Portal TFL

STA novice / Levica bi z novelo zakona preprečila privatizacijo SŽ (dopolnjeno)

sreda, 8.1.2020

Ljubljana, 08. januarja (STA) - Levica ne vidi potrebe po vstopu strateškega partnerja v družbo SŽ-Tovorni promet, ob čemer poslanec Miha Kordiš opozarja, da je izraz strateški partner običajno evfemizem za privatizacijo nekemu tujemu kapitalu. Privatizacijo želijo preprečiti s spremembo zakona o družbi SŽ, pri čemer računajo na podporo infrastrukturne ministrice Alenke Bratušek.

Kot so opozorili v Levici, saga o izbiri kupca in strateškega partnerja tovornega prometa Slovenskih železnic (SŽ) tudi po treh letih ni zaključena. Družba SŽ-Tovorni promet je tik pred tem, da se jo proda češkemu tajkunu Kretinskymu, je danes dejal Kordiš in izpostavil, da gre za najbolj rentabilen del Slovenskih železnic, zato ne vidi nobenega razloga, da se to podjetje proda.

"Ni izgovora, da vlada Marjana Šarca te privatizacije ne zaustavi. Za razliko od preteklih praks v tem mandatu, v tem konkretnem primeru tudi nimamo nobenih zunanjih dejavnikov, ki bi pritiskali na slovensko vlado in zahtevali privatizacijo, kot je bil to primer pri NLB in Abanke," je poudaril v današnji izjavi za medije.

"Ali SŽ-Tovorni promet ostanejo v javni lasti ali se privatizirajo, je izključna in suverena odločitev slovenskih oblasti in navsezadnje tudi milijardnih investicij v tire, kot je drugi tir Divača-Koper, ne izvajamo zato, da bodo na njih služili drugi, ampak zato, da serviramo javni interes Slovenije," je dodal poslanec.

Privatizacijo želijo v Levici preprečiti s spremembo zakona o družbi SŽ. "Gre za spremembo, ki je v veljavo stopila v prejšnjem mandatu in ki so jo v zakon zapisali tedanji koalicijski partnerji SMC, DeSUS in SD," je pojasnil Kordiš. Ob tem je izpostavil, da v Levici pričakujejo najmanj podporo ministrstva za infrastrukturo. To ministrstvo namreč vodi Alenka Bratušek, ki je v prejšnjem mandatu podprla dopolnila Levice k temu zakonu, ki so preprečevali ambicije takratne koalicije, da se železnice privatizira, je dodal.

Prav tako je Bratuškova po Kordiševih besedah podprla interpelacijo svojega predhodnika Petra Gašperšiča, ki so jo v Levici vložili z eksplicitnim argumentom in utemeljitvijo tudi zato, ker je Gašperšič omogočal privatizacijo Slovenskih železnic. "Mislim, da je upravičeno pričakovanje, da nas bo v ambiciji po zaščiti javnega interesa nas ministrica podprla," je ponovil.

Kordiš je še opozoril, da se češki Energetski in industrijski holding, ki naj bi vstopil v SŽ-Tovorni promet in je v večinski lasti češkega milijarderja Daniela Kretinskega, v osnovi ukvarja z dejavnostmi, ki so zelo blizu infrastrukturnim.

Na Slovenskih železnicah so v odzivu zapisali, da skupina SŽ ne prodaja družbe SŽ-Tovorni promet, temveč gre za dokapitalizacijo s ciljem nadaljnjega razvoja družbe. Ob tem so izpostavili, da bo SŽ-Tovorni promet tudi po vstopu strateškega partnerja ostal v večinski lasti železnic.

"Dolgoročni cilj družbe SŽ-Tovorni promet, ki deluje na visoko konkurenčnem trgu, sta razvoj in rast podjetja," so še izpostavili in dodali, da na področju prevoza blaga v Sloveniji deluje sedem prevoznikov, v sosednjih državah pa tudi do 40. Rast podjetja je glede na trenutne razmere omejena, zato je nujno potrebna širitev dejavnosti družbe tudi na druge trge ter s tem podaljšanje transportnih poti v tujino, so še zapisali.

BREZPLAČNI PREIZKUS

Tax-Fin-Lex d.o.o.
pravno-poslovni portal,
založništvo in
izobraževanja

Tax-Fin-Lex d.o.o.
Železna cesta 18
1000 Ljubljana
Slovenija

T: +386 1 4324 243
E: info@tax-fin-lex.si

CERTIFIKATI IN EU PROJEKTI

 
x - Dialog title
dialog window