URS člen 15, 33, 35. Odlok o cestnoprometni ureditvi člen 33, 34, 35, 36. ZUS-1 člen 2.
izdaja dovolilnice - dovolilnica za prevoz območja za pešce z veljavnostjo izven dostavnega časa - poseg v ustavne pravice - varstvo ustavne pravice
Za varen in nemoten potek prometa na občinskih cestah so odgovorne občine, ki določijo prometno ureditev oziroma prometne omejitve, pri čemer so osebe s stalnim prebivališčem lahko po zakonu pozitivno diskriminirane v zvezi z omejitvami pri uporabi javne ceste.
Z omejitvijo prometa v smislu določil 33., 34., 35. in 36. člena Odloka o cestnoprometni ureditvi ne gre zgolj za način uresničevanja pravice do nemotenega uživanja lastnine in zasebnosti, ampak gre zaradi intenzivnosti omejevanja te pravice za poseg v to pravico, ki ga je treba presojati prek načela sorazmernosti. Tožena stranka, ker je zmotno štela, da ne gre za poseg v ustavno pravico tožnice, izpodbijane odločbe ni izdala ob upoštevanju in ustreznem varstvu omenjene ustavne pravice tožnice.
ZJC člen 47, 47/2, 68, 68/2. Pravilnik o projektiranju cest člen 56.
ukrep prometnega inšpektorja - objekt za oglaševanje - odstranitev objekta - varovalni pas regionalne ceste
Glede na dejansko stanje, ki je ugotovil upravni organ, je treba upoštevati določbo 68. člena ZJC, ki omejuje rabo prostora v varovalnem pasu državnih cest, in v tej zvezi določbo 56. člena Pravilnika o projektiranju cest, ki v tretjem odstavku 56. člena postavitev konstrukcij in objektov za obveščanje in oglaševanje dopušča ob cesti z minimalnim odmikom 5 m od zunanjega roba vozišča in na oddaljenosti več kot 100 m pred oziroma 50 m za kanaliziranim križiščem.
zamenjava vozniškega dovoljenja - uporaba podzakonskega predpisa
Predmet spora je dokončni upravni akt, s katerim je prvostopni organ zavrnil tožnikovo vlogo za izbris opombe (21800 A le do 50 km/h) v vozniškem dovoljenju upoštevaje, da je tožnik dne 29. 10. 2009 opravil vozniški izpit za voznika motornih vozil kategorije A (brez omejitev).
Pri svoji odločitvi se je prvostopni organ oprl na določila 1. odstavka 147. člena ZVCP, veljavnega v času odločanju o tožnikovem zahtevku v povezavi s tedaj veljavnimi določili Pravilnika o vozniških dovoljenjih, ki je bil izdan na podlagi noveliranega ZVCP (ZVCP-1E). Slednji med drugim v 102. členu določa, da morajo vsi imetniki vozniških dovoljenj najpozneje v 10-ih letih od uveljavitve tega zakona zamenjati vozniška dovoljenja, izdana na obrazcih, predpisanih med drugim s Pravilnikom o vozniških dovoljenjih (Uradni list RS, št. 117/02, 100/03 in 59/04) ali Pravilnikom o vozniških dovoljenjih (Uradni list RS, št. 80/05) z vozniškim dovoljenjem na obrazcu, ki bo predpisan v skladu z Direktivo 2006/126/ES. Ob zamenjavi vozniškega dovoljenja obdržijo imetniki vozniških dovoljenj vse pravice, ki izhajajo iz tega vozniškega dovoljenja.
