• Najdi
  • <<
  • <
  • 6
  • od 11
  • >
  • >>
  • 101.
    sodba II U 51/2011
    18.5.2011
    UM0010675
    ZNB člen 22, 22c, 22c/3. ZUP člen 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197.
    opustitev obveznega cepljenja otroka - strokovno mnenje komisije za cepljenje - seznanitev stranke s strokovnim mnenjem
    Ker se s strokovnim mnenjem komisije za opustitev cepljenja ni postopalo kot z izvedenskim mnenjem po pravilih, ki jih določajo določbe od 189. do 197. člena ZUP, tožeči stranki s tem ni bila dana možnost, da se izjavi o dejstvih in okoliščinah, pomembnih za izdajo odločbe.
  • 102.
    sodba I U 1486/2010
    18.5.2011
    UL0004711
    ZVet-1 člen 66. ZUP člen 224, 224/2, 224/2-2.
    koncesija - veterinarska služba - razpisni pogoji - izpolnjevanje razpisnih pogojev
    Tožnik je odločbo o verifikaciji z dne 4. 5. 2010 prejel isti dan. Zoper njo je imel določen 8 dnevni rok za pritožbo. To pomeni, da je postala odločba veljavna v smislu izvršljivosti, po 5. 5. 2010. Tako tožnik obravnavanega pogoja ob prijavi in izteku razpisnega roka ni izpolnjeval.
  • 103.
    sodba II U 388/2009
    18.5.2011
    UM0010685
    ZEN člen 39, 39/1, 39/2.
    zemljiški kataster - evidentiranje urejene meje - spor o poteku meje - sprožitev sodnega postopka ureditve meje - domneva strinjanja z ugotovljenim potekom meje
    Razlogi, zakaj stranka v roku, ki ga določa zakon, sodnega postopka ureditve meje ni sprožila, na obstoj domneve o strinjanju z ugotovljenim potekom meje ne morejo imeti vpliva.
  • 104.
    sodba II U 146/2010
    18.5.2011
    UM0010731
    ZPCP-2 člen 90, 90/4.
    dovolilnice - določitev letnega načrta dovolilnic za mednarodni cestni prevoz blaga - rok za določitev letnega načrta dovolilnic
    Rok za določitev letnega načrta dovolilnic je instrukcijski, torej rok, v primeru prekoračitve katerega zakon ne predvideva nobene posledice.
  • 105.
    sodba I U 1722/2010
    18.5.2011
    UL0004589
    ZDIJZ člen 1, 1/1, 6, 6/1, 6/1-2. ZSkuS člen 2, 3, 3/2, 3/4, 4, 9, 9/1, 9/1-1. ZR člen 51, 51/3. ZSŠP člen 2, 2/2.
    informacija javnega značaja - zavezanec za dostop do informacij javnega značaja - pravna oseba javnega prava - nosilec javnega pooblastila
    Tožeča stranka je nosilec javnega pooblastila, čim pa je nosilec javnega pooblastila, pa je po 1. odstavku 1. člena ZDIJZ že samo zaradi tega zavezanec po ZDIJZ. Ne glede na to pa je tožeča stranka zavezanec po ZDIJZ tudi zaradi tega, ker je pravna oseba javnega prava.
  • 106.
    sodba I U 129/2010
    18.5.2011
    UL0006028
    ZUP člen 135, 135/4.
    ugotovitev stalnega prebivališča tujca - dopolnilna odločba - ustavitev postopka - ustavitev postopka začetega po uradni dolžnosti
    Tožena stranka, ki je postopek začela po uradni dolžnosti na podlagi 8. točke izreka odločbe Ustavnega sodišča RS št. U-I-246/02-28. Tožnik je bil sprejet v državljanstvo z odločbo z dne 23. 5. 2001, ki mu je bila osebno vročena dne 5. 6. 2001, tako da je od tega dne dalje državljan Republike Slovenije, do navedenega datuma pa je na podlagi 13. člena Ustavnega zakona užival enakopraven status z državljani Republike Slovenije (z izjemo možnosti nakupa nepremičnin).
