• Najdi
  • <<
  • <
  • 21
  • od 23
  • >
  • >>
  • 401.
    Sodba VIII Ips 108/2008
    9.3.2009
    DELOVNO PRAVO - JAVNI USLUŽBENCI
    VS3003643
    ZJU člen 149.
    javni uslužbenci - premestitev - kraj opravljanja dela
    Ker je sodišče ugotovilo, da eden od pogojev iz drugega odstavka 149. člena ZJU ni podan, je premestitvi tožečih strank utemeljeno štelo za nezakoniti.
  • 402.
    Sodba VIII Ips 254/2007
    24.2.2009
    DELOVNO PRAVO - JAVNI USLUŽBENCI
    VS3003631
    ZPol člen 81, 82. KPND člen 38.
    delavci policije - posebni delovni pogoji - plačilo dodatka - dežurstvo - pripravljenost za delo
    Iz ZPol jasno izhaja razlikovanje med pripravljenostjo za delo na delovnem mestu in dejansko efektivno opravljenim delom, na katerega so vezani ostali posebni delovni pogoji iz 81. člena tega zakona. Tožbeni zahtevek, ki se glasi na plačilo dodatkov za delo ob nedeljah, praznikih, v nočnem času in v izmenah za čas dežurstva v obliki pripravljenosti za delo na delovnem mestu, ko tožeča stranka efektivnega dela ni opravljala, zato ni utemeljen.

    Ne gre za to, da se delo (opravila, zadolžitve) v času pripravljenosti za delo na delovnem mestu ne bi štelo kot delo. Gre za posebno obliko dela, vezano na naravo in organizacijo dela v policiji, ki utemeljuje tudi različno plačilo v primerjavi z rednim delom, ki ga delavec opravlja v okviru svojih rednih delovnih zadolžitev.
  • 403.
    Sodba VIII Ips 564/2007
    9.2.2009
    DELOVNO PRAVO - JAVNI USLUŽBENCI
    VS3003573
    ZDR člen 83, 86, 110, 111, 111/1, 111/1-1, 111/1-2.
    izredna odpoved pogodbe o zaposlitvi - kršitev z znaki kaznivega dejanja - hujša kršitev obveznosti iz delovnega razmerja - rok za odpoved - zagovor - javni uslužbenec - oblika in vsebina odpovedi
    Pri razlogu iz druge alineje prvega odstavka 111. člena ZDR je treba ugotoviti tudi težo kršitve, obliko krivde (naklep ali huda malomarnost) in da delovnega razmerja ni mogoče nadaljevati niti do izteka odpovednega roka. Pri ugotavljanju teh okoliščin je pomemben tudi zagovor delavca, saj gre predvsem za ugotavljanje subjektivnih elementov kršitve in subjektivnega odnosa delavca do njih.
  • 404.
    Sodba X Ips 98/2004
    4.2.2009
    JAVNI USLUŽBENCI - UPRAVNI SPOR
    VS1010870
    ZOFVI člen 105.ZUS-1 člen 85, 85/2.
    šolstvo - napredovanje v naziv - izpolnjevanje predpisanih pogojev - vezanost revizijskega sodišča na ugotovljeno dejansko stanje
    Ker je neizpolnjevanje že enega izmed v 9. členu Pravilnika o napredovanju zaposlenih v šolah naštetih pogojev dovolj za zavrnitev zahteve za napredovanje v naziv mentor, je bil v obravnavani zadevi s pravilno uporabo Pravilnika predlog za napredovanje v ta naziv pravilno in zakonito zavrnjen.
  • 405.
    Sodba X Ips 126/2005
    22.1.2009
    JAVNI USLUŽBENCI
    VS1010810
    ZJU člen 194, 194/1, 194/2.
    prevedba v naziv - količnik za delovno mesto