ZIN člen 33, 33/2, 33/3. Odlok o občinskih javnih cestah ter drugih javnih površinah v Občini Krško člen 62.
ukrep občinskega inšpektorja za ceste - občinska cesta - nekategorizirana občinska cesta - prepoved ogrožanja ceste in prometa
Na podlagi 62. člena Odloka o občinskih javnih cestah ter drugih javnih površinah je prepovedano začasno ali trajno zasesti kategorizirano občinsko cesto ali njen del, izvajati ali opustiti kakršna koli dela na cesti in zemljišču ali objektih ob cesti, ki bi utegnila poškodovati celo ali objekte na njej ali ogrožati promet na cesti. V konkretnem primeru je odločilno dejstvo, da gre za nekategorizirano javno pot, ki je namenjena javnemu prometu, ter da jo je tožnik z namestitvijo ovir na njej ogrozil za promet.
razlastitev - javna cesta - nepremičnina v zasebni lasti - javna korist
Razlastitev po 19. členu ZJC-B je možnost, da se legalizira protiustavni položaj, ki je bil povzročen z določitvijo nepremičnin v zasebni lasti za javno cesto. Vendar v razlastitvenem postopku odlok o kategorizaciji občinskih javnih cest sam po sebi ni akt iz tretjega odstavka 93. člena ZUreP-1, za katerega velja zakonska domneva, da izkazuje javno korist. Javna korist je v primeru razlastitve po 19. členu ZJC-B izkazana, če po nepremičnini, po kateri poteka obstoječa javna cesta, poteka cestni promet v skladu s prvim odstavkom 2. člena ZJC.
V postopku razlastitve po 19. členu ZJC-B odloka o kategorizaciji občinskih javnih cest ne bi bilo mogoče upoštevati tedaj, če bi bilo ugotovljeno, da je nezakonit, ker niso izpolnjeni pogoji za kategorizacijo javne ceste oziroma zaradi tega ne bi bila izkazana javna korist za razlastitev.
ZVCP-1 člen 173. Pravilnik o vozniškem izpitu člen 7.
vozniški izpit - teoretični del vozniškega izpita - odstranitev z izpita - uporaba nedovoljenih pripomočkov
Na podlagi Pravilnika o vozniškem izpitu izpitna komisija lahko odstrani kandidata z izpita, če ta pri izpitu uporablja nedovoljene pripomočke. Tožena stranka je pravilno ugotovila dejansko stanje v tem pogledu (uporaba nedovoljenih pripomočkov). Sodišče tako tožbenih ugovorov, ki se nanašajo na neresnične navedbe članov komisije glede opravljanja izpita, kar je bistveno za presojo zadeve, ni upoštevalo.
ZIN člen 32. ZJC člen 14. Odlok o občinskih cestah v Občini Litija člen 46, 62.
ukrep občinskega inšpektorja - občinska cesta - ovira na cesti - odstranitev ovire
V obravnavanem primeru sta skali onemogočali promet na javni poti in s tem ovirali njeno uporabo kot tudi ogrožali varnost javnega prometa in udeležencev v prometu. Ob tako ugotovljenem dejanskem stanju je občinski inšpektor pravilno odredil odstranitev navedenih skal v skrajšanem postopku, saj je šlo za nujni primer v javnem interesu, ki ga ni bilo mogoče odlagati.
ZJC člen 14, 14/1, 14/1-1, 14/1-14. Odlok o občinskih cestah v Občini Piran člen 43, 43/1, 43/1-4.
občinska cesta - javna pot - ovira na cesti - odstranitev ovire - lastništvo zemljišča
Tožnik bi ugovore v zvezi z lastništvom zemljišča, po katerem naj bi delno potekala sporna cesta, lahko uveljavljal v postopku kategorizacije ceste kot javne poti, nepomembni pa so v tem postopku, ko je bila cesta z Odlokom že kategorizirana kot javna pot.
inšpekcijski postopek - ukrep komunalnega inšpektorja - javna cesta - vzpostavitev prometnega stanja
Iz podatkov v spisu je razvidno, da je bil dne 9. 4. 2010, ob prisotnosti policistov PP Kamnik, kot tudi tožnika in njegove žene, pri tožniku opravljen inšpekcijski pregled, pri katerem je bilo ugotovljeno, da je tožnik prekopal javno cesto v dolžini cca 80 metrov in s tem onemogočil vožnjo po tej cesti, kar je potrjeno tudi s fotografijami v spisu. Ob tako ugotovljenem dejanskem stanju je izpodbijana odločba pravilna in zakonita.
