komunalni odpadki - ravnanje s komunalnimi odpadki - cena storitve - upravna zadeva - akt, ki se lahko izpodbija v upravnem sporu - zavrženje tožbe
Odločanje o razmerjih, ki se nanašajo na koncesijske pogodbe, ni upravna zadeva, enako pa velja tudi za razmerja, ki so bila vzpostavljena s pogodbo o opravljanju javne gospodarske službe, zato Upravno sodišče RS o tovrstnih sporih ne more odločati v upravnem sporu.
inšpekcijski postopek - ukrep gradbenega inšpektorja - neskladna gradnja - rušitev dela objekta
Tožečim strankam ni bilo izdano spremenjeno gradbeno dovoljenje, zato jim je bila utemeljeno izrečena rušitev neskladno zgrajenega dela objekta, na podlagi določbe drugega odstavka 153. člena ZGO-1.
tujec - dovoljenje za začasno prebivanje - pogoji za izdajo dovoljenja - združitev družine - obrazložitev odločbe - bistvena kršitev pravil postopka
Izpodbijane odločbe ni mogoče preizkusiti, saj iz nje in upravnega spisa ne izhaja, da bi tožena stranka po tem, ko je ugotovila, da obstoji razlog za neizdajo dovoljenja za začasno prebivanje družinskemu članu, ugotavljala ter ocenila naravo ter trdnost družinskega razmerja, glede na konkretni primer pa tudi dolžino prebivanja zakonca tožeče stranke v RS ter obstoj družinskih, kulturnih in socialnih vezi z matično državo.
sodni izvedenec - razrešitev sodnega izvedenca - pobuda za razrešitev sodnega izvedenca - položaj stranke v postopku
Tožnik v obravnavanem postopku, četudi je dal pobudo zanj, ni bil stranka postopka, to je oseba, na katere zahtevo je začet postopek ali zoper katero teče postopek.
Tožnik v postopku ni imel niti položaja stranskega udeleženca. Njegova zahteva, naj se mu prizna ta položaj, je bila zavrnjena s sklepom št. 705-1837/2012/38 z dne 3. 3. 2014. Zoper njega je bilo možno sprožiti upravni spor, česar pa tožnik po podatkih upravnih spisov ni storil. Šele če bi bil tožniku ta status priznan, bi lahko izpodbijal odločitev o ustavitvi postopka za razrešitev sodnega izvedenca.
brezplačna pravna pomoč - vračilo prejete brezplačne pravne pomoči - subrogacija terjatve v korist države - dolžnost države terjati - nemožnost izterjave
Republika Slovenija bi morala na podlagi 46. člena ZBPP stroške, če jih nasprotna stranka ni plačala sama, od nje izterjati. Na podlagi 48. člena ZBPP je namreč upravičenec do BPP dolžan povrniti le stroške, ki jih Republika Slovenija ne bi izterjala. To pa pomeni, da bi Republika Slovenija morala znesek plačanih stroškov iz naslova BPP od nasprotne stranke terjati. Če jih ni terjala, po presoji sodišča tudi kasnejša nemožnost izterjave ne more pomeniti, da je obveznost vračila stroškov, plačanih iz naslova BPP, prešla na upravičenca do BPP.
Odločitev o vročitvi odločbe pomeni odločanje o tem, ali so v zadevi izpolnjeni pogoji, da se tujega postopka udeležuje oseba, ker bi v njem lahko varovala svoje pravne koristi (43. člen ZUP). Taka oseba lahko vloži pritožbo šele, ko ji je vročena odločba in s tem procesnim dejanjem priznano, da ima zaradi varstva svojih pravic in pravnih koristi pravico udeleževati se postopka. V takem primeru se oseba v pritožbi ne more sklicevati na kršitev iz 2. točke drugega odstavka 237. člena ZUP (da ji ni bila dana možnost udeleževati se postopka kot stranska udeleženka).
Tožnik tako kot v upravnem postopku tudi v tožbi zatrjuje, da z ugotovljenimi razširitvami temeljne plošče ni posegel v pogoje, določene z gradbenim dovoljenjem, inšpekcijski organ pa svoje ugotovitve o preseganju teh pogojev ni pojasnil. V obrazložitvi svoje odločitve navaja le, da je tožnik pri gradnji temeljne plošče objekta nepravilnih tlorisnih dimenzij izvedel razširitve temeljne plošče, ne pa tudi, kateri pogoj oz. pogoji iz gradbenega dovoljenja so bili s tem preseženi.