  • 107.
    sklep I U 630/2010
    18.5.2011
    UL0004686
    ZUS-1 člen 2, 2/1, 5, 5/1.
    davek na motorna vozila - akt, ki se lahko izpodbija v upravnem sporu - zavrženje tožbe
    Tožnik je pri prvostopenjskemu organu vložil zahtevo za vračilo preveč plačanega DMV, o kateri pa še ni odločeno. Torej postopek odločanja o tožnikovi zahtevi ni končan. Pri izpodbijani odločbi tako ne gre za akt iz 5. člena ZUS-1, zoper katerega bi bil dovoljen upravni spor.
  • 108.
    sodba I U 1854/2010, enako tudi I U 1853/2010, I U 1851/2010
    18.5.2011
    UL0004835
    ZUP člen 2, 129, 129/1-1.
    upravni akt - obvestilo o vpisu objektov v zbirni kataster gospodarske javne infrastrukture - pravica do pritožbe
    Obvestilo o vpisu objektov v zbirni kataster gospodarske javne infrastrukture ni upravni akt, ki se lahko izpodbija s pravnim sredstvom.
  • 109.
    sodba I U 1124/2010
    18.5.2011
    UL0004695
    ZDDV-1 člen 68, 68/2, 68/3.
    DDV - vstopni DDV - odbitek vstopnega DDV - popravek odbitka DDV - investicijsko blago - nevtralnost DDV
    Po 68. členu ZDDV-1 mora davčni zavezanec prvotni odbitek popraviti, če je odbitek višji ali nižji od odbitka, do katerega je bil davčni zavezanec upravičen. Davčni zavezanec mora opraviti popravek, če se po opravljenem obračunu spremenijo dejavniki, ki so bili uporabljeni pri določitvi zneska za odbitek, kot npr. odpovedi nakupov ali znižanja cen, razen v primeru uradno dokazanega uničenja ali izgube ter v primeru dajanja daril manjših vrednosti ali dajanja vzorcev iz 7. člena ZDDV-1 (2. in 3. odstavek 68. člena ZDDV-1). Po 110. členu PZDDV-1 je s spremembo dejavnikov, ki so bili uporabljeni pri določitvi zneska za odbitek DDV, mišljena sprememba pogojev, ki so bili odločilni za odbitek na začetku uporabe osnovnega sredstva, naknadna sprememba teh pogojev pa privede do večjega ali manjšega odbitka glede na začetno stanje.
  • 110.
    sklep I U 1565/2010
    18.5.2011
    UL0004612
    ZUS-1 člen 36, 36/1, 36/1-6.
    upravni spor - dopustnost upravnega spora - pravni interes - odpravljen akt
    Akt, ki se izpodbija v tem sporu, je bil že odpravljen s sodbo upravnega sodišča, zaradi česar tudi morebitna ugoditev tožbi pravnega položaja tožeče stranke ne bi v ničemer izboljšala.
  • 111.
    sodba II U 163/2011
    18.5.2011
    UM0010679
    ZBPP člen 13. ZSV člen 22, 22/1, 27a, 27č, 27č/1.
    brezplačna pravna pomoč - pogoji za dodelitev brezplačne pravne pomoči - finančni pogoj - občasni in neperiodični dohodki - kmetijska subvencija
    V zadnjem trimesečju pred mesecem vložitve prošnje za dodelitev brezplačne pravne pomoči prejeta kmetijska subvencija se pri ugotavljanju upoštevanega mesečnega dohodka preračuna na povprečni mesečni znesek, kar pomeni, da se kot relevanten mesečni dohodek zadnjega trimesečja upošteva le pozitivna razlika med minimalnim dohodkom po ZSV in na že naveden način ugotovljenim povprečnim mesečnim zneskom prejete subvencije.
