• Najdi
  • <<
  • <
  • 3
  • od 11
  • >
  • >>
  • 41.
    VSRS Sodba VIII Ips 59/2021
    17.5.2022
    SOCIALNO VARSTVO - SOCIALNO ZAVAROVANJE - ZDRAVSTVENO ZAVAROVANJE
    VS00056598
    ZSV člen 11, 12, 41.a, 41.b, 42, 43, 47.e. ZZVZZ člen 3, 4, 7, 12, 13, 23, 63. ZZDej člen 6, 7, 8. ZPacP člen 2, 2-11, 9.
    socialnovarstveni zavod - zdravstveno varstvo - zasebna zdravstvena dejavnost - zdravstvena nega - povračilo stroškov
    Ureditev na področju zdravstvenega varstva poudarja različen pravni položaj v mreži izvajalcev javne zdravstvene službe, ki se financira iz obveznega zdravstvenega zavarovanja, katerega nosilec je toženka in v katero so vključeni javni izvajalci in zasebniki s koncesijo, na drugi strani pa pravni režim zasebne zdravstvene službe, v katero osebe vstopajo kot samoplačniki.

    Enako velja tudi v tem primeru, saj kljub pravici do nege v socialnovarstvenih zavodih (kot pravici iz obveznega zavarovanja) toženka ni dolžna povrniti stroškov zdravstvene nege tudi v primeru, če to nego zagotavlja institucionalni zavod, ki ima sicer dovoljenje za dejavnost (torej tudi za dejavnost nege), nima pa koncesije za opravljanje te dejavnosti niti ustrezne pogodbe. Zato pri tej presoji ni odločilno samo to, ali je pravica do nege določena kot pravica do obveznega zdravstvenega zavarovanja, temveč tudi kdo jo izvaja – izvajalec v javni ali zasebni mreži. Stroške izvedbe krije toženka le za izvajalce v javni mreži, kamor se uvrščajo tudi zasebniki s koncesijo in sklenjeno pogodbo s toženko.

    Tožniki, ki so sprejeli nastanitev v zavodu, ki ni imel koncesije (bili so tudi seznanjeni s pogoji nastanitve in plačili), ne morejo zahtevati enakega obravnavanja glede plačila nege kot zavarovanci, ki so dobili nastanitev v domu, ki je del javne mreže institucionalnega varstva. Kot navedeno ni pomembno le, da je pravica do nege zagotovljena iz obveznega zavarovanja, temveč tudi, kdo jo izvaja. Položaji v zvezi s tem so različni.
  • 42.
    VSRS Sklep VIII DoR 35/2022-6
    29.3.2022
    CIVILNO PROCESNO PRAVO - SOCIALNO VARSTVO
    VS00055470
    ZŠtip-1 člen 24, 24/2. ZIUOOPE člen 57, 57/1. ZPP člen 367a, 367a/1, 367c, 367c/2.
    predlog za dopustitev revizije - Zoisova štipendija - zavrnitev predloga
    Predlog se zavrne.
  • 43.
    VSRS Sklep II DoR 441/2021
    9.2.2022
    CIVILNO PROCESNO PRAVO - OBLIGACIJSKO PRAVO - POGODBENO PRAVO - SOCIALNO VARSTVO
    VS00054122
    OZ člen 15, 83. ZSV člen 92, 92/1, 96, 100, 100/1. ZPP člen 367a, 367a/1, 367c, 367c/3. Pravilnik o postopkih pri uveljavljanju pravice do institucionalnega varstva (2004) člen 4, 5, 12.
    predlog za dopustitev revizije - institucionalno varstvo - socialnovarstvene storitve - domska oskrba - plačilo stroškov institucionalnega varstva - stroški mesečne nege in oskrbe - plačilo stroškov - doplačilo - pogodbena avtonomija - pogodbena volja - formularna izjava - nejasna določila - dopuščena revizija
    Revizija se dopusti glede vprašanj:

    - Ali izjava z dne 18. 12. 2000 zajema tudi zavezo za plačilo povečanja oskrbe za dodatno oskrbo ali zgolj dvig cene oskrbe dogovorjene ob sprejemu?