ZGO-1 člen 49b, 49b/4. ZJC člen 6, 6/3, 6/3-1, 14, 14/1, 14/1-14. ZUP člen 213.
priključek nameravane gradnje na javno pot - soglasje upravljalca javne poti - pravna podlaga izdaje soglasja - napačna uporaba materialnega prava - izrek upravne odločbe
Javna pot že po definiciji ni izpolnjevala pogojev po Pravilniku o projektiranju cest, zato v tej zadevi (priključitve na javno pot) njegove določbe niso mogle biti pravna podlaga odločanja.
Izrek je najpomembnejši sestavni del odločbe, glede na to, da postane izvršljiv, dokončen in pravnomočen, narava soglasja, ki se (ne) izdaja, pa je bistveni element predmeta tega postopka.
ovira na javni poti - pobuda za uvedbo inšpekcijskega postopka - obravnava pobude - stranka v inšpekcijskem postopku
Čeprav ima po določbi 3. odstavka 24. člena ZIN v postopku inšpektorja položaj stranke le zavezanec, vlagatelj pobude pa položaja stranke nima, je treba v skladu z upravno sodno prakso v že uvedenih inšpekcijskih postopkih na prijaviteljevo zahtevo presoditi ali mu gre položaj stranke udeleženca v takšnem postopku, če izkaže, da se s postopkom posega v njegov zakonsko varovani pravni položaj. Posamezniku je namreč lahko odvzeta možnost sodelovanja v postopku, v katerem bi lahko zavaroval svoje pravice oziroma pravno priznane koristi, ki mu jo zagotavlja 43. člen, tudi s tem, ko se inšpekcijski postopek ne uvede oziroma se pobuda prijavitelja ne obravnava.
ZJC člen 82. Odlok o občinskih cestah v Občini Razkrižje člen 41, 46.
inšpekcijski ukrep - ukrep občinskega inšpektorja - vzdrževanje občinskih cest - ogrožanje prometa na cesti - preglednost ceste - dolžnost lastnika zemljišča odstraniti ovire na cesti
Lastnik zemljišča krši določila občinskega odloka tudi z opustitvijo del - v konkretnem primeru z opustitvijo rezanja vej, ki z njegovega zemljišča segajo na območje ceste.
ukrep občinskega inšpektorja - občinske ceste - odvajanje meteornih in drugih odpadnih voda - izvedba del na cesti - soglasje občinskega upravnega organa
Ker tožnik za položitev odtočnih cevi, napeljanih pod občinsko cesto, ni imel soglasja občinskega upravnega organa, mu je inšpektor utemeljeno naložil odstranitev teh cevi ter vzpostavitev prejšnjega stanja.
parcelacija - obseg parcelacije - neizvršljivost parcelacije - status javne poti - ugotovitev neustavnosti občinskega odloka
Ob določitvi meja nove parcele, ki naj bi potekale po zunanjem robu cestnega sveta, ter ob trditvi tožeče stranke, da celotna pot ni širša od dveh metrov (da je pot širša, ne izhaja tudi iz drugih podatkov v upravnem spisu), je utemeljen ugovor, da je parcelacija kot je določena, v izreku drugostopnega organa, neizvršljiva.
Ustavna odločba, na katero se sklicuje tožeča stranka, je bila po svoji pravni naravi ugotovitvena in ne razveljavitvena. Na podlagi ugotovitvene ustavne odločbe sporni Odlok o kategorizaciji občinskih cest ni prenehal veljati tudi po poteku šestmesečnega roka, v katerem je Ustavno sodišče napotilo Občino Ormož, da mora ugotovljeno neskladje odpraviti. Ob obstoju Odloka, ki je sporno pot kategoriziral kot „javno pot“, pa je pravilna podlaga za razlastitev ZJC.