  • 112.
    sodba in sklep I U 105/2011
    17.5.2011
    UL0005313
    ZPSV člen 4, 6, 16, 17. ZPIZ-1 člen 15, 17. ZZVZZ člen 15.
    prispevki za socialno varnost - samostojni podjetnik posameznik - dopolnilna dejavnost
    Tožnica v času, ko je bila registrirana kot samostojna podjetnica posameznica, ni plačevala prispevkov za socialno varnost, ki so z zakonom določene obvezne dajatve. Če zavezanec obveznih dajatev v skladu z ZPSV ne plača, jih odmeri in opravi izvršbo davčni organ. V zvezi z ugovorom tožnice, da je dejavnost opravljala dopolnilno, sodišče pojasnjuje, da glede na določbe 15. člena ZPIZ-1, 17. člena ZPIZ-1 in 5. točke 15. člena ZZVZZ opravljanje dejavnosti kot „dopolnilne“ ni vezano na odločitev osebe, ki se vpisuje v register samostojnih podjetnikov, temveč na izpolnjevanje pogojev, ki jih določata ZPIZ-1 oziroma ZZVZZ.
  • 113.
    sodba IV U 66/2011
    17.5.2011
    UC0030204
    ZBPP člen 24. ZFPPIPP člen 382, 382/2, 399.
    brezplačna pravna pomoč - pogoji za dodelitev brezplačne pravne pomoči - objektivni pogoj - osebni stečaj - odpust obveznosti
    Namen postopka osebnega stečaja je, da vsi upniki prejmejo plačilo svojih navadnih terjatev do stečajnega dolžnika. Hkrati pa zakon določa, da terjatve upnikov ne prenehajo, tudi če niso plačane iz razdelitvene mase stečajnega dolžnika. Glede na to, da tožnik, ki je dal predlog za uvedbo stečajnega postopka, nesporno nima nobenega premoženja, uvedba stečajnega postopka proti njemu nima nobene pravne podlage.

    Pravilna je tudi presoja tožene stranke, da tožnik ne izpolnjuje pogojev za odpust obveznosti po določbi 399. člena ZFPPIPP, saj je nesporno, da je bil pravnomočno obsojen za kaznivo dejanje poneverbe in neupravičene uporabe tujega premoženja po členu 209/III-I KZ-1, obsodba pa še ni izbrisana iz kazenske evidence
  • 114.
    sodba IV U 73/2011
    17.5.2011
    UC0030249
    ZBPP člen 24. ZUP člen 214. ZPP člen 367, 367a.
    brezplačna pravna pomoč - pogoji za dodelitev brezplačne pravne pomoči - objektivni pogoj - predlog za dopustitev revizije - obrazložitev odločbe
    Uporaba instituta predloga za dopustitev revizije je zelo omejena, kar pomeni, da bi tožena stranka morala obrazložiti, zakaj je presodila, da je v zadevi prosilka (utemeljeno) upravičena do dodelitve BPP, torej bi morala (obrazloženo) utemeljiti ali so v zadevi izpolnjeni v določbi 367. in 367.a člena ZPP navedeni pogoji za dopustitev revizije. Tega pa tožena stranka ni storila, kar pomeni, da je tožena stranka nepravilno uporabila določbe ZUP, ki se nanašajo na obrazložitev odločbe.
  • 115.
    sodba IV U 187/2009
    17.5.2011
    UC0030206
    ZVVJTO člen 6, 6/1.
    vlaganja v javno telekomunikacijsko omrežje - vračilo vlaganj - višina vračila
    Po določbi 6. člena ZVVJTO je bila določitev načina in višine ugotavljanja sorazmernih deležev vračila v domeni same lokalne skupnosti.
