četrtek, 28.3.2019
Ljubljana, 28. marca (STA) - Zakon o poslancih tudi v povezavi z zakonom o integriteti in preprečevanju korupcije po oceni večine strank zelo jasno določa nezdružljivost funkcije poslanca z opravljanjem pridobitne dejavnosti. Tako pričakujejo, da bo to vprašanje, ki se je odprlo po dilemi glede položaja poslanca Ferenca Horvatha, obravnavala mandatno-volilna komisija.
Poslanec madžarske narodne skupnosti Horvath namreč poleg poslanske funkcije zaseda še mesto predsednika Sveta madžarske narodne skupnosti, v javnih evidencah pa je naveden tudi kot direktor podjetja Minta.
Zakon o poslancih v 12. členu določa, da poslanec ne sme opravljati pridobitne dejavnosti, ki po zakonu ni združljiva z opravljanjem javne funkcije. V drugem odstavku določa, da poslanec ne sme biti član nadzornega odbora gospodarske družbe. Najkasneje v treh mesecih po potrditvi poslanskega mandata mora poslanec prenehati opravljanje navedenih dejavnosti, če tega ne stori, pa mu preneha mandat.
Predsednik mandatno-volilne komisije DZ (MVK) Ivan Hršak (DeSUS) je v sredo sporočil, da komisija ne bo odločala o domnevni nezdružljivosti funkcij Horvatha, saj da za to nima pristojnosti. Kot je navedel, zakon o poslancih izrecno ureja nezdružljivost poslanske funkcije s članstvom v nadzornem odboru gospodarske družbe, glede prepovedi drugih dejavnosti in članstva ter pridobitne dejavnosti pa podrobnejše ureditve ne vsebuje, temveč napotuje na zakon o integriteti in preprečevanju korupcije.
V DZ po navedbah predsednika MVK ugotavljajo, da to področje ni dovolj jasno urejeno, zato bodo oblikovali delovno skupino, ki bo preučila možnosti za njegovo ureditev.
V večini poslanskih skupin, čeprav v nekaterih neformalno, pa so nad tem presenečeni, še zlasti glede na parlamentarno prakso.
Vodja poslanske skupine LMŠ Brane Golubović je v izjavi za STA ocenil, da je zakon o poslancih še zlasti skupaj z zakonom o preprečevanju korupcije zelo jasen in poslanska funkcija ni združljiva z opravljanjem katere koli pridobitne dejavnosti. Zato ga zelo preseneča ugotovitev MVK.
"Prišli smo do točke, ko je na preizkušnji tudi ugled DZ," je navedel Golubović. Spomnil je na vrsto let veljavno pravilo, da poslanec ne more biti direktor podjetja. Nekateri poslanci so tako po njegovih besedah ob nastopu mandata zapirali svoja podjetja in odstopali s funkcij direktorjev, ker je bilo tako prav, zdaj pa določena služba DZ reče, da je to lahko. Tako je namreč Golubović razumel v medijih objavljen odgovor MVK.
Zato pričakuje, da na to vprašanje v DZ zelo jasno odgovorijo, tako na MVK kot morda celo na kolegiju predsednika DZ. Opozoril pa je, da ne govori le o poslancu Horvathu, saj da je on le odprl ta problem.
Tudi v SDS pričakujejo, da bodo o tej temi razpravljali na eni od prihodnjih sej MVK, so pojasnili za STA.
V poslanski skupini SD menijo, da je zakonodaja s področja nezdružljivosti opravljanja poslanske z drugimi funkcijami dovolj jasna in da sočasno opravljanje poslanske in direktorske funkcije ni mogoče. Vse morebitne dileme, ki se v tem primeru pojavljajo, pa morata po njihovem mnenju čim prej razrešiti najprej Komisija za preprečevanje korupcije in nato eventualno še MVK, so navedli za STA.
Tudi vodja poslanske skupine Levica Matej T. Vatovec ocenjuje, da zakon o poslancih jasno določa nezdružljivost poslanske funkcije z opravljanjem pridobitne dejavnosti, zato gre pri tej zadevi po njegovem mnenju za neprimerno izmikanje. V izjavi za STA se je vprašal, ali bodo ob takšnih zadevah mižali, medtem ko istočasno sprejemajo etični kodeks poslancev.
Če poslanec Horvath po nastopu poslanskega mandata ni prenehal s funkcijo v gospodarski družbi, bi po ocenah Vatovca morali uporabiti zakon o poslancih in bi to morala obravnavati MVK.
V Levici bodo zadevo premislili, a po prepričanju Vatovca ni dopustno, da se ob tem kar tako zamahne z roko. Takšno ravnanje tudi krni ugled same institucije DZ, je še opozoril in spomnil, da ni malo poslancev, ki so bili pred nastopom mandata nosilci dejavnosti ali pa vključeni v organe odločanja družb.
Tudi v NSi 12. člen zakona o poslancih razumejo tako, da poslanska funkcija ni združljiva z opravljanjem pridobitne dejavnosti. To pomeni, da poslanci ne morejo hkrati opravljati poslanske funkcije in npr. voditi oz. upravljati podjetja.
"V NSi smo takšno razlago zakona vedno dosledno upoštevali. Kakršnekoli drugačne razlage zakona bi po našem mnenju škodovale integriteti funkcije poslanca in bi lahko poslance pripeljale v konflikt interesov," so navedli za STA.
Horvath se na vprašanja STA ni odzval.
Tax-Fin-Lex d.o.o.
pravno-poslovni portal,
založništvo in
izobraževanja
Tax-Fin-Lex d.o.o.
Železna cesta 18
1000 Ljubljana
Slovenija
T: +386 1 4324 243
E: info@tax-fin-lex.si
PONUDBA
Predstavitev portala
Zakonodaja
Sodna praksa
Strokovne publikacije
Komentarji zakonov
Zgledi knjiženj
Priročniki
Obveščanja o zakonodajnih novostih
TFL AI
TFL IZOBRAŽEVANJA
TFL SVETOVANJE
TFL BREZPLAČNO
Brezplačne storitve
Preizkusite portal TFL
E-dnevnik Lex-Novice
E-tednik TFL Glasnik
Dodatni članki