ZSZ (1984) člen 58, 62. ZGO-1 člen 218b, 218b/1, 218b/1-2.
nadomestilo za odmero stavbnega zemljišča - dostop do javnega cestnega omrežja - cesta, ki poteka po zemljišču, ki je v lasti tretje osebe
Pravna ureditev uporabe povezovalne poti (npr. s pogodbeno ustanovitvijo stvarne služnosti ali z določitvijo nujne poti v nepravdnem postopku) na vprašanje možnosti dejanskega dostopa ne vpliva. Zato v obravnavanem primeru za presojo dopustnosti odmere NUSZ niti ni odvisna od vprašanja zakonitosti in legalnosti občinskega odloka o kategorizaciji javnih cest.
URS člen 22. ZDavP-2 člen 12, 12/2, 48, 48/7, 57, 57/5, 284, 284/2, 336. ZDoh-2 člen 82, 82-6.
dohodnina od obresti - davčni odtegljaj - popravek obračuna davčnega odtegljaja - aktivna legitimacija - sodelovanje v postopku - načelo enakega varstva pravic
Po presoji Ustavnega sodišča stališče, da ima le plačnik davka možnost predložiti popravek obračuna davčnega odtegljaja, posega v pravico pritožnika do enakega varstva pravic iz 22. člena Ustave. To velja toliko bolj, kadar gre za popravek obračuna davčnega odtegljaja, ki se nanaša na dokončen davek. Temeljna obveznost plačila davka, tudi v okviru obračuna davčnega odtegljaja, je še vedno na davčnem zavezancu kot nosilcu davka, ki je dejanski plačnik davka in se mu zaradi plačila davka zmanjša premoženje. Glede na to, da je sodišče na odločbo Ustavnega sodišča vezano, naj tožena stranka v ponovljenem postopku v tej zadevi tožniku v postopku popravka davčnega obračuna v zvezi z njegovo zahtevo za vračilo davka, omogoči sodelovanje v davčnem postopku na način, da bo spoštovana bistvena pravica iz 22. člena Ustave. Ta je v tem, da se posamezniku zagotavlja možnost, da se udeležuje postopka, v katerem se odloča o njegovi pravici ali pravni koristi ter možnost, da se izjavi o dejstvih in okoliščinah, ki so pomembne za odločitev o njegovi pravici. Ugotovljeno pravno praznino je tako v obravnavanem primeru (ne glede na formalno pravno poimenovanje vloge) treba zapolniti bodisi z analogno uporabo določb zakona o popravkih davčnega obračuna, bodisi z analogno uporabo določb ZDavP-2 o vračanju davka, po katerih se v primeru davčnih zavezancev v praksi omogoča preveritev pravilnosti davčnega obračuna, ki formalno gledano ne izkazuje preplačila in s tem podlage za vračilo davka.
kulturna dediščina - varstvo kulturne dediščine - vplivno območje kulturne dediščine - izločitev iz vplivnega območja kulturne dediščine - priprava prostorskega akta - smernice
Tožničino prvo vlogo („pobudo“) je mogoče razumeti izključno kot pripombe na smernice, ki jih po prvem odstavku 76. člena ZVKD-1 ministrstvo izda v postopku priprave prostorskega akta. Te smernice v primeru, če je za prostorski akt treba izvesti presojo vplivov, obsegajo tudi prikaz vplivnih območij. Ker gre za postopek sprejemanja splošnega abstraktnega pravnega akta, varstvo lastnikov parcel, ki so predmet tega akta, ni zagotovljeno v upravnem postopku, temveč v okviru sodelovanja javnosti pri pripravi tega akta.
ZUS-1 člen 22, 22/1, 28, 36, 36/1, 36/1-2. ZPP člen 112, 112/2.
tožba v upravnem sporu - rok za vložitev tožbe - pravočasnost tožbe - zavrženje tožbe
Rok 30 dni za vložitev tožbe zoper izpodbijano odločbo (ki je pričel teči naslednji dan po vročitvi odločbe, to je 12. 8. 2014) se je tako iztekel 10. 9. 2014. Tožnik pa je tožbo vložil 11. 9. 2014 (tega dne jo je oddal na pošto in priporočeno poslal sodišču, in ta dan se po drugem odstavku 112. člena ZPP, v zvezi s prvim odstavkom 22. člena ZUS-1, šteje za dan izročitve sodišču), zato je tožba prepozna. Prepozno tožbo mora sodišče zavreči (2. točka prvega odstavka 36. člena ZUS-1).
brezplačna pravna pomoč - pogoji za dodelitev brezplačne pravne pomoči - objektivni pogoj - verjetni izgled za uspeh - izvršilni postopek - ugovori v izvršilnem postopku
Navedba toženke, da izvršba pravilno poteka na podlagi veljavnega izvršilne naslova, je preuranjena. To nenazadnje izhaja tudi iz tožbe v tem upravnem sporu in priloženih listin, na podlagi katerih je mogoče sklepati, da želi tožnik v izvršilnem postopku uveljavljati, da izvršba poteka v širšem obsegu, kot izhaja iz pravnomočne sodbe, torej (deloma) celo brez izvršilnega naslova. Vendar pa ugotavljanje in presoja teh dejstev ni stvar upravnega spora, temveč bi to morala v postopku pred izdajo izpodbijane odločbe storiti toženka, ob upoštevanju prej omenjenega pravnega standarda očitnosti tožnikove možnosti za uspeh.