    - Ali je pri razlagi sporne izjave treba upoštevati določilo 83. člena Obligacijskega zakonika in jo razlagati v korist stranke, ki je ni sestavljala?
  • 44.
    VSRS Sklep VIII DoR 183/2021-6
    19.10.2021
    CIVILNO PROCESNO PRAVO - SOCIALNO VARSTVO
    VS00049881
    ZPP člen 254, 254/3, 367c, 367c/2. ZPIZ-2 člen 93.
    predlog za dopustitev revizije - zavrnitev predloga
    Predlog se zavrne.
  • 45.
    VSRS Sklep VIII DoR 190/2021-6
    19.10.2021
    SOCIALNO VARSTVO
    VS00050412
    ZPP člen 367c, 367c/3. ZZVZZ člen 23. Pravila obveznega zdravstvenega zavarovanja (1994) člen 45, 45/1.
    predlog za dopustitev revizije - pravica do zdraviliškega zdravljenja
    Revizija se dopusti glede vprašanja, ali je odločitev sodišč o priznanju pravice do zdraviliškega zdravljenja tožniku materialnopravno pravilna.
  • 46.
    VSRS Sodba VIII Ips 11/2021
    5.10.2021
    SOCIALNO VARSTVO
    VS00050413
    ZPP člen 380, 380/1. ZUPJS člen 17, 17/1, 17/3, 18, 18/1, 51. ZSVarPre člen 2, 7, 27, 27/1.
    varstveni dodatek - pogoj za pridobitev pravice do varstvenega dodatka - vrednost nepremičnine - etažna lastnina
    Ni podlage za stališče, da zaradi formalno nevzpostavljene etažne lastnine, ki bi bila vpisana v zemljiško knjigo, tožnici ni mogoče priznati varstvenega dodatka, čeprav bi bila v primeru, kolikor bi bila etažna lastnina vzopstavljena, do tega dodatka upravičena. Tožnici ne more biti v škodo dejstvo, da do formalne ureditve etažne lastnine še ni prišlo.
  • 47.
    VSRS Sklep VIII DoR 105/2021-6
    14.9.2021
    CIVILNO PROCESNO PRAVO - SOCIALNO VARSTVO
    VS00048910
    ZPP člen 367c. ZPIZ-2 člen 86, 88. Uredba (ES) št. 883/2004 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 29. aprila 2004 o koordinaciji sistemov socialne varnosti člen 5.
    predlog za dopustitev revizije - zavrnitev predloga
    Vrhovno sodišče ne ugotavlja razlogov za dopustitev revizije iz prvega odstavka 367.a člena ZPP, zato je predlog na podlagi drugega odstavka 367.c člena ZPP zavrnilo.
  • 48.
    VSRS Sklep VIII DoR 77/2021-6
    14.9.2021
    CIVILNO PROCESNO PRAVO - SOCIALNO VARSTVO
    VS00049430
    ZPP člen 367a.
    otroški dodatek - znižanje plačila vrtca - predlog za dopustitev revizije - ugoditev predlogu - dopuščena revizija
    Revizija se dopusti glede vprašanja, ali je odločitev sodišča glede zahtevka za priznanje otroškega dodatka in znižanega plačila vrtca materialnopravno pravilna.
  • 49.
    VSRS Sklep VIII DoR 95/2021-7
    22.6.2021
    CIVILNO PROCESNO PRAVO - SOCIALNO VARSTVO
    VS00046793
    ZPP člen 243, 339, 339/2-8. URS člen 22.
    institucionalno varstvo - predlog za oprostitev plačila - dokaz z izvedencem - pravica do izjave - poslovna sposobnost
    Revizija se dopusti glede vprašanja, ali je bila tožnicama v postopku pred sodiščem kršena pravica do izjave.
  • 50.
    VSRS Sodba VIII Ips 52/2020
    30.3.2021
    SOCIALNO VARSTVO
    VS00044943
    ZUTD člen 61, 61/1, 61/2, 61/3. ZSDP-1 člen 34, 50. ZPP člen 380, 380/1.
    odmera nadomestila - pravica do denarnega nadomestila za primer brezposelnosti - osnova za izračun nadomestila
    ZUTD ne določa, da se pri osnovi za odmero denarnega nadomestila upoštevajo tudi meseci, v katerih prejme zavarovanec tako plačo kot tudi nadomestilo plače, teh mesecev pa ni mogoče upoštevati niti glede na jasno določbo drugega odstavka 61. člena ZUTD.