inšpekcijski postopek - ukrep občinskega inšpektorja - vzdrževanje občinskih cest - pristojnosti občinskega inšpektorja za ceste - priključek na kategorizirano občinsko cesto
Pristojnosti občinskega inšpektorja za ceste so določene v 57. členu Odloka. Po navedeni določbi, ki je skladna z določbo 71. odstavka 4. člena ZJC, ima le-ta samo pristojnost nadzorovati navedena dela in ukrepe oz. ustaviti dela na cesti, ki se opravljajo brez izdanega dovoljenja ali soglasja ali v nasprotju z njim, pristojnost odrejanja začasnih ukrepov pa ima samo v nujnih primerih, ko bi bila ogrožena varnost prometa na cesti ali bi lahko nastala škoda na njej ali ko bi bili ukrepi potrebni za zagotovitev polja preglednosti oz. če bi šlo za novo cesto, ki še ni tehnično pregledana ali izročena v promet.
Določba 1. odstavka 40. člena Odloka se ne nanaša na primere, kot je obravnavani, ko iz obrazložitve odločb in tožbenih navedb izhaja, da je bil priključek na cesto predmet izdanega gradbenega dovoljenja. V kolikor je le ta zgrajen v nasprotju z njim, gre za neskladno gradnjo in je za ukrepanje pristojen gradbeni inšpektor, občina pa je svoje interese lahko zavarovala v postopku za izdajo gradbenega dovoljenja.
inšpekcijski ukrep - ukrep inšpektorja za ceste - varstvo cest in prometa - inšpekcijski zavezanec
Za izrek inšpekcijskega ukrepa tožnikoma zadostuje ugotovitev, da sta tožnika v zemljiški knjigi vpisana kot lastnika nepremičnin, na katerih so urejeni parkirni prostori, ki ovirajo promet na javni cesti.
ZGO-1 člen 50, 50/3, 50/7. ZJC člen 3, 3/7. Odlok o občinskih cestah člen 12.
gradbeno dovoljenje - projektni pogoji - soglasje k projektnim rešitvam - razlaga podzakonskega predpisa - uporaba javne ceste
Odlok o občinskih cestah glede na določilo 12. člena občini omogoča le, da od investitorja zahteva, da bodoči objekt priključi na obstoječo cestno povezavo na mestu in na način, ki obstoječi promet najmanj obremenjuje, ne more pa na tej pravni podlagi od investitorja zahtevati gradnje novih cest v takšnem obsegu, kot ga je določila v projektnih pogojih.
Javne ceste so lahko namenjene uporabi vsem ali samo določenim vrstam prometa, v nobenem primeru pa glede na režim splošne rabe javnih cest določila 12. člena odloka ni mogoče razlagati tako, da bi ta prestavljal zakonito podlago za prepoved prometa na javnih občinskih cestah oziroma poteh posamezni fizični ali pravni osebi.
ZJC člen 1, 1/1, 2, 2/1, 3, 3/2, 51, 51/2, 51/6. ZUP člen 138, 138/1, 214.
javna cesta - izredni prevoz - upravni postopek - obrazložitev odločbe - zahtevek stranke
O izrednem prevozu, za katerega je potrebno posebno dovoljenje, je mogoče v skladu z 2. odstavkom 51. člena ZJC govoriti zgolj tedaj, če so s tem prevozom presežene omejitve, ki jih predpisi postavljajo za splošno rabo javnih cest.
Tožena stranka bi morala pred izdajo zavrnilne odločbe na ustrezen način razčistiti, kaj tožeča stranka sploh zahteva in na katere dejanske okoliščine opira svoj zahtevek, k čemur jo zavezuje določba 1. odstavka 138. člena ZUP, po kateri je treba pred izdajo odločbe ugotoviti vsa dejstva in okoliščine, ki so za odločitev pomembne, in strankam omogočiti, da uveljavijo in zavarujejo svoje pravice in pravne koristi.
Ob ugotovitvi, da površina ceste ni namenjena splošni rabi (vsak jo lahko prosto uporablja) za namen, ki ga javna cesta po ZJC ima (uporaba za promet), je utemeljena ukinitev take ceste ali njenega dela kot javno dobro.