    Pri prevedbi tožnikovega prejšnjega naziva v nov naziv je tožena stranka ravnala pravilno, ko je pri prevedbi upoštevala količnik, ki je bil v Pravilniku o sistematizaciji delovnih mest določen kot osnovni količnik za delovno mesto, ki ga je opravljal tožnik.
  • 406.
    Sodba X Ips 1437/2006
    21.1.2009
    JAVNI USLUŽBENCI - ŠOLSTVO
    VS1010842
    ZOFVI člen 95, 95/1, 105, 105/2, 105/3.
    napredovanje v naziv svetnik
    Med strokovnimi delavci, ki lahko napredujejo v naziv svetnik, zakon (ZOFVI), ki taksativno navaja, kdo lahko napreduje v ta naziv, ne navaja korepetitorja, kar pomeni, da je zakon za korepetitorje izključil možnost napredovanja v ta naziv.
  • 407.
    Sodba X Ips 862/2006
    14.1.2009
    JAVNI USLUŽBENCI - RAZREŠITVE IN IMENOVANJA - ŠOLSTVO
    VS1010844
    ZVis člen 24, 24/4.
    imenovanje direktorja inštituta
    Sklepa, s katerim znanstveni svet članice univerze pogojno imenuje vršilca dolžnosti direktorja inštituta, ni mogoče šteti kot predloga v smislu četrtega odstavka 24. člena ZVis in 4. alineje 88. člena statuta.
  • 408.
    Sklep I Up 216/2007
    3.12.2008
    JAVNI USLUŽBENCI - UPRAVNI SPOR
    VS1010652
    ZJU člen 60, 60/4, 64, 64/1, 65, 65/6. ZUS člen 21, 21/1, 26, 26/1.
    prepozna tožba - rok za vložitev tožbe - imenovanje na položaj generalnega direktorja
    Ker ZJU ne določa, da se ugotovitveni sklep posebne natečajne komisije, ki se nanaša na enega kandidata, vroči vsem drugim kandidatom, ki so sodelovali v fazi izbirnega postopka pred posebno natečajno komisijo, je treba varovati rok za tožbo, ki teče od vročitve ugotovitvenega sklepa stranki, v korist katere je bil sklep izdan, kot je bilo tudi v obravnavanem primeru.
  • 409.
    Sklep X Ips 347/2008
    3.12.2008
    DELAVCI V DRŽAVNIH ORGANIH - JAVNI USLUŽBENCI
    VS1010662
    ZDDO člen 23, 23/1-3, 23/2, 23/4, 23/5, 30.ZJU člen 199.
    razrešitev višjega upravnega delavca - razlogi za razrešitev - utemlejitev razlogov za razrešitev - komandir policijske postaje
    Iz samega izreka navedene odločbe izhaja, da gre v obravnavani zadevi za razrešitev tožnika. V odločbi o razrešitvi višjega upravnega delavca morajo biti razlogi za razrešitev strokovno utemeljeni.
  • 410.
    Sodba VIII Ips 436/2007
    3.12.2008
    DELOVNO PRAVO - JAVNI USLUŽBENCI
    VS3003542
    ZJU člen 128, 130, 130/4.URS člen 2, 3, 120, 153. Uredba o disciplinskem postopku v organih državne uprave, pravosodnih organih in upravah lokalnih skupnosti (2003) člen 5.
    disciplinski postopek - zastaranje - urejanje s podzakonskim aktom - bolniška odsotnost delavca - uvedba in vodenje disciplinskega postopka
    Uredba Vlade (o disciplinskem postopku v organih državne uprave, pravosodnih organih in upravah lokalnih skupnosti), sprejeta na podlagi četrtega odstavka 130. člena ZJU, posega v zakonsko materijo z določitvijo primerov, ko disciplinskega postopka ni mogoče uvesti in voditi.

