Portal TFL

STA novice / Predsednik revizijske komisije Červek: Tudi po spremembi zakonodaje bi se nam zgodile Karavanke

sreda, 4.12.2019

Ljubljana, 04. decembra (STA) - Zaradi nekaj posameznih in odmevnih primerov se zdi, kot da je v postopkih javnih naročilih vse narobe in vsi samo lažejo, je na konferenci dejal predsednik Državne revizijske komisije Samo Červek. To po njegovem mnenju ne drži in meni, da bi se nam tudi po zadnjih spremembah zakonodaje zgodil primer Karavank, ki se je zelo zavlekel.

Ali bi se po zadnjih spremembah zakonodaje - DZ je nedavno sprejel novelo zakona o pravnem varstvu v postopkih javnega naročanja, ki naj bi med drugim pospešila postopke - še vedno zgodile Karavanke? Po mnenju predsednika državne revizijske komisije bi se.

"V naši državi je nekaj narobe z mentaliteto in to se ne bo dalo spremeniti s stalnim spreminjanjem zakonodaje, ki jo spreminjamo po vsakem posameznem primeru, in mislimo, da gre za čudežno palčko, ki bo vse rešila, namesto tega pa lahko uničimo celoten sistem," je bil Červek kritičen na današnji konferenci o javnih naročilih v Sloveniji in EU v organizaciji Transparency International Slovenia.

Ob tem je spomnil, da se hitro spreminja tudi zakon o javnih naročilih, zakoni pa postajajo vse obširnejši in prav nasprotno od pričakovanj vse manj jasni. Zakon je samo minimum morale, s katero imamo po njegovem mnenju velike težave.

Direktor direktorata za javno naročanje Sašo Matas je ob tem dodal, da moramo povrniti zaupanje v sistem javnega naročanja. "Nekaj manj kot pet milijard evrov javnih naročil letno in 2099 aktivnih javnih naročnikov - gre za izjemno kompleksen sistem. Imamo nešteto javnih naročil, ki niso sporna, nekaj pa jih meče slabo luč na celoten sistem," je dejal.

Spomnil je, da je Dars, preden je v torek izvedel pogajanja s tremi izbranimi ponudniki za gradnjo druge cevi predora v Karavankah, izvedel odprt in transparenten postopek.

"Problem slovenskega sistema javnega naročanja je velik delež naročil, kjer naročnik prejme samo eno ponudbo. Težavna je tudi distribucija ponudb, pa tudi vedno večja kompleksnost sistema javnega naročanja, ki podjetjem povzroča težave," je ocenil. Manj birokracije bi sicer, kot se je strinjal, lahko pomenilo tudi korak v manjšo transparentnost.

"Stavbe, javna infrastruktura, vozila, pohištvo in skoraj vse do sponk za papir. Za to porabimo skoraj štiri milijarde evrov, kar je približno tretjina proračuna," je o javnih naročilih dejala ministrica za pravosodje Andreja Katič.

Po njenih besedah se v vladi zavedajo tveganj za netransparentno porabo in korupcijo, kar skušajo preprečiti tudi s spremembami zakonodaje. "Marsikdo bi rekel, da to predstavlja dodatno administrativno breme, kar je res, vendar pa je transparentnost eden najboljših ukrepov za preprečevanje korupcije in zagotavljanje integritete," je dejala.

Direktorica generalnega direktorata za regionalno in mestno politiko Vittoria Alliata di Villafranca je k temu dodala, da sta dobra zakonodaja in usposobljene institucije pomembne v preprečevanju korupcije, vendar pa mora pri tem pomembno vlogo tudi civilna družba, ki nadzoruje delovanje in porabo javnih sredstev.

BREZPLAČNI PREIZKUS

Tax-Fin-Lex d.o.o.
pravno-poslovni portal,
založništvo in
izobraževanja

Tax-Fin-Lex d.o.o.
Železna cesta 18
1000 Ljubljana
Slovenija

T: +386 1 4324 243
E: info@tax-fin-lex.si

CERTIFIKATI IN EU PROJEKTI

 
x - Dialog title
dialog window