petek, 1.2.2019
Ljubljana, 01. februarja (STA) - Električna vozila le počasi najdejo pot do slovenskih kupcev, zato bi veljalo razmisliti o njihovi izključitvi iz obdavčitve z davkom na motorna vozila, menijo v sekciji za osebna motorna vozila pri Trgovinski zbornici Slovenije. Smiselna se jim zdi tudi ukinitev leta 2012 uvedenega dodatnega davka na motorna vozila.
Električna mobilnost se v Sloveniji uveljavlja prepočasi, so v torek na rednem letnem zboru menili člani sekcije za osebna motorna vozila pri Trgovinski zbornici Slovenije. Električni avtomobili imajo namreč med vsemi novimi vozili manj kot enoodstoten delež, pri tem pa so v nasprotju z večino drugih evropskih držav vključeni v dodatno obdavčitev vozil.
Službena električna vozila bi morala biti oproščena plačila bonitet. Ker na finančnem ministrstvu v zadnjih letih niso imeli posluha za takšne spremembe zakona o dohodnini, so predlog vključili v strategijo o alternativnih gorivih, za katero je bil sprejet tudi triletni akcijski načrt, ki ga je pripravljalo ministrstvo za infrastrukturo. V tem načrtu je za 100-odstotno električna službena vozila predlagana ukinitev plačila bonitete, za priključne hibride pa zmanjšanje na polovico, so sporočili iz sekcije.
Predlagajo tudi dodatno subvencijo, ki bi jo država namenila za nakup 100-odstotnega električnega vozila ali hibridnega vozila oz. zamenjavo vozila, ki je starejše od 10 let. S tem bi reševali problematiko starega voznega parka, saj je po nekaterih ocenah na slovenskem trgu več kot 200.000 vozil z motorjem, ki dosega največ standard euro 3.
Uvedba strožjih merilnih standardov za merjenje izpustov ogljikovega dioksida (WLTP) v letu 2019 bo vodila v povečanje izpustov za 25 odstotkov in več, so izračunali v sekciji. Zato naj se zvišajo tudi mejne vrednosti davčnih razredov pri davku na motorna vozila, v nasprotnem primeru grozi ekstremno povečanje obdavčitve avtomobilov, so opozorili.
Po drugi strani pa so zneski davka na motorna vozila lahko zgolj simbolični pri okoljsko spornih rabljenih vozilih iz uvoza. Vrednost teh vozil je namreč nizka.
Trgovci ob tem ugotavljajo, da se je prodaja vozil s prostornino motorja nad 2,5 litra po uvedbi dodatnega davka na motorna vozila v letu 2012 skoraj prepolovila. Medtem ko so jih v letih 2010 in 2011 registrirali 1963, so jih dve leti po uvedbi le še 1025. Zato predlagajo, naj se ta dodatni davek ukine.
Tax-Fin-Lex d.o.o.
pravno-poslovni portal,
založništvo in
izobraževanja
Tax-Fin-Lex d.o.o.
Železna cesta 18
1000 Ljubljana
Slovenija
T: +386 1 4324 243
E: info@tax-fin-lex.si
PONUDBA
Predstavitev portala
Zakonodaja
Sodna praksa
Strokovne publikacije
Komentarji zakonov
Zgledi knjiženj
Priročniki
Obveščanja o zakonodajnih novostih
TFL AI
TFL IZOBRAŽEVANJA
TFL SVETOVANJE
TFL BREZPLAČNO
Brezplačne storitve
Preizkusite portal TFL
E-dnevnik Lex-Novice
E-tednik TFL Glasnik
Dodatni članki