    Bolniška odsotnost delavca ne preprečuje uvedbe disciplinskega postopka.

    Komisija za pritožbe je ugotovila, da "narava poškodbe (op.: zaradi katere je bil tožnik v bolniškem staležu) še zdaleč ni bila takšna, da se ne bi mogel udeležiti (op.: disciplinske) obravnave". Sodišče prve stopnje je tem ugotovitvam tožene stranke same pritrdilo in tudi utemeljilo zakaj, kar pomeni, da ima sodba tudi razloge o tem, da bolniški stalež tožnika ni bil ovira za vodenje disciplinskega postopka.
  • 411.
    Sklep I Up 194/2007
    3.12.2008
    JAVNI USLUŽBENCI
    VS1010700
    ZJU člen 82, 82/2. ZUS člen 1, 34, 34/1-3.
    imenovanje na položaj generalnega direktorja v ministrstvu – izpodbijanje predloga za imenovanje – upravni akt – zavrženje tožbe
    Izpodbijani predlog Vladi RS za imenovanje na položaj nima narave upravnega akta iz 1. člena ZUS, saj ne vsebuje nobene vsebinske odločitve o kakšni materialnopravni pravici, obveznosti ali pravni koristi tožnice. S predlogom ni poseženo v nobeno pravico oziroma pravno korist tožnice, ker biti predlagan v imenovanje na ta položaj ni pravica ali (neposredna na zakon oprta) pravna korist.
  • 412.
    Sodba VIII Ips 285/2007
    17.11.2008
    DELOVNO PRAVO - JAVNI USLUŽBENCI
    VS3003531
    ZDR člen 88, 88/1, 88/1-1, 89, 89/2, 115, 115/1. Kolektivna pogodba za dejavnost vzgoje in izobraževanja v RS člen 39.
    učitelj - vrnitev na delo - odpoved pogodbe o zaposlitvi - poslovni razlog - število dijakov - neutemeljeni odpovedni razlogi - vložitev tožbe - starši
    Ker je tožena stranka predhodno ugotovila nepotrebnost določenega števila delavcev na delovnem mestu učitelja praktičnega pouka tekstila, je po vrnitvi tožnice v delovno razmerje na podlagi pravnomočne sodne odločbe v istem šolskem letu (na podlagi istih podatkov o številu in strukturi dijakov ob sprejemu prejšnjega programa) utemeljeno ugotovila, da nima potreb po opravljanju tega dela za enega od delavcev.
  • 413.
    Sodba in sklep VIII Ips 124/2007
    5.11.2008
    DELOVNO PRAVO - JAVNI USLUŽBENCI
    VS3003451
    ZJU člen 21, 40, 41, 194. Uredba o notranji organizaciji, sistemizaciji, delovnih mestih in nazivih v organih javne uprave in v pravosodnih organih člen 63.
    prevedba - uradniški naziv - razporeditev - uradniško delovno mesto - akt o sistemizaciji
    Tožnica ni imela položaja višjega upravnega delavca ali upravnega delavca, zato na podlagi 194. člena ZJU ni prišlo do prevedbe v uradniški naziv. Do te prevedbe ni prišlo niti na podlagi drugega odstavka 63. člena Uredbe o notranji organizaciji, sistemizaciji, delovnih mestih in nazivih v organih javne uprave in v pravosodnih organih, ki je sicer omogočala razporeditev strokovno-tehničnega delavca na uradniško delovno mesto brez javnega natečaja, če je bilo to delovno mesto v aktu o notranji sistemizaciji določeno kot uradniško. Delovno mesto, ki ga je zasedala tožnica ob prevedbi, namreč ni bilo opredeljeno kot uradniško delovno mesto.
  • 414.
    Sodba in sklep VIII Ips 154/2007
    5.11.2008
    DELOVNO PRAVO - JAVNI USLUŽBENCI
    VS3003415
    ZPP člen 184, 184/2. ZTPDR člen 83. Kolektivna pogodba za dejavnost zdravstva in socialnega varstva Slovenije(1994) člen 56, 75.
    zdravstvena dejavnost - osnovna plača – dodatek za težje pogoje - dokončna odločba – uveljavljanje sodnega varstva – sprememba tožbe – prekluzija
    Tožeče stranke so zahtevek za spremembo količnika plače in razveljavitev odločbe o dodatku za težje delovne pogoje prvič postavile nekaj let po dokončnem sklepu. S tem so zamudile zakonsko določen rok za sodno varstvo, ki ima naravo prekluzivnega materialnega roka, z vsemi pravnimi posledicami takšnega roka.
  • 415.
    Sodba VIII Ips 181/2007
    21.10.2008
    DELOVNO PRAVO - JAVNI USLUŽBENCI
    VS3003376
    ZJU člen 24, 53, 53/4.
    dodatek za znanstveni naziv – zahteva za plačilo – sklepi delodajalca – pravno varstvo
    O vseh pravicah in obveznostih javnih uslužbencev (razen navodil za delo v okviru opisa nalog delovnega mesta) se odloča s pisnimi sklepi. Zoper te sklepe je določena možnost pritožbe (razen izjem) in v nadaljevanju tudi sodno varstvo. Sodno varstvo se v takem primeru nanaša na izpodbijano odločitev (sklep) o pravici in obveznosti javnega uslužbenca in ne neposredno na samo pravico, za katero tožnik meni, da mu pripada.

