navedenim v zakonu o motornih vozilih, so navedli. V takšnih primerih je moral zastopnik že zdaj pri ministrstvu za infrastrukturo pridobiti podatke o lastnikih vozil in jih na ustrezen način obvestiti o vpoklicu zaradi resne nevarnosti za cestni promet, okolje ali zdravje.
"Kljub temu se je v preteklosti izkazalo, da je dobršen del lastnikov vpoklic ignoriral in se nanj niso odzvali, kar je seveda pomenilo, da je bil avtomobil na cesti potencialno nevaren - ob morebitni prodaji je bil nevede v nevarnosti novi lastnik," so zapisali.
ZPS je sicer že doslej svetovala, da naj tisti lastniki, ki svojih avtomobilov ne servisirajo na pooblaščenih servisih, vsaj enkrat na leto preverijo, ali je za njihov avtomobil objavljen kakšen vpoklic - tudi takšen, ki morda ne pomeni neposredne nevarnosti, a lahko povzroči nepotrebne nevšečnosti.
"Tovrstne manjše ugotovljene napake serviserji običajno odpravijo med rednimi servisi, žal pa smo ugotovili, da nepooblaščenim serviserjem dostop do baze podatkov ni vedno omogočen," je opozoril Boštjan Okorn iz ZPS.
ZPS infrastrukturno ministrstvo poziva, da naj potrošnikom omogoči preprost dostop do podatkov o vseh vpoklicih, tudi tistih, ki ne pomenijo neposredne nevarnosti za cestni promet, okolje ali zdravje.
Ob uvozu avtomobilov bi morali po njihovih navedbah ob preverjanju skladnosti preveriti tudi, ali je avtomobil vpoklican. Proizvajalec pa bi moral zagotoviti, da zaradi vpoklica ne bo prihajalo do težav z delovanjem avtomobila.
Pozvali so tudi k čim hitrejšemu prenosu podatkov o izvedenih popravljanjih ukrepih na vozilih. Po možnosti naj se ta informacija samodejno popravi v registru motornih vozil, so dodali.
Tax-Fin-Lex d.o.o.
pravno-poslovni portal,
založništvo in
izobraževanja
Tax-Fin-Lex d.o.o.
Železna cesta 18
1000 Ljubljana
Slovenija
T: +386 1 4324 243
E: info@tax-fin-lex.si
PONUDBA
Predstavitev portala
Zakonodaja
Sodna praksa
Strokovne publikacije
Komentarji zakonov
Zgledi knjiženj
Priročniki
Obveščanja o zakonodajnih novostih
TFL AI
TFL IZOBRAŽEVANJA
TFL SVETOVANJE
TFL BREZPLAČNO
Brezplačne storitve
Preizkusite portal TFL
E-dnevnik Lex-Novice
E-tednik TFL Glasnik
Dodatni članki