    Tretji odstavek 61. člen ZUTD se v zvezi s pravicami, ki jih opredeljuje ZSDP-1, nanaša le na delo s krajšim delovnim časom kot načinom izrabe starševskega dopusta. Ta določba zato ne daje podlage za preračun prejete plače na polno plačo (na plačo, ki bi jo delavec prejel v posameznem mesecu, če ne bi bil odsoten z dela) v primeru, ko delavec v posameznem mesecu osemmesečnega obdobja pred nastankom invalidnosti prejme tako plačo za opravljeno delo, kot tudi nadomestilo plače.

    Tretji odstavek 61. člena ZUTD se ne nanaša na zavarovance, ki delajo krajši delovni čas na podlagi pravice staršev do krajšega delovnega časa po 50. členu ZSDP-1.
  • 51.
    VSRS Sodba X Ips 121/2020
    24.3.2021
    LOKALNA SAMOUPRAVA - SOCIALNO VARSTVO - UPRAVNI SPOR - USTAVNO PRAVO - ŠOLSTVO
    VS00044935
    URS člen 87, 140, 140/1, 153, 153/3. ZVrt člen 10, 20, 20/2, 20/3, 20/4, 20a, 20b, 20f, 20f/1, 20f/2, 20f/3, 28/4. ZLS člen 21, 21/2, 21/2-6. ZOFVI člen 10, 11, 41. Odlok o pogojih in kriterijih ter postopku sprejema otroka v vrtec (Občina Domžale) (2009) člen 8, 8/1, 8/4.
    sprejem otroka v vrtec - uvrstitev na seznam za sprejem v vrtec - kriteriji za sprejem otroka v vrtec - pristojnosti občine - pogoji za sprejem - dodatni pogoj - kriterij stalnega prebivališča - exceptio illegalis - razlaga določb zakona - stranska intervencija - dopuščena revizija - zavrnitev revizije
    Drugi odstavek 20.f člena ZVrt občini ne daje zakonskega pooblastila, da v svojem podzakonskem aktu (odloku) določi kot dodatni pogoj za vpis v vrtec, da ima otrok skupaj s starši ali z enim od staršev stalno prebivališče na območju občine. Tako pooblastilo občini tudi iz drugih zakonskih določb, ki urejajo pristojnosti občin glede urejanja predšolske vzgoje, ne izhaja, tega tudi revidenta ne zatrjujeta.

    Drugi odstavek 20.f člena je le ena izmed določb tega člena, ki ureja enoten vpis v vrtce na območju občine (tak je tudi naslov člena) in sploh ne ureja sprejema v vrtec. Sprejem v vrtec (vključno s pogoji, pooblastilom za določitev kriterijev in zakonsko opredelitvijo nekaterih prednostnih kriterijev) je urejen v 20. členu, postopek odločanja in oblikovanje prednostnega vrstnega reda za sprejem v vrtec pa v 20.a in 20.b členu. Povsem jasno je torej, da se 20.f člen nanaša le na tiste posebnosti, ki so povezane s specifiko enotnega vpisa v vrtce, ki ga sicer, če ne gre za tak vpis, določa tretji odstavek 20. člena ZVrt. Zato se tudi pooblastilo iz te določbe lahko nanaša le na urejanje teh posebnosti, tj. vodenje in izpeljavo postopka enotnega vpisa otrok v vrtec, ob upoštevanju vseh drugih določb tega zakona.

