torek, 9.1.2018
Ljubljana, 09. januarja (STA) - Naročnikom zelenega javnega naročanja so odslej na posebni spletni povezavi na voljo novi primeri okoljskih zahtev in meril za vseh 20 predmetov zelenega javnega naročanja, objavljene so tudi kontaktne točke v pomoč naročnikom. To je predvidela nova uredba o zelenem javnem naročanju, ki je sicer začela veljati z januarjem.
Vlada je novo uredbo o zelenem javnem naročanju sprejela septembra lani, ministrstvo za javno upravo pa je v sodelovanju s posameznimi resorji in številnimi deležniki, tako gospodarskimi združenji, zbornicami, javnimi naročniki in različnimi strokovnjaki, pripravilo in objavilo priporočila za vse predmete zelenega javnega naročanja.
Kot so sporočili z ministrstva za javno upravo, je bistvena sprememba uredbe, da ta namesto dosedanjih izrecnih zahtev določa cilje, ki jih bodo za posamezne predmete obveznega zelenega naročanja morali pri vsakokratni oddaji upoštevati naročniki. Tako mora biti npr. 10 odstotkov živil ekoloških, 50 odstotkov elektrike iz obnovljivih virov, vsi računalniki pa morajo biti najbolj energetsko učinkoviti.
Vlada je ob sprejemu uredbe ministrstvoma za javno upravo ter za okolje in prostor naročila, naj skupaj s pristojnimi resorji pripravita in najpozneje v 10 dneh po uveljavitvi uredbe na spletu objavita tudi nove primere okoljskih zahtev in meril (ki imajo naravo priporočil, usmeritev oz. priročnika). Te so na voljo na spletni strani ministrstva za javno upravo.
Kot izhaja iz nove uredbe, je zeleno javno naročanje obvezno za 20 predmetov.
Upoštevanje okoljskih vidikov je obvezno pri naročanju električne energije, živil in gostinskih storitev, tekstilnih izdelkov, pisarniškega papirja in higienskih papirnatih izdelkov, elektronske pisarniške opreme, televizorjev, hladilnikov, zamrzovalnikov in njihovih kombinacij, pralnih, pomivalnih in sušilnih strojev, sesalnikov in klimatskih naprav, pohištva, grelnikov vode, grelnikov prostora in njihovih kombinacij ter hranilnikov tople vode.
Poleg tega je zeleno javno naročanje obvezno za sanitarne armature, opremo za stranišča na splakovanje in opremo za pisoarje, stenske plošče, projektiranje oz. izvedbo gradnje stavb, projektiranje oz. izvedbo gradnje cest, cestna vozila, pnevmatike, električne sijalke in svetilke ter razsvetljavo v notranjih prostorih, cestno razsvetljavo in prometno signalizacijo, čistila, storitve čiščenja in storitve pranja perila, vrtnarske storitve, kmetijske in druge proizvode ter opremo in stroje za vrtnarjenje.
Izjeme so naročanje blaga, storitev ali gradnje v humanitarne namene, za blagovne rezerve, ko je treba zaradi varnostnih ali higienskih zahtev upoštevati drugačne standarde ali ko je predmet javnega naročanja stavbno pohištvo, ki je v primeru ugotovljene prekomerne hrupne prometne obremenjenosti na zasebni lastnini namenjeno zagotavljanju pasivne protihrupne zaščite.
Uredba ministrstvu, pristojnemu za javna naročila, nalaga pripravo poročilo o oddanih zelenih javnih naročilih v preteklem letu - tega mora pripraviti najpozneje do 30. septembra tekočega leta. Poročilo, tega bo ministrstvo prvič pripravilo leta 2019, mora med drugim vsebovati število in vrednost oddanih zelenih javnih naročil ter delež oddanih zelenih javnih naročil glede na število in vrednost vseh oddanih javnih naročil.
Na ministrstvu za javno upravo sicer opažajo napredek na tem področju. V letu 2015 je bilo 16 odstotkov javnih naročil okolju bolj prijaznih, v letu 2016 pa je bilo že več kot 30 odstotkov javnih naročil takšnih, ki so upoštevali okoljske kriterije.
Tax-Fin-Lex d.o.o.
pravno-poslovni portal,
založništvo in
izobraževanja
Tax-Fin-Lex d.o.o.
Železna cesta 18
1000 Ljubljana
Slovenija
T: +386 1 4324 243
E: info@tax-fin-lex.si
PONUDBA
Predstavitev portala
Zakonodaja
Sodna praksa
Strokovne publikacije
Komentarji zakonov
Zgledi knjiženj
Priročniki
Obveščanja o zakonodajnih novostih
TFL AI
TFL IZOBRAŽEVANJA
TFL SVETOVANJE
TFL BREZPLAČNO
Brezplačne storitve
Preizkusite portal TFL
E-dnevnik Lex-Novice
E-tednik TFL Glasnik
Dodatni članki