lokalne volitve - potrditev kandidatur - kandidat za člana sveta krajevne skupnosti - stalno prebivališče v volilni enoti
Stalno prebivališče v volilni enoti, v kateri kandidat kandidira, je zakonski pogoj, ki mora biti izpolnjen že ob vložitvi same kandidature. Zato se tožnik v pritožbi ne more uspešno sklicevati na očitno napako pri vpisu številke volilne enote. Gre namreč za materialni pogoj, katerega neizpolnjevanje ob vložitvi kandidature (oziroma do izteka roka za vložitev kandidatur) ni mogoče kasneje sanirati.
javni natečaj za zasedbo uradniškega delovnega mesta - kriteriji za izbiro kandidata - sodna presoja zakonitosti izbire
Skladno z upravno sodno prakso v tovrstnih zadevah je sodna presoja zakonitosti izbire kandidata za zasedbo uradniškega delovnega mesta glede pogojev oz. kriterijev, kadar ti niso natančno določeni ali objektivizirani s predpisi ali splošno sprejetimi standardi, ampak gre za profesionalne kriterije, zadržana. Zadržana presoja pa pomeni, da sodišče pristojnemu organu pušča določeno polje proste presoje in ugotovi nezakonitost v takšni odločbi le, če je odločitev tožene stranke očitno nerazumna.
Odlok o podelitvi koncesije za izvajanje socialnovarstvene storitev Pomoč družini na domu v Občini Apače člen 7.
koncesija za izvajanje socialnovarstvene storitve - podelitev koncesije - izbira koncesionarja - merila za izbor koncesionarja
Organ je svojo oceno, s katero je izbrani koncesionarki po merilu dodelil več točk, v izpodbijani odločbi ustrezno obrazložil. Ustrezno je utemeljil prednosti, ki jih je upošteval pri programu dela izbrane koncesionarke in pomanjkljivost v programu dela tožnika. To pa po mnenju sodišča pomeni, da pri točkovanju po navedenem merilu ni kršil razpisnih meril.
Javni razpis za izbor mentorjev novim mladim raziskovalcem za leto 2014 točka 5. Pravilnik o postopkih (so)financiranja, ocenjevanja in spremljanju izvajanja raziskovalne dejavnosti člen 35, 94.
javni razpis - pogoji javnega razpisa - mladi raziskovalci - izbor mentorjev novim mladim raziskovalcem - prijavitelj na javnem razpisu
Člani strokovnega telesa so pri potrjevanju preusmeritve na drugo področje pravilno upoštevali predvsem OECD (SCI, SSCI) področja objav kandidata za mentorja in vsebino prijav.
Članice univerze nastopajo v pravnem prometu pri opravljanju dejavnosti za uresničevanje nacionalnega programa visokega šolstva samostojno, v imenu in za račun univerze, kar pa ne velja za izvajanje raziskovalne in razvojne dejavnosti, katere izvajanje temelji na Resoluciji o raziskovalni in inovacijski strategiji Slovenije. Članice univerze na podlagi predmetne prijave tako ni mogoče šteti za prijaviteljico na javnem razpisu.
pritožba - rok za vložitev pritožbe - zavrženje pritožbe
Tožnica je pritožbo zoper sklep o dovolitvi izvršbe vložila po poteku 15-dnevnega zakonitega roka. Zato je drugostopenjski organ ravnal pravilno, ko je tožničino pritožbo, vloženo po poteku 15-dnevnega roka, s sklepom zavrgel kot prepozno.
lokalne volitve - volitve članov občinskega sveta - določanje kandidatov politične stranke - postopek za določitev kandidatov - pravila politične stranke - obseg preverjanja volilne komisije
Predlagatelj je listi kandidatov priložil vse listine iz 72. člena ZLV, na podlagi katerih je toženka ugotovila, da sta bili listi kandidatov pravilno potrjeni na konvenciji stranke in da je bilo v skladu z internimi pravili stranke kandidaturi predloženo tudi pozitivno mnenje predsedstva stranke A. S tem pa je toženka v zadostni meri izpolnila dolžnost preverjanja pravilnosti postopka določitve liste kandidatov glede na pravila politične stranke. Ni namreč dolžnost toženke, da bi morala izven navedenega obsega ugotavljati, ali je bil celoten postopek določitve kandidatov v skladu s pravili stranke in to v odločbi tudi pojasnjevati. Takšna razlaga bi bila neskladna s kratkimi roki, določenimi v ZLV za odločitve volilne komisije.