    Tožnica bi morala izpodbijati oziroma zahtevati odpravo obeh odločb tožene stranke, s katerima ji za nazaj ni bil priznan dodatek za magisterij in šele potem zahtevati plačilo tega dodatka.
  • 416.
    Sklep I Up 273/2008
    2.10.2008
    JAVNI USLUŽBENCI - UPRAVNI SPOR
    VS1010386
    ZUS-1 člen 7, 30, 36.ZJU člen 65, 65/5.
    upravni spor – odškodninski zahtevek - dovoljenost
    Zahtevek za plačilo odškodnine je tudi po presoji vrhovnega sodišča akcesoren zahtevek, ki ga tožnik ne more uveljavljati kot samostojni zahtevek v upravnem sporu oziroma ga ne more uveljavljati, ne da bi postavil temeljni zahtevek v tožbi.
  • 417.
    Sklep I U 350/2008
    25.9.2008
    JAVNI USLUŽBENCI - UPRAVNI SPOR
    VS1010346
    ZJU člen 65, 65/5.ZUS-1 člen 36, 36/1-4.
    javni natečaj – neizbrani kandidat – pravica do odškodnine – akcesorni odškodninski zahtevek – zavrženje tožbe
    Zahtevek za plačilo odškodnine po 5. odstavku 65. člena ZJU je akcesoren zahtevek, ki ga tožnik ne more uveljavljati, ne da bi postavil temeljni zahtevek v tožbi.
  • 418.
    Sodba VIII Ips 334/2007
    23.9.2008
    DELOVNO PRAVO - JAVNI USLUŽBENCI
    VS3003505
    ZOFVI člen 109.
    učitelj - pogodba o zaposlitvi za določen čas - transformacija pogodbe o zaposlitvi - predvideno zmanjšanje vpisa dijakov
    Ob realni oceni o pričakovanem zmanjšanju vpisa dijakov za zakonitost sklenitve pogodbe o zaposlitvi za določen čas niti ni bistveno, ali v naslednjih letih dejansko pride do bistvenega zmanjšanja vpisa dijakov in ali dejansko pride do prenehanja potreb po delu učitelja. Dovolj so že realna predvidevanja, da do takega zmanjšanja vpisa lahko pride.
  • 419.
    Sodba VIII Ips 116/2008
    23.9.2008
    DELOVNO PRAVO - JAVNI USLUŽBENCI
    VS3003363
    Kolektivna pogodba za dejavnost vzgoje in izobraževanja v Republiki Sloveniji člen 66, 66/1-1.
    disciplinski postopek – učitelj - disciplinski ukrep prenehanje delovnega razmerja – zahteva za uvedbo disciplinskega postopka – obseg sodne presoje – ustavitev disciplinskega postopka
    Disciplinski organi in tudi sodišče so vezani na opis kršitve, ki se očita delavcu in ki mora biti navedena že v zahtevi za uvedbo disciplinskega postopka.
  • 420.
    Sklep VIII Ips 462/2007
    9.9.2008
    DELOVNO PRAVO - JAVNI USLUŽBENCI
    VS3003355
    ZPP člen 274, 339, 339/1, 350, 350/2, 354, 354/2.ZDSS-1 člen 23, 42.ZJU člen 24, 25, 39.
    sodno varstvo - zavrženje tožbe - procesna predpostavka - bistvena kršitev določb postopka - izredna odpoved pogodbe o zaposlitvi - javni uslužbenec - napačen oziroma pomanjkljiv pravni pouk - predhodni postopek
    ZJU je tudi po noveli ZJU-B ohranil dvostopenjski postopek v zvezi določbami o prenehanju veljavnosti pogodbe o zaposlitvi.

    Čeprav je pravni pouk v odpovedi pogodbe o zaposlitvi („javna uslužbenka lahko zahteva ugotovitev nezakonitosti odpovedi pogodbe o zaposlitvi v roku trideset dni od dneva vročitve odpovedi“) delno napačen (saj določa napačen rok in govori o zahtevi za ugotovitev nezakonitosti in ne o pritožbi), delno pa pomanjkljiv (saj ne določa organa, pri katerem lahko tožnica vloži pritožbo), ta okoliščina ne more spremeniti zakonske določbe o sodnem varstvu, ki je dovoljeno le pod pogojem, da je javni uslužbenec izkoristil možnost pritožbe.

    Izostanek procesne predpostavke predhodnega postopka ne pomeni okoliščine, ki bi predstavljala absolutno bistveno kršitev določb postopka po tretji in dvanajsti točki drugega odstavka 339. člena ZPP.

    Z določbo četrtega odstavka 23. člena ZDSS-1 ni izključena uporaba drugega odstavka 42. člena ZDSS-1 v primeru sporov o prenehanju delovnega razmerja po ZJU. Tega postopka - strogo formaliziranega obveznega predsodnega postopka – namreč ni mogoče uvrstiti med obvezne postopke mirnega reševanja sporov, ki so predvideni z določbo 23. člena ZDSS-1. Brez izrecnega pritožbenega ugovora tožene stranke o bistveni kršitvi določb pravdnega postopka po prvem odstavku 339. člena ZPP (v tem primeru prvenstveno v zvezi z 42. členom ZDSS-1) pritožbeno sodišče zaradi pomanjkanja procesne predpostavke ni smelo samo poseči v sodbo sodišča prve stopnje, te razveljaviti in tožbe zavreči.
  • <<
  • <
  • 21
  • od 23
  • >
  • >>