  • 116.
    sodba I U 1821/2010
    17.5.2011
    UL0004796
    ZDDPO-1 člen 11. SRS (2006) standard 14.10.
    davek od dohodkov pravnih oseb - davčno priznani odhodki - verodostojnost izkaza poslovnega izida - stroški storitev
    Verodostojnost izkaza poslovnega izida oziroma letnega poročila je tako zahteva SRS, kot tudi zahteva zakona o obdavčenju, ki napotuje na njihovo uporabo. Po naravi stvari je pogojena z verodostojnostjo podatkov o posameznih poslovnih dogodkih, ki so predmet knjigovodskega evidentiranja, in s tem z verodostojnostjo listin, ki so podlaga za knjiženje. Kot izhaja iz 2. točke Uvoda v SRS (2006), je uporaba SRS 20 do 24 le priporočena, ni pa obvezna, ker gre po njihovi vsebini za pravila skrbnega računovodenja in torej le za način sicer obveznega zagotavljanja pravilnosti in resničnosti podatkov. Ko gre za stroške (materiala in) storitev, pa se le-ti po izrecni določbi SRS 14.10 lahko pripoznajo le na podlagi listin, ki dokazujejo njihovo povezanost z gospodarskimi koristmi.
  • 117.
    sodba IV U 207/2010
    17.5.2011
    UC0030207
    ZGO-1 člen 123. Odlok o prostorsko ureditvenih pogojih za območje urejanja MS5/1 in MS5/2 – Nove Fužine – zahodni del člen 8, 31.
    gradbeno dovoljenje - nadomestna gradnja - novogradnja
    Pojem nadomestna gradnja pomeni odstranitev obstoječega objekta in gradnjo novega objekta. Če je v prostorskem aktu navedeno, da se lahko izvaja samo nadomestna gradnja, to pomeni, da se lahko obstoječi objekt odstrani in na mestu poprej odstranjenega objekta postavi nov objekt, ki je po velikosti in namembnosti enak odstranjenemu objektu. Določba 123. člena ZGO-1B torej predpisuje način izvajanja nadomestne gradnje, skladno z določbami prostorskega akta, v konkretnem primeru Odloka.
  • 118.
    sodba I U 373/2010
    17.5.2011
    UL0006072
    ZDoh-1 člen 35, 42, 47.
    davek od dohodkov iz dejavnosti - davčno priznani odhodki - olajšava za investiranje
    ZDoh-1 v 42. členu taksativno našteva odhodke, ki se zavezancu po tem zakonu ne priznajo. Ta določba ne predstavlja celovite specialne ureditve, ki bi izključevala uporabo predpisov, na katere napotuje 35. člen ZDoh-1, temveč le dodatno določa odhodke, ki se zavezancu po tem zakonu ne priznajo.

    Olajšava za investiranje se po 47. členu ZDoh-1 ne prizna za investiranje v vsa osnovna sredstva po SRS 1. Med drugim je ni mogoče uveljavljati iz naslova vlaganj v pohištvo, tudi v primeru, ko gre za opredmeteno osnovno sredstvo, s katerim se dosegajo prihodki.
  • 119.
    sklep I U 287/2010
    17.5.2011
    UL0004912
    ZVS-1 člen 28, 28/3, 28/4.
    upravni spor - molk organa - tožba zaradi molka organa - procesne predpostavke
    Šele, če so izčrpana pravna sredstva po ZUP, lahko stranka uveljavlja sodno varstvo svojih pravic v upravnem sporu po pravilih ZUS-1. To velja tudi v primeru molka upravnih organov.
  • 120.
    sodba in sklep IV U 80/2010
    17.5.2011
    UC0030238
    ZSRR-1 člen 23, 29.
    evidenca subjektov spodbujanja razvoja na regionalni ravni - izbris subjekta iz evidence - predlagatelj izbrisa - pravni interes
    Tožeča stranka ne more uspeti z ugovori, v katerih meni, da bi bila tožena stranka dolžna preveriti utemeljenost odvzema javnih pooblastil. Takšno preverjanje namreč presega pristojnosti tožene stranke, saj so zveza ali občine pri odločitvi o tem, kdo bo na določenem (njihovem) območju izvajal naloge v javnem interesu, suverene. Prav tako ne more uspeti z ugovorom, da Svet regije ni legitimiran za predlaganje izbrisa.
  • <<
  • <
  • 6
  • od 11
  • >
  • >>