    Zgolj zgolj besedna zveza "pod pogoji", tj. le en fragment besedila iz drugega odstavka 20.f člena ZVrt, ne more biti podlaga za razlago, po kateri bi že ta del besedila pomenil, da ima občina v primeru enotnega vpisa zakonsko pooblastilo tudi za prosto določanje pogojev tako za vpis kot za sprejem v vrtec. Tudi pri jezikovni razlagi je namreč treba upoštevati celotno besedilo določbe in ne le tisti njen del, ki bi utemeljeval želeno razlago. Nenazadnje je obravnavano pooblastilo za določitev posebnosti enotnega vpisa v istem stavku nedvoumno omejeno z upoštevanjem določb tega zakona. Iz teh pa ne izhaja možnost, da bi občina določila take pogoje za sprejem, ki bi onemogočile že vpis otroka in njegovo uvrstitev v prednostni vrstni red oziroma v centralni čakalni seznam, če je ta v primeru enotnega vpisa v vrtce oblikovan.
  • 52.
    VSRS Sklep VIII Ips 54/2020
    2.3.2021
    SOCIALNO ZAVAROVANJE - SOCIALNO VARSTVO
    VS00044500
    ZVOP-1 člen 3, 8, 9. ZUPJS člen 51. ZUP člen 43a, 139. ZSV člen 113.
    institucionalno varstvo - plačilo socialnovarstvenih storitev - oprostitev plačila - zavezanec za plačilo - ugovori zavezanca - pravica do institucionalnega varstva
    Center za socialno delo lahko ugotavlja plačilno sposobnost zavezanca za institucionalno varstvo s preverjanjem njegovih podatkov iz ustreznih evidenc, do katerih ima dostop, le v primeru, če zavezanec za to poda posebno vlogo za oprostitev glede na svoje premoženjsko stanje (in stanje svoje družine). Ob ustreznem pravnem pouku na posledice lahko center za socialno delo v primeru, če zavezanec takšne vloge ne poda, šteje, da je njegova plačilna sposobnost tolikšna, kolikor znaša oprostitev upravičenca.
  • 53.
    VSRS Sodba VIII Ips 60/2020
    19.1.2021
    SOCIALNO VARSTVO - SOCIALNO ZAVAROVANJE
    VS00044671
    ZIZ člen 102. ZFPPIPP-UPB8 člen 394. ZUPJS člen 12.
    osebni stečaj - pravica do denarne socialne pomoči - lastni dohodek
    Sodišče je zmotno uporabilo materialno pravo, ko je zaključilo, da je tožena stranka lasten dohodek tožnika, kot podlago za določitev upravičenja do vtoževanih socialnih pravic, napačno izračunala, ker je pri izračunu upoštevala celoten znesek periodičnega prihodka, čeprav tožnik glede na 394. člen ZFPPIPP in 102. člen ZIZ z zneskom nad 640,52 EUR, to je z zneskom 892,78 EUR, ni mogel razpolagati, glede na to da je bil sklep o ustavitvi zasega denarnega dobroimetja izdan šele 15. 6. 2018. V 4. točki drugega odstavka 12. člena ZUPJS so taksativno našteti dohodki, ki se ne upoštevajo pri ugotavljanju upravičenosti do denarne socialne pomoči in varstvenega dodatka, med temi izjemami pa ni omejitev pri razpolaganju s prihodki zaradi osebnega stečaja ali postopka prisilne izterjave.
  • 54.
    VSRS Sklep II Ips 102/2020
    6.1.2021
    NEPRAVDNO PRAVO - SOCIALNO VARSTVO - USTAVNO PRAVO
    VS00043039
    URS člen 19, 19/1, 19/2. ZDZdr člen 12, 12/1, 13, 13/1, 13/2, 22, 29. ZPP člen 380, 380/2.
    sprejem v varovani oddelek socialno varstvenega zavoda - omejitev pravic - pravica do svobode gibanja - nadzor nad pacienti - izhod pacienta pod nadzorom - zmotna uporaba materialnega prava - dopuščena revizija
    V ponovljenem postopku bo sodišče druge stopnje moralo ugotoviti, kako se običajno zagotavlja pravica do gibanja na varovanem oddelku, torej kako se varovanci lahko gibljejo na območju zavoda in ali so običajno omogočeni tudi skupinski izhodi izven zavoda ter pod kakšnim nadzorom. Sodišče bo nato moralo ob sodelovanju nasprotne udeleženke ugotoviti, kakšna individualizirana obravnava, ki ne predstavlja dodatne omejitve njene pravice do gibanja, je mogoča. Režim, ki bi predstavljal dodatno omejitev njene pravice do gibanja pa je mogoč le na predlog direktorja SVZ.
