četrtek, 13.6.2019
Ljubljana, 13. junija (STA) - V strankah Dobra država, Pirati in Zeleni Slovenije so pripravili spremembe medijske in volilne zakonodaje, ki bi po njihovem prepričanju zagotovile večjo demokratičnost volitev. Rdeča nit predlaganih sprememb je zagotavljanje uravnotežene zastopanosti parlamentarnih in neparlamentarnih strank v volilni kampanji in sicer.
Pri medijski zakonodaji se predlagatelji sprememb osredotočajo na agencije za merjenje javnega mnenja, je na današnji novinarski konferenci pojasnil predsednik Dobre države Bojan Dobovšek. Agencije bi morale pri objavi anket bolj natančno predstaviti metodologijo in naročnika merjenja, v času volilne kampanje pa meritev javnega mnenja ne bi opravljale.
Ne glede na lastništvo medija bi bilo po njegovih besedah vsem strankam omogočiti enakopravno nastopanje v vseh medijih, tudi komercialnih. Ko gre za javne medije, pa bi to radi dosegli tudi s spremembo zakona o Radioteleviziji Slovenija. Danes se namreč predvolilna soočenja ločujejo na tista s parlamentarnimi in tista z neparlamentarnimi strankami, je povedal Dobovšek.
Podpredsednik Piratske stranke Boštjan Tavčar je dodal, da so med volivci tudi mnogi starejši, ti pa niso na družbenih omrežjih, ampak pogosteje gledajo televizijo. Pirati po njegovih besedah nasprotujejo praksi, po kateri se predstavljajo t. i. uravnotežena mnenja ene in druge strani. "Nacionalni medij bi moral imeti prakso, da se upošteva pluralizem vseh," je pojasnil.
Pobudo za spremembe zakonodaje je pozdravil tudi predsednik Zelenih Slovenije Andrej Čuš. Izpostavil je, da lahko parlamentarne stranke kandidatne liste vlagajo same, s podpisi poslancev, medtem ko morajo neparlamentarne stranke podpise zbirati na terenu, pred upravnimi enotami.
Če neparlamentarna stranka zbere zadostno število podpisov, pa so ti po prepričanju Čuša enakovredni podpisom poslank in poslancev. Zato bi bilo tudi prav, da bi bil odmerjeni čas neparlamentarnih strank v soočenjih v predvolilni kampanji enakovreden odmerjenemu času parlamentarnih.
Čuš tudi meni, da ankete niso namenjen preverjanju družbenega ozračja, ampak predvsem ustvarjanju javnega mnenja. V nekaterih evropskih državah teh anket v času predvolilne kampanje ne objavljajo in to bi s spremembo zakonodaje radi dosegli tudi pri nas, je pojasnil.
Tax-Fin-Lex d.o.o.
pravno-poslovni portal,
založništvo in
izobraževanja
Tax-Fin-Lex d.o.o.
Železna cesta 18
1000 Ljubljana
Slovenija
T: +386 1 4324 243
E: info@tax-fin-lex.si
PONUDBA
Predstavitev portala
Zakonodaja
Sodna praksa
Strokovne publikacije
Komentarji zakonov
Zgledi knjiženj
Priročniki
Obveščanja o zakonodajnih novostih
TFL AI
TFL IZOBRAŽEVANJA
TFL SVETOVANJE
TFL BREZPLAČNO
Brezplačne storitve
Preizkusite portal TFL
E-dnevnik Lex-Novice
E-tednik TFL Glasnik
Dodatni članki