  • 55.
    VSRS Sklep VIII DoR 245/2020-7
    9.12.2020
    DELOVNO PRAVO - SOCIALNO VARSTVO
    VS00042690
    ZŠtip člen 92, 99. Pravilnik o dodeljevanju državnih štipendij člen 9. ZPP člen 367a, 367c.
    predlog za dopustitev revizije - ugoditev predlogu - dopuščena revizija - državna štipendija - vračilo štipendije
    Revizija se dopusti glede vprašaja, ali sta sodišči druge in prve stopnje z odločitvijo o (delni) odpravi odločb o dolžnosti vrnitve državne štipendije pravilno uporabili materialno pravo.
  • 56.
    VSRS Sklep II DoR 528/2020
    6.11.2020
    NEPRAVDNO PRAVO - SOCIALNO VARSTVO - USTAVNO PRAVO
    VS00042510
    ZDZdr člen 12, 13. ZPP člen 367a, 367a/1.
    dopuščena revizija - sprejem v varovani oddelek socialno varstvenega zavoda - omejitev pravice - pravica do svobode gibanja - nadzor nad pacienti - izhod pacienta pod nadzorom
    Revizija se dopusti glede vprašanja, ali je pritožbeno sodišče z odločitvijo, da se nasprotni udeleženki dnevno omogočijo izhodi pod nadzorom, omejilo oziroma prekršilo pravice nasprotne udeleženke iz 12. in 13. člena Zakona o duševnem zdravju.
  • 57.
    VSRS Sklep VIII DoR 224/2020-6
    13.10.2020
    CIVILNO PROCESNO PRAVO - SOCIALNO VARSTVO
    VS00039058
    ZPP člen 367a, 367a/1. ZSVarPre člen 27. ZUPJS člen 18.
    predlog za dopustitev revizije - dopuščena revizija - varstveni dodatek
    Revizija se dopusti glede vprašanja, ali je v okoliščinah konkretnega primera pravilna presoja, da tožnica ni upravičena do varstvenega dodatka.
  • 58.
    VSRS Sklep VIII DoR 136/2020-6
    8.9.2020
    SOCIALNO VARSTVO
    VS00038808
    ZPP člen 367a. ZUPJS člen 9. ZSVarPre člen 20, 29, 30, 52. ZFPPIPP člen 394. ZIZ člen 102.
    predlog za dopustitev revizije - dopuščena revizija - osebni stečaj - uveljavljanje pravic iz javnih sredstev - varstveni dodatek - denarna socialna pomoč
    Revizija se dopusti glede vprašanja, kakšen vpliv ima postopek osebnega stečaja na uveljavljanje pravice iz javnih sredstev.
  • 59.
    VSRS Sklep II DoR 152/2020
    28.8.2020
    CIVILNO PROCESNO PRAVO - SOCIALNO VARSTVO
    VS00038139
    ZPP člen 286, 315, 367a. ZSV člen 16, 16/1, 16/3, 100, 100/1. Uredba o dopolnitvi uredbe o merilih za določanje oprostitev pri plačilih socialno varstvenih storitev (2003) člen 27.
    dopuščena revizija - institucionalno varstvo - plačilo storitev - višina terjatve - trditveno in dokazno breme - materialno procesno vodstvo
    Revizija se dopusti v smeri preizkusa pravne pravilnosti pravnomočne odločitve sodišča druge stopnje glede pravnih vprašanj:

    - ali je tožnik zadostil trditvenemu in dokaznemu bremenu glede višine vtoževane terjatve,

    - ali je sodišče druge stopnje, s tem ko je samo opravilo materialno procesno vodstvo glede višine vtoževane terjatve, ravnalo v skladu z določbami Zakona o pravdnem postopku.
  • 60.
    VSRS Sklep II DoR 393/2020
    31.7.2020
    CIVILNO PROCESNO PRAVO - NEPRAVDNO PRAVO - SOCIALNO VARSTVO
    VS00036474
    ZDZdr člen 74, 74/1.6. ZPP člen 367a, 367a/1.
    dopuščena revizija - sprejem v varovani oddelek socialno varstvenega zavoda brez privolitve - pogoji za sprejem v varovani oddelek socialnovarstvenega zavoda brez privolitve - mladoletna oseba
    Revizija se dopusti glede vprašanja, ali je dopustna namestitev mladoletne osebe v varovani oddelek socialno varstvenega zavoda.
  • <<
  • <
  • 3
  • od 11
  • >
  • >>